Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det første har de ingen faste baner

8045291[/snapback]

Grunnet hastigheten. Spinn opp jorda i samme hastighet (relativ tidsforskjell grunnet størrelse), vil banen være ujevn.

8045884[/snapback]

Det er ikke snakk om at banen er ujevn, det er snakk om at det kan eksistere flere steder samtidig...

Dessuten, om du skulle gitt jorden like egenskaper som et elektron sett i forhold til størrelsen, måtte den hatt en hastighet på mange ganger lysfarten, og en ladning i størrelsesorden 1000000000000000000000000000000000000 volt, og det har den ikke.

Endret av -Turin_Turambar-
Lenke til kommentar
...menn har tunnelsyn, så de er bedre egnede sjåfører ved høye hastigheter.

8047181[/snapback]

Hva vil dette si? At kvinner blir blinde da vi menn klarer å se i midten av synsfeltet vårt i situasjoner hvor f.eks hjernen mangler blod?

8049393[/snapback]

Menn har lettere for å se ting rett fremover, mens kvinner har mer sidesyn og kan lettere bli distrahert

Lenke til kommentar

hvorfor er noen naturlig varmere enn andre? når andre rundt meg fryser kan jeg synes det er varmt, og på sommeren når andre mener det er "deilig" holder jeg på å svette ihjel. jeg er ikke overvektig, har en helt normal BMI hvis det har noe å si. men folk har kommentert at jeg spiser veldig mye uten å bli tjukkere, kan høy forbrenning ha noe å si?

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
hvorfor er noen naturlig varmere enn andre? når andre rundt meg fryser kan jeg synes det er varmt, og på sommeren når andre mener det er "deilig" holder jeg på å svette ihjel. jeg er ikke overvektig, har en helt normal BMI hvis det har noe å si. men folk har kommentert at jeg spiser veldig mye uten å bli tjukkere, kan høy forbrenning ha noe å si?

8050619[/snapback]

Kroppstemperaturen er den same hos alle. Men sensitiviteten, og korleis me opplevar temperaturar er individuelt. Tenker du på at nokon har kalde hender, mens nokon har varme, har dette med kroppen sitt AC-system å gjera: Blodomløpet. Blodet regulerar temperaturen i kroppen. Men temperaturen ligg somregel stabilt, så lenge det ikkje er sjukdom eller sterke påkjenningar utanfrå.

Kjernetemperaturen er den same hos alle, med eit avvik på +/- 0,1 grad...

Lenke til kommentar

Jeg har en liten teori om at størrelsen av blodårer kan ha noe med det å gjøre. Jeg har ganske store blodårer og som deg fryser jeg mye mindre enn andre men blir også mer plaget av høy temperaturer enn de. Jeg har f.eks ikke brukt mer yttertøy enn genser på over ti år bortsett fra på et par skiturer, og når jeg har på Lue og Hansker er det ikke før det går ned mot 10 minusgrader her i Oslo det blir så kaldt at jeg kjenner det. Gjelder det med blodårer for deg?

Lenke til kommentar
Dessuten, om du skulle gitt jorden like egenskaper som et elektron sett i forhold til størrelsen, måtte den hatt en hastighet på mange ganger lysfarten, og en ladning i størrelsesorden 1000000000000000000000000000000000000 volt, og det har den ikke.

8049527[/snapback]

Skal prøve å forklare hva jeg mener: Ta et tidsforløp på 1000 år for jordkloden i forhold til oss, og si at det tilsvarer 0,1 sekunders aktivitet for et elektron. Dette har jeg ikke regnet på, så det er et rent eksempel og ren synsing. Men du ser tesen?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

8049527[/snapback]

Skal prøve å forklare hva jeg mener: Ta et tidsforløp på 1000 år for jordkloden i forhold til oss, og si at det tilsvarer 0,1 sekunders aktivitet for et elektron. Dette har jeg ikke regnet på, så det er et rent eksempel og ren synsing. Men du ser tesen?

8051397[/snapback]

Jeg ser synsing uten noen som helst forankring i den fysiske virkeligheten, men jeg kan jo ikke nekte deg det. :)

Lenke til kommentar
Jeg ser synsing uten noen som helst forankring i den fysiske virkeligheten, men jeg kan jo ikke nekte deg det.  :)

8051922[/snapback]

Når elektronet tar en fullstendig runde, så sammenlign det med at jordkloden tar en fullstendig runde. Ta så i betraktning at tidsforskjellen skyldes størrelseforskjell. Du kjenner til at tid er relativt? Ta så å finn ut hvor mange runder, ujevne som så, et elektron gjennomfører i løpet av et sekund, og finn ut hvor lang tid jordkloden bruker på samme antall runder. Sammenlign så banen kloden tar på første runde, med banen jorden tar på siste.

Lenke til kommentar
Jeg ser synsing uten noen som helst forankring i den fysiske virkeligheten, men jeg kan jo ikke nekte deg det.  :)

8051922[/snapback]

Når elektronet tar en fullstendig runde, så sammenlign det med at jordkloden tar en fullstendig runde. Ta så i betraktning at tidsforskjellen skyldes størrelseforskjell. Du kjenner til at tid er relativt? Ta så å finn ut hvor mange runder, ujevne som så, et elektron gjennomfører i løpet av et sekund, og finn ut hvor lang tid jordkloden bruker på samme antall runder. Sammenlign så banen kloden tar på første runde, med banen jorden tar på siste.

8052050[/snapback]

Poenget mitt er jo at elektronet tar ikke runder, det går ikke i pene ellipsebaner rundt kjernen, man vat bare at det ferdes rundt kjernen på et vis, og man kan ikke fastslå hvor det er. Det kan til og med være et sted, og dukke opp et annet sted øyeblikkelig, uten å ha vært innom rommet mellom punktene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...