TanglewoodD Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Er føflekker MED hår eller UTEN hår som er farlige ? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Er føflekker MED hår eller UTEN hår som er farlige ? 8049406[/snapback] Med hvit ring rundt. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) For det første har de ingen faste baner 8045291[/snapback] Grunnet hastigheten. Spinn opp jorda i samme hastighet (relativ tidsforskjell grunnet størrelse), vil banen være ujevn. 8045884[/snapback] Det er ikke snakk om at banen er ujevn, det er snakk om at det kan eksistere flere steder samtidig... Dessuten, om du skulle gitt jorden like egenskaper som et elektron sett i forhold til størrelsen, måtte den hatt en hastighet på mange ganger lysfarten, og en ladning i størrelsesorden 1000000000000000000000000000000000000 volt, og det har den ikke. Endret 28. februar 2007 av -Turin_Turambar- Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 ...menn har tunnelsyn, så de er bedre egnede sjåfører ved høye hastigheter. 8047181[/snapback] Hva vil dette si? At kvinner blir blinde da vi menn klarer å se i midten av synsfeltet vårt i situasjoner hvor f.eks hjernen mangler blod? 8049393[/snapback] Menn har lettere for å se ting rett fremover, mens kvinner har mer sidesyn og kan lettere bli distrahert Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Har du kilde på det, SnittLeifern? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Kjem vel av dei gamle innstinkta i oss. Jegaren må ha den eigenskapen at han kan fokusera på eit bytte, medan damene må kunna konsentrera seg om fleire ting, matlagning, passe ungar osv. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) hvorfor er noen naturlig varmere enn andre? når andre rundt meg fryser kan jeg synes det er varmt, og på sommeren når andre mener det er "deilig" holder jeg på å svette ihjel. jeg er ikke overvektig, har en helt normal BMI hvis det har noe å si. men folk har kommentert at jeg spiser veldig mye uten å bli tjukkere, kan høy forbrenning ha noe å si? Endret 28. februar 2007 av Spazz Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 hvorfor er noen naturlig varmere enn andre? når andre rundt meg fryser kan jeg synes det er varmt, og på sommeren når andre mener det er "deilig" holder jeg på å svette ihjel. jeg er ikke overvektig, har en helt normal BMI hvis det har noe å si. men folk har kommentert at jeg spiser veldig mye uten å bli tjukkere, kan høy forbrenning ha noe å si? 8050619[/snapback] Kroppstemperaturen er den same hos alle. Men sensitiviteten, og korleis me opplevar temperaturar er individuelt. Tenker du på at nokon har kalde hender, mens nokon har varme, har dette med kroppen sitt AC-system å gjera: Blodomløpet. Blodet regulerar temperaturen i kroppen. Men temperaturen ligg somregel stabilt, så lenge det ikkje er sjukdom eller sterke påkjenningar utanfrå. Kjernetemperaturen er den same hos alle, med eit avvik på +/- 0,1 grad... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Spazz: Eg har det heilt likt som deg, dama mi frys heile tida, medan eg synes det er heilt ok. Eg og kan ete mykje utan å legge merkbart på meg. Det vil jo seie eg har høg forbrenning. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har en liten teori om at størrelsen av blodårer kan ha noe med det å gjøre. Jeg har ganske store blodårer og som deg fryser jeg mye mindre enn andre men blir også mer plaget av høy temperaturer enn de. Jeg har f.eks ikke brukt mer yttertøy enn genser på over ti år bortsett fra på et par skiturer, og når jeg har på Lue og Hansker er det ikke før det går ned mot 10 minusgrader her i Oslo det blir så kaldt at jeg kjenner det. Gjelder det med blodårer for deg? Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) jeg er egentlig ikke helt sikker, alt jeg vet er at jeg blir utrolig fort varm. er det hele tiden. godt om vinteren, utrolig irriterende om sommeren. Endret 1. mars 2007 av Spazz Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Dessuten, om du skulle gitt jorden like egenskaper som et elektron sett i forhold til størrelsen, måtte den hatt en hastighet på mange ganger lysfarten, og en ladning i størrelsesorden 1000000000000000000000000000000000000 volt, og det har den ikke. 8049527[/snapback] Skal prøve å forklare hva jeg mener: Ta et tidsforløp på 1000 år for jordkloden i forhold til oss, og si at det tilsvarer 0,1 sekunders aktivitet for et elektron. Dette har jeg ikke regnet på, så det er et rent eksempel og ren synsing. Men du ser tesen? Endret 1. mars 2007 av neitakk Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Har du kilde på det, SnittLeifern? 8050260[/snapback] Nei, desverre. Og det er igrunn litt dumt Det er bare noe jeg har hørt og vi hører jo alltids det at kvinner har mer aktivt sidesyn enn oss menn Lenke til kommentar
Thend Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Så det kan være at det bare er en myte. Endret 1. mars 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Så det kan være at det bare er en myte. 8051906[/snapback] Kan ja, men da syns jeg det er dumt at så mange sier det. Jeg tar selvkritikk for manglende kilder Men som aspic sa, går det vel på urinstinkter Endret 1. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Dessuten, om du skulle gitt jorden like egenskaper som et elektron sett i forhold til størrelsen, måtte den hatt en hastighet på mange ganger lysfarten, og en ladning i størrelsesorden 1000000000000000000000000000000000000 volt, og det har den ikke. 8049527[/snapback] Skal prøve å forklare hva jeg mener: Ta et tidsforløp på 1000 år for jordkloden i forhold til oss, og si at det tilsvarer 0,1 sekunders aktivitet for et elektron. Dette har jeg ikke regnet på, så det er et rent eksempel og ren synsing. Men du ser tesen? 8051397[/snapback] Jeg ser synsing uten noen som helst forankring i den fysiske virkeligheten, men jeg kan jo ikke nekte deg det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Kroppstemperaturen er den same hos alle. 8050695[/snapback] Det er den nok ikke. Enkelte har normalkroppstemperatur som er under 36 grader. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Hvorfor trenger mennesker, dyr, fugl og fisk søvn? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg ser synsing uten noen som helst forankring i den fysiske virkeligheten, men jeg kan jo ikke nekte deg det. 8051922[/snapback] Når elektronet tar en fullstendig runde, så sammenlign det med at jordkloden tar en fullstendig runde. Ta så i betraktning at tidsforskjellen skyldes størrelseforskjell. Du kjenner til at tid er relativt? Ta så å finn ut hvor mange runder, ujevne som så, et elektron gjennomfører i løpet av et sekund, og finn ut hvor lang tid jordkloden bruker på samme antall runder. Sammenlign så banen kloden tar på første runde, med banen jorden tar på siste. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 1. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg ser synsing uten noen som helst forankring i den fysiske virkeligheten, men jeg kan jo ikke nekte deg det. 8051922[/snapback] Når elektronet tar en fullstendig runde, så sammenlign det med at jordkloden tar en fullstendig runde. Ta så i betraktning at tidsforskjellen skyldes størrelseforskjell. Du kjenner til at tid er relativt? Ta så å finn ut hvor mange runder, ujevne som så, et elektron gjennomfører i løpet av et sekund, og finn ut hvor lang tid jordkloden bruker på samme antall runder. Sammenlign så banen kloden tar på første runde, med banen jorden tar på siste. 8052050[/snapback] Poenget mitt er jo at elektronet tar ikke runder, det går ikke i pene ellipsebaner rundt kjernen, man vat bare at det ferdes rundt kjernen på et vis, og man kan ikke fastslå hvor det er. Det kan til og med være et sted, og dukke opp et annet sted øyeblikkelig, uten å ha vært innom rommet mellom punktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg