Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvorfor Firefox "resizeer" vinduet når jeg ser på bilder fra warhammer 40000 for eksempel?

Gjør det det hos andre?

8042029[/snapback]

fordi siden kjører et javascript som ber firefox om å resize lese vinduet til bilde størrelse.

Gå til verktøy > innstillinger > innhold > Avansert eller Tools > Settings > Content > Advanced og huk av "Tillat script å: Flytte eller endre størrelsen på vindu"... :D

8043870[/snapback]

Takker, det hjalp :)

Nei, det tviler jeg på. Livsformer trenger ikke bygge på det samme som er kjent for oss. For det vi vet, kan hele det kjente universet for oss være en del av en større bevissthet for eksempel.

8045038[/snapback]

Men vi vet jo veldig mye om hva som skal til får at liv skal oppstå.

Lenke til kommentar
Er det ein mogelegheit for at vi; Jorda er eit elektron som svever rundt Sola, kjernen i eit atom?

8045085[/snapback]

Ikke på samme måte som et elektron gjør i et atom i hvert fall. Den vanlige atommodellen der x antall elektronene beveger seg i pene baner rundt atomkjernen er en sterk forenkling. For det første har de ingen faste baner, og det er umulig å finne ut hvor rundt atomet de er, man kan kun regne på sannsynligheten for å finne elektronet i et gitt område over en viss tid. I tillegg har elektronet egenskaper som gjør at man kan se på det som en bølge, for eksempel interfererer det med seg selv, altså hvis du sender et elektron mot en dobbeltspalte vil det se ut som det går gjennom begge åpningene, og påvirker seg selv. Tviler på at man ville sett det samme med jorden.

Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg egentlig at jenter har kortere føtter enn menn? Jeg har hørt teorien om at det er sånn at de skal komme nærmere komfyren, men den er bare morsom og ikke riktig.

En jente fortalte for omtrent en uke siden at det var fordi jenter som regel er mindre enn gutter, men hun var høyere enn meg, så det virket lite sannsynlig.

Ellers kjenner jeg jo til det at mange av forskjellene på kvinner og menn skyldes urinstinkter. Menn klarer lettere å håndtere en stor oppgave og kvinner best en liten, menn har tunnelsyn, så de er bedre egnede sjåfører ved høye hastigheter.

Men hvorfor dette med føttene?

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke f.eks American Pie oscar materiale?

Hva er oscar materiale?

8044454[/snapback]

Det er nok et veldig svakt materiale.

8044720[/snapback]

Hva er "svakt materiale"?

Hvordan kan man si at en skuespiller fortjener en pris (hva gjorde han bedre enn han som kom på andre plass)?

Hvorfor er ikke filmer som Rush Hour oscar nominerte og en hel haug andre komedie filmer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...