Ozelot Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Finnes det en liste som hviser hvile nasjonale nummer hvert land har ? Dårlig forklart, men i norge har vi jo +47 som "fortegn". Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Det den plussen står for er 0047 eller som det er i svergie +46 dvs 0046 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Det den plussen står for er 0047 eller som det er i svergie +46 dvs 0046 8043908[/snapback] i know, men jeg trenger en liste som viser hvilket nummer de ulike landene har. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Her en komplett liste... Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor er ikke f.eks American Pie oscar materiale? Hva er oscar materiale? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor er ikke f.eks American Pie oscar materiale?Hva er oscar materiale? 8044454[/snapback] Det er nok et veldig svakt materiale. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Er vann virkelig essensielt for utenomjordisk liv? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Nei, det tviler jeg på. Livsformer trenger ikke bygge på det samme som er kjent for oss. For det vi vet, kan hele det kjente universet for oss være en del av en større bevissthet for eksempel. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Er det ein mogelegheit for at vi; Jorda er eit elektron som svever rundt Sola, kjernen i eit atom? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Lurer på hvorfor Firefox "resizeer" vinduet når jeg ser på bilder fra warhammer 40000 for eksempel?Gjør det det hos andre? 8042029[/snapback] fordi siden kjører et javascript som ber firefox om å resize lese vinduet til bilde størrelse. Gå til verktøy > innstillinger > innhold > Avansert eller Tools > Settings > Content > Advanced og huk av "Tillat script å: Flytte eller endre størrelsen på vindu"... 8043870[/snapback] Takker, det hjalp Nei, det tviler jeg på. Livsformer trenger ikke bygge på det samme som er kjent for oss. For det vi vet, kan hele det kjente universet for oss være en del av en større bevissthet for eksempel. 8045038[/snapback] Men vi vet jo veldig mye om hva som skal til får at liv skal oppstå. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Er det ein mogelegheit for at vi; Jorda er eit elektron som svever rundt Sola, kjernen i eit atom? 8045085[/snapback] Ikke på samme måte som et elektron gjør i et atom i hvert fall. Den vanlige atommodellen der x antall elektronene beveger seg i pene baner rundt atomkjernen er en sterk forenkling. For det første har de ingen faste baner, og det er umulig å finne ut hvor rundt atomet de er, man kan kun regne på sannsynligheten for å finne elektronet i et gitt område over en viss tid. I tillegg har elektronet egenskaper som gjør at man kan se på det som en bølge, for eksempel interfererer det med seg selv, altså hvis du sender et elektron mot en dobbeltspalte vil det se ut som det går gjennom begge åpningene, og påvirker seg selv. Tviler på at man ville sett det samme med jorden. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 For det første har de ingen faste baner 8045291[/snapback] Grunnet hastigheten. Spinn opp jorda i samme hastighet (relativ tidsforskjell grunnet størrelse), vil banen være ujevn. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor har det seg egentlig at jenter har kortere føtter enn menn? Jeg har hørt teorien om at det er sånn at de skal komme nærmere komfyren, men den er bare morsom og ikke riktig. En jente fortalte for omtrent en uke siden at det var fordi jenter som regel er mindre enn gutter, men hun var høyere enn meg, så det virket lite sannsynlig. Ellers kjenner jeg jo til det at mange av forskjellene på kvinner og menn skyldes urinstinkter. Menn klarer lettere å håndtere en stor oppgave og kvinner best en liten, menn har tunnelsyn, så de er bedre egnede sjåfører ved høye hastigheter. Men hvorfor dette med føttene? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 I Norge er kvinner gjennomsnittlig 12,7 cm lavere enn menn. Derfor er føttene som oftest mindre/kortere. Jenter er både lavere og spinklere av vekst, og trenger derfor ikke så store føtter. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 For meg høres det mest sannsynlig ut at det kommer av menns rolle som "jakteren" gjennom årtusener. En sterkere og større fot (relativ størrelse) gir nok bedre balanse og er lettere å bruke ved skade, så om de samme argumentene fortsatt blir brukt om muskelmasse er det hvertfall en teori jeg kan leve med. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Hva er raskeste hastighet er menneske har kommet opp i for egen maskin? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) 11,9 m/s = 42,84 km/t http://hypertextbook.com/facts/2000/Katarz...szkiewicz.shtml Endret 28. februar 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor er ikke f.eks American Pie oscar materiale?Hva er oscar materiale? 8044454[/snapback] Det er nok et veldig svakt materiale. 8044720[/snapback] Hva er "svakt materiale"? Hvordan kan man si at en skuespiller fortjener en pris (hva gjorde han bedre enn han som kom på andre plass)? Hvorfor er ikke filmer som Rush Hour oscar nominerte og en hel haug andre komedie filmer? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 11,9 m/s = 42,84 km/t http://hypertextbook.com/facts/2000/Katarz...szkiewicz.shtml 8048095[/snapback] Det er såpass ja? Ikke verst. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 ...menn har tunnelsyn, så de er bedre egnede sjåfører ved høye hastigheter. 8047181[/snapback] Hva vil dette si? At kvinner blir blinde da vi menn klarer å se i midten av synsfeltet vårt i situasjoner hvor f.eks hjernen mangler blod? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg