Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at alle er like smarte, men er smarte under forskjellige kategorier (de sju intelligensene) eller er det bare noe man sier?

Og et spm. fra tidligere. Hvorfor finner vi raske karbohydrater mest velsmakende? Jeg finner ingen logikk i dette.

8025100[/snapback]

Tidligere i menneskets historie var det mye mindre fett, sukker og annet slikkeri to go around, så smakssansen belønnet en med å spise det. Imidlertid henger ikke evolusjonen med, siden det nå er så mye ferdigmat stappet med disse usunne tingene, men smakssansen belønner oss ennå for å spise det.

Lenke til kommentar
Tidligere i menneskets historie var det mye mindre fett, sukker og annet slikkeri to go around, så smakssansen belønnet en med å spise det. Imidlertid henger ikke evolusjonen med, siden det nå er så mye ferdigmat stappet med disse usunne tingene, men smakssansen belønner oss ennå for å spise det.

8025261[/snapback]

Ja, men hvorfor ble man ikke belønnet på samme måte med kostfiber og stivelse? Det er liksom ingen grunn til at man skal bli belønnet til å spise noe som gir deg enorme mengder energi som forsvinner etter 20 minutter. Spesielt ikke i "urgamle dager" da måltidene sikkert var enda sjeldnere enn i dag. :hmm:

Lenke til kommentar

8025261[/snapback]

Ja, men hvorfor ble man ikke belønnet på samme måte med kostfiber og stivelse? Det er liksom ingen grunn til at man skal bli belønnet til å spise noe som gir deg enorme mengder energi som forsvinner etter 20 minutter. Spesielt ikke i "urgamle dager" da måltidene sikkert var enda sjeldnere enn i dag. :hmm:

8025658[/snapback]

Var vel slik at energirik mat ble verdsatt da.

Lenke til kommentar

8025261[/snapback]

8025658[/snapback]

Nettopp det som er poenget, man trenger sukker og fett også, men dette var mye vanskeligere å få tak i i "urtiden".

Lenke til kommentar
Prøvde Halo2 på xbox 360 og det virket som respons tiden på tven var dårligere enn når jeg spiller 360 spill, hvorfor?

8021672[/snapback]

Fordi Xbox 360en må emulere Xbox 1 spillene.

Til vanlig har du kanskje 60hz oppdatering, mens Xbox 1 spillene blir kjørt i 50hz hvis jeg ikke husker helt feil =)

Lenke til kommentar
Er det sant at man får kreft hvis man smører mye kulepennblekk på f.eks. hånda si? eller tegner massssssse med kulepenn blekk på seg?

8023733[/snapback]

Du kan bli blodforgifta.

8024016[/snapback]

Er ikke det også bare en myte lærere skremmer barn med? Har til dags dato aldri sett noen eller hørt om noen som er blitt forgifta av det...

Lenke til kommentar
Er det sant at man får kreft hvis man smører mye kulepennblekk på f.eks. hånda si? eller tegner massssssse med kulepenn blekk på seg?

8023733[/snapback]

Du kan bli blodforgifta.

8024016[/snapback]

Er ikke det også bare en myte lærere skremmer barn med? Har til dags dato aldri sett noen eller hørt om noen som er blitt forgifta av det...

8026279[/snapback]

Tror det er snakk om blekket man brukte før i tida. Blekket dem bruker i dag er ikke giftig eller skadelig.

Lenke til kommentar

8023733[/snapback]

Du kan bli blodforgifta.

8024016[/snapback]

8026279[/snapback]

Tja, en kamerat av meg (som var allergisk mot veps) ble stikki av en veps, så hele armen hans hovna opp. Det første han da gjorde var å tegna alt som var hovent svart med en sprittusj. Han ble sendt til legen, og de tok blodprøve fordi det var en sjanse for at han var blitt bloforgifta sa legen.

Dette skjedde for sikkert 10 år siden, men er ganske så sikker på at det var sånn det skjedde.

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Prøvde Halo2 på xbox 360 og det virket som respons tiden på tven var dårligere enn når jeg spiller 360 spill, hvorfor?

8021672[/snapback]

Fordi Xbox 360en må emulere Xbox 1 spillene.

Til vanlig har du kanskje 60hz oppdatering, mens Xbox 1 spillene blir kjørt i 50hz hvis jeg ikke husker helt feil =)

8026232[/snapback]

Om de kjører på 50hz vet jeg ikke.

Men jeg snakker om respons tiden på tven.

Altså ser det mer "grumsete" ut når jeg spiller Halo2 enn Splinter Cell DA.

Har lcd tv.

Lenke til kommentar
Tja, en kamerat av meg (som var allergisk mot veps) ble stikki av en veps, så hele armen hans hovna opp. Det første han da gjorde var å tegna alt som var hovent svart med en sprittusj. Han ble sendt til legen, og de tok blodprøve fordi det var en sjanse for at han var blitt bloforgifta sa legen.

Dette skjedde for sikkert 10 år siden, men er ganske så sikker på at det var sånn det skjedde.

8026436[/snapback]

Jo, men det var sprittusj og ikke kulepenn. Dog tror jeg fortsatt det bare er en myte samme hva man tegner med...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...