SnittLeif Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Mugshot er det vel du mener Lenke til kommentar
HanEneTomaten Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Er lyset i kjøleskapet på når du lukker det? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Er lyset i kjøleskapet på når du lukker det? 7993498[/snapback] Nei, det er vanligvis en knapp som døra klemmer på Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Og det går ut på det samme? Interessant. 7993319[/snapback] Det går ut på det samme? Poenget er jo at den CO2en kommer ut uansett om han brenner veden eller ikke. Det er jo det som er poenget bak E85 og andre biobrensler. At man bare bruker CO2 som kommer til å bli sluppet ut uansett. Lenke til kommentar
scythe Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 hadde Hitler et aktivt sexliv ? har bare alltid lurt på det må jo være en grunn til at han var så korka i hodet da Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 hadde Hitler et aktivt sexliv ? har bare alltid lurt på det må jo være en grunn til at han var så korka i hodet da 7993797[/snapback] Så du mener altså det at sex gir mennesker et bedre menneskesyn med tanke på likhet, frihet og rettferdighet? Bra. Jeg foreslår aplaus for scythe Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) hadde Hitler et aktivt sexliv ? har bare alltid lurt på det må jo være en grunn til at han var så korka i hodet da 7993797[/snapback] Dette er min forklarinig på hvorfor Hitler var korka i hodet! Stort bilde Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Som du ser av stamtreet, var moren og faren til Adolf i nær familie (iallefall slik jeg ser det). Og innavl leder jo sjelden til noe godt; En eller annen stamme borti huttiheita har mistet evnen til å føle kontakt på huden pga innavl. Noen som kan tyde hva slags familierelasjon moren og faren til Adolf hadde? Endret 21. februar 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
Matias Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva mener du, SnittLeif? Selfølgelig likviderte han 6 millioner jøder fordi han ikke fikk seg noe. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 En eller annen stamme borti huttiheita har mistet evnen til å føle kontakt på huden pga innavl.7993840[/snapback] At de tar på hverandre mener du? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva mener du, SnittLeif? Selfølgelig likviderte han 6 millioner jøder fordi han ikke fikk seg noe. 7993848[/snapback] Så da er det fint vedtatt at det var Eva Braun så var bitchen! Bitch-Braun faktisk! Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 En eller annen stamme borti huttiheita har mistet evnen til å føle kontakt på huden pga innavl.7993840[/snapback] At de tar på hverandre mener du? 7993870[/snapback] Å ta på hverandre er begynnelsen på innavl ja. Men man må gjøre litt mer, som du antakeligvis vil lære under en alvorlig samtale med faren din om noen år. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 En eller annen stamme borti huttiheita har mistet evnen til å føle kontakt på huden pga innavl.7993840[/snapback] At de tar på hverandre mener du? 7993870[/snapback] Å ta på hverandre er begynnelsen på innavl ja. Men man må gjøre litt mer, som du antakeligvis vil lære under en alvorlig samtale med faren din om noen år. 7993887[/snapback] Så nå at de hadde mistet evnen, altså ikke fått den, til å ta på hverandre- my bad! Og bare fordi du har vært lovlig selv i halvannet år så spar oss for blomsten og bien formaningen! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg får meg aldri noe, men har ikke drapstanker mot en hel menneskerase for det Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg får meg aldri noe, men har ikke drapstanker mot en hel menneskerase for det 7994278[/snapback] Nådu, jeg vet du har noen skumle tanker om det :!: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Joda, men bare på papiret. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva er ovner laget av? Satt en mynt på den for et par timer siden og nå er den svart.7993275[/snapback] Det kommer an på. Ofte støpejern, andre ganger murstein eller f.eks smijern pluss keramiske fliser. Mynten ble kanskje svart fordi det er en krom-jern-nikkel-legering som får et oksidlag når den er veldig varm og samtidig utsettes for luft. Jeg bidrar ikke til global oppvarming med å fyre ved, ikke sant?7993275[/snapback] Vel, la oss isolere problemet litt: - CO2 er en av de viktigste gassene som de aller fleste klimaforskere mener er en av de store årsakene til klimaoppvarming. - CO2 hoper seg ikke bare opp i atmosfæren men tas opp av planteriket på land og i sjøen. Retur-raten er omtrent uendret siden før-industriell tid. - Netto CO2-innhold i atmosfæren øker - Tørr ved består av ca 96% karbon. (resten er spor av svovel og fosfor, pluss en del mineraler som blir til aske.) - Når ved brenner så går reaksjonen C + O2 = CO2. 1 kg tørr ved blir til ca 3,5 kg CO2. Så, ja, brenning av ved hjemme i ovnen eller i litt større skala: noen kvadratkilometre av amazonas, bidrar til global oppvarming (om man skal tro majoriteten av forskere osv) En sannheten med modifikasjoner det der... man slipper ut CO2 men den CO2-en hadde blitt sluppet ut når treet råtnet likevel.7993305[/snapback] trær som råtner blir hovedsaklig til jord eller til mat som bygger opp andre planter eller dyr. Døde trær "fordamper" ikke bare til CO2 i atmosfæren. Noe omsettes nok til CO2 av utpusten til mikroorganismer og større dyr som spiser av trevirket og puster ut CO2 osv, men det er langt i fra alt karbonet i treet som går den veien. Mye blir til jordsmonn. F.eks kan et område som var ørken for 100.000 år siden ha blitt til en fruktbar jungel nå fordi karbon plukkes opp fra luft og blir til planter og jordsmonn. En jungel eller en myr eller en steppe er et enormt lager av karbon. Hvis karbon-balansen for en jungel hadde vært ensidig negativ så ville jungelen forsvunnet over tid. Til tross for at jorda har vært full av planter i mange hundre millioner år så finnes det fortsatt et stort planterike. Det må bare bety at retur-raten historisk har vært lik med CO2-utslippene til atmosfæren. Hva heter det med bilder som er av hode og skuldre.7993489[/snapback] Portrett? (Som skulptur heter det byste) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg lurer på om Simen1 blir "vinneren" av post 1 i side 1000 i denne tråden. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg lurer på om Simen1 blir "vinneren" av post 1 i side 1000 i denne tråden. 7995479[/snapback] Jeg er bare på side 375! Kommer helt an på foruminnstillingene! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, vi tar standard som utgangspunkt, det vil si 15? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Sikkert bare jeg som er træg men hva menes med "den tredje verden"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg