Minus Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 I går kveld, før jeg skulle legge meg, kom jeg på at jeg skulle spørre om en snedig ting jeg lurte på. Jeg har nå glemt hva dette var for noe. Hvorfor glemmer jeg alltid tinger jeg skal spørre om i denne tråden? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Vist man kjøper noe i kjøtt disken i en butikk så får man det i en hvit pose ting med aluminiumfolie på innsiden.Kan man putte den i ovnen for å varme det opp uten at det blir brannfarlig? 7990664[/snapback] PRØV!! Meiner at laget av aluminium kjem til å reflektera mikrobølgene, så dei ikkje kjem fram til innhaldet i det minste. Om det tek fyr i posen er eg derimot usikker på. Det blir jo gneister av det. Men ser ikkje for meg at desse termoposane brenn så bra... Om det er brannfarleg tvilar eg på, men det er lite vits, sidan ingen microbølger kjem fram til vatnet i matvara du skal varma opp. 7990769[/snapback] Mente ikke mikrobølgeovn men vanlig ovn. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Har Nemi (tegneserien) online tegneserier? / Er det mulig å få tak i en digital stripe lovlig? Leter etter den der hun skjelder ut en man med solbriller inne, (blablabla, så jveli 90-tallet med briller inne) og finner ut at han er blind. Anyone? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 hvor høy oppløsning og FPS og alt det der har et menneskelig øye? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Hm, mener det var noe sånt som 24 fps? eller tar jeg heelt feil, og 3megapixel edit: tenkte at siden film var 24 så var øye det å, men øye kunne oppdage 72 Endret 21. februar 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Litt inni filmen sier de det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Om du har tinnitus/øresus vet du det garantert. Det kommer en høy lyd inni øret ditt når som helst, til og med mens du sover. Det kan minne om susing eller støy, iflg folk som har det. Lyden er så høy at du ikke klarer å ignorere den, men det er ingen andre som hører den. Det er ikke snakk om piping i høy frekvens, den lyden kommer gjerne fra elektriske apparater. Endret 21. februar 2007 av Bitex Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Selges Pocky i Norge? I så fall hvor? Endret 21. februar 2007 av TheOats Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Om du har tinnitus/øresus vet du det garantert. Det kommer en høy lyd inni øret ditt når som helst, til og med mens du sover. Det kan minne om susing eller støy, iflg folk som har det. Lyden er så høy at du ikke klarer å ignorere den, men det er ingen andre som hører den. Det er ikke snakk om piping i høy frekvens, den lyden kommer gjerne fra elektriske apparater. 7992135[/snapback] Stemmer ikke helt dette du forteller. Det finnes fysisk tinitus også, som kan påvises med instrumenter eller hørsel av andre mennesker. I tilleg kan tinitus oppfattes både som grov sus eller i form av høyfrekvente toner. Dette at tinitus slår seg av og på er ikke vanlig. Den oppleves normalt sett konstant. Endret 21. februar 2007 av neitakk Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Selges Pocky i Norge?I så fall hvor? 7992317[/snapback] Den ligner litt på Picnic, en lignende vare jeg så for noen år siden i ulike dagligvarebutikker. Usannsynlig godt. Edit: Det går jo alltid an å kjøpe på eBay. Endret 21. februar 2007 av L@sse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Om du har tinnitus/øresus vet du det garantert.7992135[/snapback] Tinitus beskriver ikke styrken på lidelsen. De aller fleste har vel litt tinitus av og til i varierende grad, noen har mye, og de virkelig uheldige har veldig mye. Tinitus kan være ekstremt plagsomt og har etter hva jeg har hørt til og med ført til selvmord. Selv har jeg vanligvis ingen øresus, men noen ganger får jeg lave eller høye pipelyder. De høyeste pipelydene jeg har hatt har gjort det vanskelig å følge med på hva som blir sagt i en samtale eller på TV. De sterke lydene kommer heldigvis sjeldent og varer sjeldent mer enn et minutt. Disse svake varer alt fra noen minutter til en time. Jeg klarer ofte å fjerne pipelyden ved å gape høyt og evt blåse når jeg holder fingrene for nesen og munnen er lukket og deretter gaper litt igjen. Jeg tror det skjer noe med trykket i mellomøret og at det kanskje gir ringvirkninger i sneglehuset/flimmerhårene. Vel, det fungerer i hvert fall ofte. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Selges Pocky i Norge?I så fall hvor? 7992317[/snapback] Den ligner litt på Picnic, en lignende vare jeg så for noen år siden i ulike dagligvarebutikker. Usannsynlig godt. Edit: Det går jo alltid an å kjøpe på eBay. 7992530[/snapback] Har ikke hørt om Picnic før, hvor fikk man tak i det? Får man det enda? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Tinnitus blir ikke definert av desibelstyrken som enkelte påstår. Tinnitus betyr "ringende klingende". Tinnitus kan være periodisk eller konstant Tinnitus er piping/susing i øret. Tinnitusens omfang kan deles inn i tre kategorier: Pasienten merker nesten ikke tinnitusen. Den blir maskert om dagen av omgivelsesstøy, og gir ikke problemer med innsovning. Pasienten merker tinnitusen gjennom dagen, og har problemer med innsovning. Pasienten er nesten invalidisert av tinnitusen. Høyfrekvent tinnitus (dvs mellom 2000-4000Hz ) er betydelig hyppigere enn lavfrekvent tinnitus. Ved måling av tinnitusintensiteten har tinnitus ofte en styrke på 5-10 dB over høreterskelen. Neitakk har rett i at noen har en tinnitus som kan høres av andre. Det kalles objektiv tinnitus. Kilde: Tinnitus - när öret fylls av oljud, Axelsson & Schenkmauis og Øre- næse -halssygdomme. Hoved- og halskirurgi. 10 utgave ved Bretlau og Pedersen Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva er ovner laget av? Satt en mynt på den for et par timer siden og nå er den svart. Jeg bidrar ikke til global oppvarming med å fyre ved, ikke sant? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Støpejern, som oftest. Jo, det gjør du. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Hva er ovner laget av? Satt en mynt på den for et par timer siden og nå er den svart. Jeg bidrar ikke til global oppvarming med å fyre ved, ikke sant? 7993275[/snapback] Støpejern, er det ikke? Edit: for sein. Endret 21. februar 2007 av KristianG Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Jo, det gjør du. 7993289[/snapback] En sannheten med modifikasjoner det der... man slipper ut CO2 men den CO2-en hadde blitt sluppet ut når treet råtnet likevel. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Og det går ut på det samme? Interessant. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Jo, det gjør du. 7993289[/snapback] En sannheten med modifikasjoner det der... man slipper ut CO2 men den CO2-en hadde blitt sluppet ut når treet råtnet likevel. 7993305[/snapback] Det hadde da sluppet ut metan vel, men det er jo enda verre enn CO2 så... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva heter det med bilder som er av hode og skuldre. Kommer bare på "cumshots" men det er da noe annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg