Fruktkake Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hvorfor mener noen at man heller skal dra på jobb når man er syk foran å holde seg hjemme? 7986254[/snapback] Unngå å spre sykdommen. Er det ikke regler som skal forhindre at andre kan lage et produkt med samme navn? Søkte etter artisten AIR på eMusic men fant ikke mye. Likevel fant jeg mange album med navnet Air. Kan jeg lage mitt eget operativsystem og kalle det Microsoft Windows og komme unna med det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hvorfor mener noen at man heller skal dra på jobb når man er syk foran å holde seg hjemme?7986254[/snapback] Kanskje fordi han selv vil bli smittet slik at han også får seg noen "fridager"? Eller kanskje det er fordi han selv har hatt den samme influensaen nylig og vil at du skal komme på jobb og smitte resten sånn at han blir alene på avdelinga? Eller kanskje vedkommende bare er litt korttenkt og tror syke får gjort noe særlig arbeid og at det ikke får konsekvenser som mer smitte. På mange arbeidsplasser er det ikke særlig gunstig at mange blir smittet samtidig slik at det blir få igjen på jobb. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Får man fortsatt kjøpt drikkeyoghurt? Sånn rosa boks. Kirsebærsmak mener jeg å huske. Fra Tine. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har en ekstern harddisk (2.5" uten strømforsyning) som får strøm via USB porten. Når jeg slår PCen av, kjører harddisken fremdeles. Hvordan kan dette ha seg? At strømforsyningen er avslått, og likevel leverer den nok strøm til at harddisken skal være kjørende. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Er det ikke regler som skal forhindre at andre kan lage et produkt med samme navn? Søkte etter artisten AIR på eMusic men fant ikke mye. Likevel fant jeg mange album med navnet Air. Kan jeg lage mitt eget operativsystem og kalle det Microsoft Windows og komme unna med det? 7986355[/snapback] Microsoft Windows er et registrert varemerke og er således beskyttet ved lov. En artist kan sikkert registrere sitt artistnavn, men det er lite hensiktsmessig å registrere platenavnen som i dette tilfelle er Air. Air er en så flytende tittel at man ikke hverken vinner eller taper på at andre også benytter det samme, så det er liten hensikt å bruke tid og penger på en registreringsrunde. Det er ikke sikkert man får lov til å begrense andres bruk av et så trivielt ord som Air heller.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har en ekstern harddisk (2.5" uten strømforsyning) som får strøm via USB porten. Når jeg slår PCen av, kjører harddisken fremdeles. Hvordan kan dette ha seg? At strømforsyningen er avslått, og likevel leverer den nok strøm til at harddisken skal være kjørende. 7986552[/snapback] Sjekk at du har slått av noe "Power on USB" greier i BIOS. Og dette er dessuten ikke en support tråd. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har en ekstern harddisk (2.5" uten strømforsyning) som får strøm via USB porten. Når jeg slår PCen av, kjører harddisken fremdeles. Hvordan kan dette ha seg? At strømforsyningen er avslått, og likevel leverer den nok strøm til at harddisken skal være kjørende. 7986552[/snapback] Sjekk at du har slått av noe "Power on USB" greier i BIOS. Og dette er dessuten ikke en support tråd. 7986771[/snapback] Vel, jeg ser på det som et snodig spørsmål. Hvordan en strømforsyning kan levere strøm uten å være påslått. Teknisk sett er det ikke support da det ikke er et problem? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Får man fortsatt kjøpt drikkeyoghurt?Sånn rosa boks. Kirsebærsmak mener jeg å huske. Fra Tine. 7986389[/snapback] Ja, man får det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har en ekstern harddisk (2.5" uten strømforsyning) som får strøm via USB porten. Når jeg slår PCen av, kjører harddisken fremdeles. Hvordan kan dette ha seg? At strømforsyningen er avslått, og likevel leverer den nok strøm til at harddisken skal være kjørende. 7986552[/snapback] Sjekk at du har slått av noe "Power on USB" greier i BIOS. Og dette er dessuten ikke en support tråd. 7986771[/snapback] Vel, jeg ser på det som et snodig spørsmål. Hvordan en strømforsyning kan levere strøm uten å være påslått. Teknisk sett er det ikke support da det ikke er et problem? 7986847[/snapback] Du mener det på den måten ja, ok. hmm rart. det har jeg egentlig aldri tenkt på selv xD Men jeg regner med det må ha noe at du ikke kan bruke så uendelig mye størm på USB portene osv. Så det er bare viften som ikke går, siden strømforsyningen ikke blir så varm. Jeg har en grønn diode i PCen som lyser hele tiden. Plagsomt egentlig Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Det var en forsker som gjorde noe greier med gasser og presset dem sammen og noe andre rare greier. Han greide å framstille de molykylene DNA er laget av. Adenin, Tymin, Guanin og Cytosin.7982078[/snapback] Mener du kanskje heller Miller-Urey eksperimentet?The Miller-Urey experiment (or Urey-Miller experiment) was an experiment that simulated hypothetical conditions present on the early Earth and tested for the occurrence of chemical evolution. Specifically, the experiment tested Oparin and Haldane's hypothesis that conditions on the primitive Earth favored chemical reactions that synthesized organic compounds from inorganic precursors. The experiment is considered to be the classic experiment on the origin of life. It was conducted in 1953 by Stanley L. Miller and Harold C. Urey at the University of Chicago. 7986233[/snapback] Betyr det da at vi (mennesker) kan skape liv. (Se uthevet skrift) Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Det var en forsker som gjorde noe greier med gasser og presset dem sammen og noe andre rare greier. Han greide å framstille de molykylene DNA er laget av. Adenin, Tymin, Guanin og Cytosin.7982078[/snapback] Mener du kanskje heller Miller-Urey eksperimentet?The Miller-Urey experiment (or Urey-Miller experiment) was an experiment that simulated hypothetical conditions present on the early Earth and tested for the occurrence of chemical evolution. Specifically, the experiment tested Oparin and Haldane's hypothesis that conditions on the primitive Earth favored chemical reactions that synthesized organic compounds from inorganic precursors. The experiment is considered to be the classic experiment on the origin of life. It was conducted in 1953 by Stanley L. Miller and Harold C. Urey at the University of Chicago. 7986233[/snapback] Betyr det da at vi (mennesker) kan skape liv. (Se uthevet skrift) 7987097[/snapback] Selv om dette var organiske stoffer lignende de man kanskje finner i DNA er det ikke liv, for de har nok egen mulighet til å replisere, altså lage kopier av seg selv, som er det genene i bunn og grunn gjør. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Vet ikke helt, men 101 slenges bak ting som at det er et grunnkurs. Liksom Synthesizers 101 er grunnkurs i synther (f.eks.). Magic 101 blir grunnkurs i magi. 301 blir vel 3.året da. Det er så innebygd i talemåten at folk ikke tenker på det engang. Uttales "one-oh-one" ikke "a hundred and one" 7984346[/snapback] Ok. Litt av et system, men hvis det funker for dem så.. 7984611[/snapback] Vi har jo det samme i Norge. På universitetet har du fag på 100-nivå, 200-nivå etc. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er en "Hash-sjekk"? Torrent relatert. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 hva skjer med kroppen når man spyr? hvordan kommer maten seg opp igjen? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Den sjekker om filene dine er i orden, for å si det sånn. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er en "Hash-sjekk"?Torrent relatert. 7987359[/snapback] Hash koden ligger i torrent filen og inneholder informasjon om hvor mye plass som skal settes av på hardisken til filene. under en hash-sjekk(høhø..) sjekker den hvor mye du har lastet ned kontra hvor mye som er igjen. sjekker kort sagt at alt står bra til med nedlastningen, og at det ikke har skjedd noen feil. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er en "Hash-sjekk"?Torrent relatert. 7987359[/snapback] Hash koden ligger i torrent filen og inneholder informasjon om hvor mye plass som skal settes av på hardisken til filene. under en hash-sjekk(høhø..) sjekker den hvor mye du har lastet ned kontra hvor mye som er igjen. sjekker kort sagt at alt står bra til med nedlastningen, og at det ikke har skjedd noen feil. 7987415[/snapback] Ok takker. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 En hash er resultatet av en enveis kryptografisk funksjon. Av en mengde data blir det regnet ut en verdi som representerer de dataene, og helst med så stor dekkområde at verdiene er tilnærmet lik en-til-en. (Selv om det alltid er sjanse for såkalte kollisjoner) De fleste hashfunksjoner er slik at kun en liten endring i inndata gir stort utslag på utdataene. I sammenheng med torrent vil det selvsagt ikke være hensiktsmessig å sammenligne det du allerede har lastet ned med verifiserte data (som hadde krevet at du hadde lastet alt ned en gang til) så i stedet blir en hash utregnet av hver "piece" (en torrent består av mange pieces, vanligvis på mellom 64kB og 1MB) og så sammenlignet med hashverdiene trackeren har. BitTorrent bruker en 160 bit SHA-1 hash, så for å verifisere 1GB med 1MB pieces trengs bare 160 kilobit data mottas fra server. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er egentlig streptokokker? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er egentlig streptokokker? 7987736[/snapback] Bakterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg