Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

En portal til Startrack-universet.

Evt. en reise til en Startrack-innspilling i hollywood med en dose LSD på innerlomma. :p

7976492[/snapback]

Må bare kommentere at jeg, som Star Trek fan, blir veldig skuffet når jeg ser navnet bli skrevet feil så til de grader. Du må bruke -ek på slutten, ikke -ack. Du må også huske mellomrom mellom Star og Trek. Mellomrommet skal kun fjernes ved bruk av deres url www.startrek.com.

Man trenger vel egentlig ikke annet en teknologi som forvandler energi til materie/molekyler og en måte og regulere dette. Det vil vel samtidig kreve at det er relativt raskt og ikke bruker for mye strøm eller lignende for at det skal være aktuelt rent kommersielt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Hva er det som mangler før mat-replikatorer(ala star trek) blir en realitet?

7975922[/snapback]

En portal til Startrack-universet.

Evt. en reise til en Star Trek-innspilling i hollywood med en dose LSD på innerlomma. :p

Redigert: Alvorlig skrivefeil fjernet.

7976492[/snapback]

Du glemte noe :!: :whistle::tease:

Lenke til kommentar

Skal til Sverige i mars, og regner med at mesteparten av innkjøp blir å skje via mitt Visa Electron kort. Dette kortet har jeg i Sparebank 1 Nord Norge, og jeg lurer på hvilke gebyrer som er på uttak av penger og bruk av kortet i butikker.

Har rotet meg fra til SNN sine internett sider: http://www.snn.no/weblink/felles/wlProdukt...ment&mid=privat

Men kan ikke akkurat si at jeg ble noe klokere.

Beklager hvis dette teller som support, men jeg så ikke helt bryet å lage ny tråd for et så enkelt spørsmål =)

Lenke til kommentar
Lurte på en liten sak, har lærere lov til å gi lekse over ferier (tenker spesielt på sommerferien) på videregående?

7978404[/snapback]

Over sommerferien? Det er liten sjanse at du kommer til å få samme lærer i samme fag, med unntak obligatoriske fag som gym og norsk. Men det er liten mulighet for at du skal få lekser i et helt nytt og ugjennomgått pensum. Men i andre ferier, så er det helt klart mulig.

Lenke til kommentar
Lurte på en liten sak, har lærere lov til å gi lekse over ferier (tenker spesielt på sommerferien) på videregående?

7978404[/snapback]

Over sommerferien? Det er liten sjanse at du kommer til å få samme lærer i samme fag, med unntak obligatoriske fag som gym og norsk. Men det er liten mulighet for at du skal få lekser i et helt nytt og ugjennomgått pensum. Men i andre ferier, så er det helt klart mulig.

7978552[/snapback]

Det gjelder norsk.. Læreren sa at vi måtte gå gjennom noen bøker til pensumet i VKII i løpet av sommerferien.

Lenke til kommentar
Om en fyr som ikke har hatt kyssesyke kommer på besøk til meg og jeg hoster på han / nær han, vil han da bli smitta?

Jeg har kyssesyke.

7979072[/snapback]

Fra wikipedia:

Viruset ligger i spyttet og det er dråpesmitte, det vil si at viruset smitter ved slim og spyttkontakt fra en smittebærer. Som oftest er det kyssing, lån av andres flasker og hosting som er årsakene til smitten. Det er vanligst å bli smittet før og etter sykdomsutbruddet fordi man ikke vet at man er smittebærer.
Lenke til kommentar
Hvilke argumenter kan man si imot evulusjonsteorien?

7979769[/snapback]

At mennesket er den eneste arten som kan ta selvmord, er et argument for at det skiller mer mellom oss og dyr enn utvikling på et stamtre.

7980217[/snapback]

Åjassåja? Vennligst utdyp. :)

Lenke til kommentar
Wikipedia sier at det er vanlig å bli smittet når man ikke vet at man er smittebærer? Hehehe, nå har jeg hørt det også.

7979410[/snapback]

Er det så rart, da? Når det gjelder tilfelle kyssesyken så har man (ofte) viruset i kroppen i mange dager/uker før selve sympomene i form av hodepinne, sår hals, slapphet osv slår til for fullt. Det er slettes ikke uvanlig å ha viruset bærende i kroppen opptil fire uker før man merker at man blir syk, og får sympomene som kjennertegner sykdommen.

Det samme gjelder for øvrig etter sykdommen. Selv om man føler seg frisk og "tilbake i det gamle sporet", kan man smitte folk opptil flere uker etter man føler seg frisk. Merkelig, ja, men slik er faktum. Slike bastante uttaleser som ovenfor vitner intet mindre om historieløshet.

Lenke til kommentar
Slike bastante uttaleser som ovenfor vitner intet mindre om historieløshet.

7980639[/snapback]

1: Historieløshet har intet med saken å gjøre, og å blande inn det begrepet vitner om manglende språkforståelse.

2: Man ikke bli smittet dersom man allerede er smittebærer. Andre i nærheten derimot. ;)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

7979769[/snapback]

At mennesket er den eneste arten som kan ta selvmord, er et argument for at det skiller mer mellom oss og dyr enn utvikling på et stamtre.

7980217[/snapback]

Åjassåja? Vennligst utdyp. :)

7980271[/snapback]

Jeg ga han et argument, jeg sa ikke at jeg sto for det.

Wikipedia sier at det er vanlig å bli smittet når man ikke vet at man er smittebærer? Hehehe, nå har jeg hørt det også.

7979410[/snapback]

Selv om man føler seg frisk og "tilbake i det gamle sporet", kan man smitte seg selv? opptil flere uker etter man føler seg frisk. Merkelig, ja, men slik er faktum. Slike bastante uttaleser som ovenfor vitner intet mindre om historieløshet.

7980639[/snapback]

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

7979769[/snapback]

At sannsyneligheten for at DNA'et skal ha blitt skapt uten at en ''vilje'' eller lignende har medvirket er veldig liten. Evolusjonen kan visstnok ikke kunne forklare hvordan dna'et har oppstått.

Noen som vet noe mer dette jeg snakket om? Prove me wrong?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...