Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Apropos evolusjonsteorien ... Kan noe forklare kortfattet hva missing link av evolusjonsteorien går ut på?

7950159[/snapback]

 

Missing link er nå det tilsynelatende "mangler" et ledd i evolusjonskjeden. Om du vet at A er forløperen til C, men enda ikke har funnet for eksempel et fossil av noe som ser ut til å være midt imellom, B, er B en missing link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apropos evolusjonsteorien ... Kan noe forklare kortfattet hva missing link av evolusjonsteorien går ut på?

7950159[/snapback]

 

Missing link er nå det tilsynelatende "mangler" et ledd i evolusjonskjeden. Om du vet at A er forløperen til C, men enda ikke har funnet for eksempel et fossil av noe som ser ut til å være midt imellom, B, er B en missing link.

7950191[/snapback]

Ja, det vet jeg. Jeg lurer på hvilken del av evolusjonsteorien som mangler for å få den komplett.

Lenke til kommentar
Apropos evolusjonsteorien ... Kan noe forklare kortfattet hva missing link av evolusjonsteorien går ut på?

7950159[/snapback]

 

Missing link er nå det tilsynelatende "mangler" et ledd i evolusjonskjeden. Om du vet at A er forløperen til C, men enda ikke har funnet for eksempel et fossil av noe som ser ut til å være midt imellom, B, er B en missing link.

7950191[/snapback]

Ja, det vet jeg. Jeg lurer på hvilken del av evolusjonsteorien som mangler for å få den komplett.

7950280[/snapback]

 

Såvidt jeg vet er det ikke noen viktige mangler som begrenser teorien. Selvsagt bruker motstanderne av evolusjon missing links som "bevis" på at evolusjon er en løgn, men de kommer til kort. Det er vel mer ett generelt uttrykk for manglende lenker, ikke slik at det er en "all-important missing link."

Lenke til kommentar
Fart trenger ikke ha noe med masse å gjøre overhodet. Fart er ganske enkelt strekning deler på tid. Bevegelsesmengde derimot, er jo nettopp definert som masse ganger fart. Så da skulle du kanskje tro at lys ikke har bevegelsesmengde i hvert fall? FEIL, det har det også, bestemt ut fra bølgelengden til lyset. Er ikke fysikk fint?

7946302[/snapback]

Fysikk er artig, bare synd at vi ikke har så mye fysikk på grunnskolen =)

Lenke til kommentar
Stammer vi 100% fra apene? Det jeg mener, er det bevist og sant?

7951362[/snapback]

 

Genene våre er jo nesten 100% like med sjimpansene om jeg ikke husker feil.

 

Dessuten er det jo ikke akkurat store forskjeller mellom oss og dem sånn direkte.

7951513[/snapback]

 

Det er vel ikke så mye vi som stammer fra apene, som at apene og menneskene stammer fra samme "grunnart". Men så stammer jo alt liv på jorden fra samme opphav, bare et spørsmål om hvor langt tilbake du går.

Forøvrig skiller menneskets DNA seg i gjennomsnitt 1,2% fra en sjimpanse sitt.

Lenke til kommentar
Hva er det du vil sende som er tyngre enn 35kg i Smartpost da?

7952002[/snapback]

Vil sende bort meg selv som gave. :)

7952160[/snapback]

Du får garantert ikke plass i de eskene... Ikke uten å fordele deg over flere esker men det er kanskje utelukket? :hmm:

7952207[/snapback]

Skal nok finne en løsning, tror dama gjerne vil ha meg hel i posten. Men tilbake til spørsmålet. Er det ikke brudd på reklame ting at man sier noe annet når det egentlig ikke er sånn?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...