Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Eventuelt hvorfor Gud sender oss til helvete for å brenne i evig smerte hvis han er så glad i oss.

7942339[/snapback]

Det har jeg spurt om. Han er visst bare glad i dem som velger å tro på han. Med andre ord: Uansett hvor ille kriminalitet du har utført (massemord, f.eks.), kan du bli tilgitt og komme til himmelen. Hvis du er verdens snilleste person på jord, men velger å ikke tro på Gud, kommer du til helvette. That's the spirit!

7942384[/snapback]

Er gud en form for medgangssupporter?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste halvåret var jeg i militæret, og da jeg ikke har noe arbeid nå mottar jeg dagpenger. Det jeg lurer på er om jeg mister dagpengene hvis jeg jobber i to uker? Jeg har mulighet for jobb i to uker fra og med i morgen, men da overstiger jeg jo grensen til NAV. Må jeg søke om dagpenger på nytt da?

Lenke til kommentar
Eventuelt hvorfor Gud sender oss til helvete for å brenne i evig smerte hvis han er så glad i oss.

7942339[/snapback]

Det har jeg spurt om. Han er visst bare glad i dem som velger å tro på han. Med andre ord: Uansett hvor ille kriminalitet du har utført (massemord, f.eks.), kan du bli tilgitt og komme til himmelen. Hvis du er verdens snilleste person på jord, men velger å ikke tro på Gud, kommer du til helvette. That's the spirit!

7942384[/snapback]

Er gud en form for medgangssupporter?

7942452[/snapback]

 

haha :p

 

Sånn jeg har forstått det, så tilgir Gud alle. Selv de som ikke tror på ham. Så det er vel bare en vei å gå når man dør, og det er oppover.

Lenke til kommentar
Eventuelt hvorfor Gud sender oss til helvete for å brenne i evig smerte hvis han er så glad i oss.

7942339[/snapback]

Det har jeg spurt om. Han er visst bare glad i dem som velger å tro på han. Med andre ord: Uansett hvor ille kriminalitet du har utført (massemord, f.eks.), kan du bli tilgitt og komme til himmelen. Hvis du er verdens snilleste person på jord, men velger å ikke tro på Gud, kommer du til helvette. That's the spirit!

7942384[/snapback]

Feil. Gud elsker alle mennesker.

Lenke til kommentar
Eventuelt hvorfor Gud sender oss til helvete for å brenne i evig smerte hvis han er så glad i oss.

7942339[/snapback]

Det har jeg spurt om. Han er visst bare glad i dem som velger å tro på han. Med andre ord: Uansett hvor ille kriminalitet du har utført (massemord, f.eks.), kan du bli tilgitt og komme til himmelen. Hvis du er verdens snilleste person på jord, men velger å ikke tro på Gud, kommer du til helvette. That's the spirit!

7942384[/snapback]

Feil. Gud elsker alle mennesker.

7945354[/snapback]

86379901_4bed276de0_m.jpg

 

Edit: nå sier jeg ikke noe for eller mot Gud, bare deler av fanklubben hans.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Eventuelt hvorfor Gud sender oss til helvete for å brenne i evig smerte hvis han er så glad i oss.

7942339[/snapback]

Det har jeg spurt om. Han er visst bare glad i dem som velger å tro på han. Med andre ord: Uansett hvor ille kriminalitet du har utført (massemord, f.eks.), kan du bli tilgitt og komme til himmelen. Hvis du er verdens snilleste person på jord, men velger å ikke tro på Gud, kommer du til helvette. That's the spirit!

7942384[/snapback]

Feil. Gud elsker alle mennesker.

7945354[/snapback]

Jeg bare siterer min kristne venn. Hva er da forklaringen på at noen blir sendt til et evig helvette, og noen blir sendt til et paradis i himmelen?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du vil frem til men. Du har kanskje ikke så mye fysikk som du burde hatt?  :p

7941554[/snapback]

Det neitakk mener er at betegnelsen på fart er masse i bevegelse. Altså, ingen masse, ingen fart.

 

Det påstås at fotoner ikke har masse, ikke vet jeg, men hvis det stemmer så har jo neitakk rett. Hvis fotonene ikke har masse, kan de ikke ha fart =)

 

 

Hvilke kristendomsrelaterte spørsmål vil en kristen ha problemer med å gi et fornuftig svar på?

7941841[/snapback]

Siterer en venninne av meg jeg:

"Det står i bibelen at Adam og Eva bare fikk to barn, og det ene barnet ble drept. Hvordan ble mennesket skapt videre da?"

Lenke til kommentar
Siterer en venninne av meg jeg:

"Det står i bibelen at Adam og Eva bare fikk to barn, og det ene barnet ble drept. Hvordan ble mennesket skapt videre da?"

7945894[/snapback]

Det står også at Adam & Eva var de første som ble skapt. Det står ingenting om at de var de eneste ;)

7945912[/snapback]

 

Tøv. Eva hadde seg med sønnen.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du vil frem til men. Du har kanskje ikke så mye fysikk som du burde hatt?   :p

7941554[/snapback]

Det neitakk mener er at betegnelsen på fart er masse i bevegelse. Altså, ingen masse, ingen fart.

 

Det påstås at fotoner ikke har masse, ikke vet jeg, men hvis det stemmer så har jo neitakk rett. Hvis fotonene ikke har masse, kan de ikke ha fart =)

 

 

7945894[/snapback]

 

Fart trenger ikke ha noe med masse å gjøre overhodet. Fart er ganske enkelt strekning deler på tid. Bevegelsesmengde derimot, er jo nettopp definert som masse ganger fart. Så da skulle du kanskje tro at lys ikke har bevegelsesmengde i hvert fall? FEIL, det har det også, bestemt ut fra bølgelengden til lyset. Er ikke fysikk fint?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...