Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er definisjonen på en kjendis?

 

Er at han/hun er kjent for å være seg selv.

7933433[/snapback]

Hva med skuespillere? De er kjent for å være andre enn seg selv, men jeg vil da kalle de kjendiser.

 

En kjendis er etter min mening en kjent person. Man har lokalkjendiser, rikskjendiser, og internasjonale kjendiser.

Lenke til kommentar
Hvor høyt kan et lite fly?

7937824[/snapback]

 

Hvor høyt kan et lite fly fly mener du? Kommer jo helt an på flyet, men regner med at du mener typiske "småfly". Det som setter grensen på sånne fly er lufttrykket, nemlig at de ikke har noen trykkabin, og det blir vanskelig å puste. I tillegg får propellen svært dårlig virkningsgrad i tynn luft, og vil ikke drive flyet fremover. Men hvor høyt de kan gå vet jeg ikke, skulle jeg gjettet ville jeg sagt kanskje 5000 meter. :hmm:

Lenke til kommentar
Sitter å ser på at Opera laster ned den nye Kodenavn: Hunter episoden i HD, og lurer på hvorfor er det slik at den kun markerer hastigheten hvert sekund? Strømmer dataen inn en gang i sekundet, eller måles det kun hvor mye som er lastet ned og hastigheten en gang i sekundet?

7934749[/snapback]

 

De fleste programmer begrenser slik informasjon til å oppdatere seg en gang i sekundet, slik at dataen ikke skal bruke unødvendig med kapasitet på det. I noen programmer kan man endre intervaltiden. Datastrømmen går jevnt inne i dataen og i nettverket, i betydningen at elektronene går like fort hele tiden..

 

(men alt er jo relativt..)

Lenke til kommentar
Hvem er det som har hatt bil-lappen lengst?

7939030[/snapback]

Morfar har kjørt bil siden før man trengte lappen (90 år gammel), så det betyr nok at det sikkert er en del som har hatt den like lenge (fra første stund).

 

ps. vet ikke om han kjørte lovlig egentlig, men han kjørte nå i forbindelse med jobben, da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...