Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Sover fisk? Hvis ja, hvor?

7924645[/snapback]

 

All fisk sover i en viss grad. Og de forskjellige artene sover på forskjellige måter. Noen har sk. "mikro-søvn", hvor de går inn i en slags våken dvale. Da sover de i noen sekunder og er våken i noen sekunder. Andre arter tar tilflukt under røtter og i huler og sover slik som pattedyr gjør det. Mange haiarter MÅ svømme hele tiden for å kunne ta opp oksygen, og benytter denne "mikro-søvnen".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sover fisk? Hvis ja, hvor?

7924645[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
All fisk sover i en viss grad. Og de forskjellige artene sover på forskjellige måter. Noen har sk. "mikro-søvn", hvor de går inn i en slags våken dvale. Da sover de i noen sekunder og er våken i noen sekunder. Andre arter tar tilflukt under røtter og i huler og sover slik som pattedyr gjør det. Mange haiarter MÅ svømme hele tiden for å kunne ta opp oksygen, og benytter denne "mikro-søvnen".

7924874[/snapback]

Er det noen dyr, fugl eller fisk som ikke trenger søvn? Hva med insekter?

Lenke til kommentar
Det bores hull i veggen, og en oransje fiberkabel strekkes inn til sentral. Hussentralen er en boks inne i leiligheten.

Hussentralen kan legges hvor som helst også, forøvrig. Her hos meg har jeg den i loftet, og fra loftet så bruker jeg rør ned til rommene. I rørene lar jeg da nettverkskablene ligge. Har et kontor her nede, så flere PC-er trenger internet; dermed bruker jeg en router for å dele nettverket, da slipper jeg så mange nettverkskabler ned fra loftet. Alt i alt har jeg tre kabler fra loftet; En til nettverket, en til telefonen og en til TV-en. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Smerte er vel egentlig et alarmsignal for at kroppen skal fjerne seg fra 'tingen' som skaper smerten slik at skader ikke skal oppstå. Høy smerteterskel har man vel hvis man klarer å undertrykke disse alarmsignalene.

 

Det finnes en sykdom som gjør at man ikke kan føle smerte. Slike mennesker blir sjelden gamle da de ikke oppdager skader og sykdomsfrembrudd. De kan f.eks få et åpent infisert sår, brekke et bein eller ha blindtarmbetennelse uten å få vondt. Skulle smerteterskel og fysisk styrke vært to sider av samme sak, burde disse menneskene vært som supermann å regne ;)

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at A og B har samme farge?

 

checkershadow_illusion4med.jpg

7927749[/snapback]

Det er vel hjernen som lurer deg til å tro at b er lysere siden den er en "hvit" rute.

 

Det er vel noe alla det samme som skjer når man ser på skyer å hjernen prøver å sette sammen formene til ting du kjenner så det ser ut som "ting".

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...