Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er svarte mennesker nesten helt hvite under hendene og føttene  :hmm:

7920735[/snapback]

Fordi sola ikke slipper så lett til der kanskje?

7920747[/snapback]

 

Fargede personer der er snakk om. De har jo ikke solt seg svarte. Når de blir født så er jo også håndflaten hvit så tror det har lite å gjøre med solen.

7920803[/snapback]

 

Svarte folk kommer fra Afrika. Der er det mye sol, og derfor har de tilpasset seg dette - igjennom tusenvis av år - ved å gjøre huden mørk, for å forhindre hudkreft f.eks.

:)

 

 

Vil svarte hull alltid være svarte hull, vil de til slutt bare suge til seg alt som er i universet, eller kan de "utslettes"/nøytraliseres?

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Hvilket hav er dypest og hvor dypt er det?

Deter marianegropa utenfor japan med ca 11.000 meter.

 

Redigert: Jeg var litt for sent ute og litt for unøyaktig.

 

Hvor dypt har vi mennesker klart å dykke?

Med dykkerdrakt er vel rekorden rundt 1000m eller noe sånt.

Med trykkammer (dykkerklokke) tror jeg det har vært mennesker helt på bunnen av marianegropa.

 

Og sist og ikke minst, hvilke sjødyr antar de at lever på havets dyp hvor vi enda ikke har klart å dykke? Er jo mange historier om store sjødyr (monstre) som lever på havets bunn. Interresant.

7705000[/snapback]

Det har vært fisket, fanget og observert med kameraer en rekke merkelige dyphavsorganismer. Noen bildetreff.

7705100[/snapback]

Om ca 1 time, kl 20.30, går siste del av serien "Planeten" på NKR1. Temaet er de store havdypene. Her kan man altså vente å få svar på mange spørsmål om livet på store havdyp. Tenkte bare jeg skulle tipse interesserte om det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Om ca 1 time, kl 20.30, går siste del av serien "Planeten" på NKR1. Temaet er de store havdypene. Her kan man altså vente å få svar på mange spørsmål om livet på store havdyp. Tenkte bare jeg skulle tipse interesserte om det.

7921511[/snapback]

 

 

 

Ah, endelig kan jeg få se noen store sjødyr! Takk Simen1!

 

Er foresten jeg som var RJR som spurte om sjødyrene, har bare skiftet nick :p

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Vil svarte hull alltid være svarte hull, vil de til slutt bare suge til seg alt som er i universet, eller kan de "utslettes"/nøytraliseres?

7921474[/snapback]

 

Forsvinner de sorte hullene noen gang?

 

Vel, både ja og nei. La oss først ta "ja"-delen. Gjennom en kvantemekanisk effekt som kalles Hawking-stråling stråler det sorte hullet ut energi. Denne energien må tas fra et sted, og dette tapper det sorte hullet i lengden. Så var det "nei"-delen: Problemet er bare at denne effekten er svært svak, slik at et normalt sort hull vil bruke nær sagt uendelig lang tid på å stråle ut den nødvendige energien. På den andre siden finnes det teorier som forutsier at svært SMÅ sorte hull kan ha eksistert (disse kan ha blitt til rett etter Big Bang), og disse vil i så fall ha "fordampet" etter noe tid.

Lenke til kommentar
Hvordan høres lyd ut i universet, i forhold til her på jorda?

7920964[/snapback]

 

Lyd høres ikke i rommet, for det er ingen molekylder for lydbølgene å forplante seg i.

7921119[/snapback]

 

Nettopp. Kule eksplosjonslyder ala Star Wars er bare for effekten sin skyld. Det vil helle ikke være store flammekuler når ting eksploderer, fordi det ikke er oksygen der.

Hvor morsomt hadde det vært å se episke space battles i Star wars uten et pip, tross alt?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Man har jo ingen registreringsplikt for homofile, så det er nok klin hakke umulig å svare på. Det er ikke sånn at de homofile må ha ei "homostjerne" på brystet som jødene, liksom. Veldig mange ser man det heller ikke på, det er ikke alle homofile som høres ut som skrullete kjerringer. Det er mere noe de lærer seg, tror jeg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Om ca 1 time, kl 20.30, går siste del av serien "Planeten" på NKR1. Temaet er de store havdypene. Her kan man altså vente å få svar på mange spørsmål om livet på store havdyp. Tenkte bare jeg skulle tipse interesserte om det.

7921511[/snapback]

 

Høres veldig interessant ut!

Peiling på om det er et program som er laget av noen andre, feks bbc eller noe?

Så jeg kan laste det ned.

Lenke til kommentar
Noen som har litt informasjon om NORGE og homofili?

 

- Hvor mange homofile er det i Norge? (sikkert litt vanskelig å få sikre tall på da)

- Hva er Norges syn på homofili? Noen som har noen fancy spørreundersøkelser eller statistikker og briefe med?

7922693[/snapback]

Det står litt om registrerte partnerskap mellom homofile og mellom lesbiske hos SSB.

Ved inngangen av 2005 var det vist 2823 personer i slike registrerte partnerskap. Det gir ihvertfall en pekepinn på at antall homofile og lesbiske i Norge må være langt høyere enn det.

 

Redigert: Det er mulig du finner noe mer info på disse sidene: http://www.llh.no/ . Jeg fant ikke noe i farta, men så brukte jeg ikke mer enn 3 minutter på å lete heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...