Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ser tv signalet så ræva ut på lcd/hd tv?

7884811[/snapback]

 

Mener du sånn at alt ser "helt ekte" ut. Det er skikkelig plagsomt i begynnelsen, men merker mindre til det etterhvert :p

Det kan jeg skrive under på.

 

Hva er lypsyl laget av

 

Hudvennlige ingredienser :p

 

http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?...251:1:0:0:::0:0

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Hvorfor ser tv signalet så ræva ut på lcd/hd tv?

7884811[/snapback]

Kabel-TV eller parabol?

7884848[/snapback]

.. eller vanlig antenne på taket? ;)

 

Grunnen er vel at vi er så vant med dataskjermer som er sylskarpe og får menyer på TVen som er sylskarpe og får et TV-bilde som er blast og uskarpt. Årsaken er naturligvis at TV-signalet er ræva.

Lenke til kommentar
Hva er lypsyl laget av?

7884960[/snapback]

 

Er det ikke fiske sæd elns?

meiner å hørt det var noe som var litt grouse!

 

Men etter det kristendommen sier å det kanskje noen trur på:

Finnes det egentli liv etter død...? sto no om det i kristendommens livs'syn(en bok på U-skole som je hadde en gang i tiden) att du kunne bli en blomt eller ett dyr(alt mulig, kommer ann på karma å sånt piss)...

Er litt skeptisk på om det finner je da..

Lenke til kommentar
Det absolutte blodtrykket vil alltid være høyere nederst i kroppen på grunn av tyngdekraften. Blodårene er laget sånn at det skal delvis kompensere mot dette. Står man på hodet så vil man få unormalt høyt blodtrykk i hjernen og unormalt lite i bena. Hvis man allerede har en utblåsning eller forkalkede blodårer (f.eks etter langvarig inntak av usunn mat) så kan blodårer i hodet sprekke og man kan dø. Det skal nevnes at det er sjeldent det skjer, men muligheten er der så jeg ville ikke utfordret meg selv på det punktet. Sprekker en blodåre så vil man mest sannsynlig dø lenge før man når sykehuset og selv om man når dit så vil de sannsynligvis ikke rekke å operere i tide. Det er en tidkrevende operasjon og man dør fort av sprukne blodkar i hjernen. Håper det var litt skremmende for man kan være uheldig og at folk slutter å gamble sånn. Sansynligheten er riktignok liten men jeg vil gjerne bidra til å redusere risikoen. Det er jo triste saker om det mot formodning skulle gå galt.

 

 

Takk for veldig fyldig og godt svar. Skal aldri gå på hendene mer.

Nå skal jeg hoppe strikk uten strikk. Det er vel ikke farlig?

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hva er lypsyl laget av?

7884960[/snapback]

"Ingredients: Petrolatum, Caprylic/Capric Triglyceride, Ozokerite, Cetearyl Alcohol, Helianthus Annuus, Carnacuba, Tocopheryl Acetate, Tocopherol, Vanillin."

- Lypsylen min

7886733[/snapback]

 

Høres fint ut :)

Lenke til kommentar
Hva heter den grønnlimekaktige fargen i midten her? Selve navnet, har fargekoden. Den skal være litt knæsj hvis den vises litt forskjellig på forskjellige skjermer

 

Skal farge med denne fargen så må vell kanskje ha malingsnavnet :p

 

post-52770-1170770533_thumb.png

7883704[/snapback]

Farven er #AEF300.

 

Sjekker Wikipedia finner jeg noe som ligner: "Lime" #BFFF00.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Zalman CPU-kjøleren min kommer nær kabinettet. Er dette farlig i tilfelle det skal komme et lite støt på selve kabinetet. Har et Lian-Li kabinett og det er som kjent "aluminium all the way".

7883658[/snapback]

 

Er bare nødt å ha svar på dette, da det plager meg dypt inne i hjernen et sted. Får ikke fred før jeg har svar på det!

:cry:

7883904[/snapback]

Hvilken type støt er det du tenker på? Viften er jo beskyttet såpass at ingenting kommer borti de roterende delen om du skulle være så uheldig å dunke borti.

7883999[/snapback]

Jeg tenker på at et støt på utsiden av kabinettet kan forplante seg gjennom kabinettet inn på CPUkjøleren (som er borte kabinettet) og til slutt ødelegge CPUen.

Feks. Hvis en løs kabel eller noe kommer borti kabinettet på et LAN eller noe lignende. Beskytter jordinga mot slike ting?

7884347[/snapback]

Hvis kabinettet ditt ikke hadde vært jordet, vil du få strøm i deg når du tar på det. Det har jeg opplevd. Videre monteres ikke viften direkte på strømførende deler, så det vil ikke være noe problem.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Hvis kabinettet ditt ikke hadde vært jordet, vil du få strøm i deg når du tar på det. Det har jeg opplevd. Videre monteres ikke viften direkte på strømførende deler, så det vil ikke være noe problem.

7889092[/snapback]

Jeg har ikke jordede kontakter, og jeg får ikke strøm i meg når jeg tar på kabinettet. Dvs har ikke den tredje og fjerde tilkoblingen (strøm inn, strøm ut og to jordede).

Lenke til kommentar
Hvorfor ser tv signalet så ræva ut på lcd/hd tv?

7884811[/snapback]

Kabel-TV eller parabol?

7884848[/snapback]

.. eller vanlig antenne på taket? ;)

 

Grunnen er vel at vi er så vant med dataskjermer som er sylskarpe og får menyer på TVen som er sylskarpe og får et TV-bilde som er blast og uskarpt. Årsaken er naturligvis at TV-signalet er ræva.

7885138[/snapback]

Ja jeg har merket at signalet suger men bildet ser mere kornete ut en det gjør på Xbox 360.

Det ser liksom ut som at bildet kommer fra noe som filmer det originale bildet.

Det ser ganske dorlig ut på PS2 og Xbox også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...