Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er kjeften til en hund renere enn kjeften til Carl I. Hagen?

7879883[/snapback]

Jeg vil tro at en hund kan være renere i munn enn oss. Mange dyr har meget godt utviklede immunforsvar og kan ta knekken på bakterier og smittekilder på brøkdelen av hva menneskekroppen kan. En gribb kan f.eks blir frisk av botolisme i løpet av en halvtime-time, da snakker vi effektive saker.

Hunder stikker trynet borti hva det skal være og hvis de vil ha noe håp om å overleve dagen er de nødt til å ha godt forsvar. Så min påstand er faktisk at en hund kan være 'renere' i munn enn et menneske, men det er andre typer bakterier så det å kysse bikkja er fortsatt noe av det mest motbydelige som finnes ;)

 

*edit*

Hvis Carl har vært unevnelige steder på Eli så kan kanskje en liten klinings med naboens labrador være å foretrekke..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Hvordan smaker menneskekjøtt? :hmm:

7881908[/snapback]

Mener å ha lest at det skal ha en søtlig smak. Spiser man en feit amerikaner blir det kanskje mer som litt harskt spekk? ;)

Vanskelig å få bekreftet nå i moderne tid, men vi kan kanskje sende et brev til han tyske kanibalen som ble tatt for et år eller to siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvordan smaker menneskekjøtt?

 

Tror ikke det smaker så aller ille. Leste en plass at det smakte litt som kylling, men mulig jeg husker feil

 

:hmm:

7881915[/snapback]

:D Okei. Tror jeg har lest noe sånt også. Får se om jeg finner det igjen.

 

Fant litt på en side:

 

"If you've never had human flesh before, think of the taste and texture of beef, except a little sweeter in taste and a little softer in texture. Contrary to popular belief, people do not taste like pork or chicken."

 

 

 

Hvordan smaker hval og elefant-kjøtt forresten? :p

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Hva er/gjør en knekkemaskin.. Så her om dagen at en bedrift søker etter en knekk-operatør.. noen som vet hva det er?

7856607[/snapback]

Knekkemaskin er en maskin som knekker metall, f. eks. aluminium. Man legge store plater av aluminium på et "fat", som ruller aluminiumsplaten til riktig posisjon, og så trykkes en halv saks (et knekkeblad) ned på metallet til det knekker :)

7857428[/snapback]

Det er vel mer snakk om "bøye" i stedet for "knekke". De knekkemaskinene jeg har brukt har en arm for å bøye metallplater med pene rette kanter. F.eks hvis man har en plate som er klippet til et kors og skal bøye den sammen til en boks med rette pene kanter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvordan smaker hval og elefant-kjøtt forresten? :p

7882097[/snapback]

Har du ikke smakt hval-kjøtt?!??

Det er jo noe av det beste (og dyreste) som finnes :love:

7882128[/snapback]

Hehe, må vel prøve det en gang da. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det så mye kondens på vinduene mine?

Har ikke noe til tørk en gang.

Har det noe å si at det startet å snø i natt?

7882086[/snapback]

Luftfuktigheten er så høy at grensen for hvor mye fuktighet luften kan holde blir overskredet. Det resulterer i at du får kondens. Det vil si at fuktigheten blir avgitt fra luften og over på overflater i rommet, først og fremst glatte overflater som vindu og speil.

 

Årsakene kan være:

 

1: Dårlig utluftning

2: Fuktskader

3: Høy luftfuktighet ute som påvirker inneklima

4: Våte klær

5: Vannlekkasje

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det så mye kondens på vinduene mine?

Har ikke noe til tørk en gang.

Har det noe å si at det startet å snø i natt?

7882086[/snapback]

Luftfuktigheten er så høy at grensen for hvor mye fuktighet luften kan holde blir overskredet. Det resulterer i at du får kondens. Det vil si at fuktigheten blir avgitt fra luften og over på overflater i rommet, først og fremst glatte overflater som vindu og speil.

7882594[/snapback]

Det er vel først og fremst på flater som har lavere temperatur enn omgivelsene. Fuktigheten som lufta kan 'oppbevare' er relativ, dvs desto høyre lutftemperaturen er, desto mere fuktighet kan den holde på. Når den fuktige vamre lufta blir nedkjølt mister den evnen ti å holde på fuktigheten og den felles ut, gjerne som kondens på et vindu. Ser man det i større sammenheng kan det bli regn ute, men der er det også andre mekanismer som kan være årsaken til nedbøren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Noen klarer å finne den modem lyden på en .mp3-fil eller lignende? :D Altså den når du kobler deg opp til nettet.

 

 

edit: Fant den. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Hvordan smaker hval og elefant-kjøtt forresten? :p

7882097[/snapback]

Hvalkjøtt smaker omtrent som vanlig oksekjøtt. Det er litt mørkere og har ingen hinner, sener eller lignende. Smaken kan dog variere en del. Noen ganger kan man være uheldig få stykker som har en bismak av tran (etter kostholdet til hvalen). Sel smaker definitivt tran. Mye mer enn selv et ganske uheldig stykke med hvalkjøtt. Jeg anbefaler å kjøpe et stykke hvalkjøtt i butikken og prøve selv. Skjær blokka opp i ca 2,5 cm tykke biffer, stek de som vanlig kubiffer og server de med vanlig tilbehør. F.eks brun saus, poteter, rosenkål, tyttebærsyltetøy etc.

 

whalemeat.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...