Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Er dette mulig? En person kjøper seg et mobilnummer/simkort, bruker det en stund, men kanslererer "kontrakten" med mobiloperatøren. Denne personens nummer havner ut på markedet igjen og jeg får det.

 

Eller sagt på en annen måte: hver gang jeg kjøper nytt mobilnummer/simkort, genereres det da et nummer som aldri har vært i bruk før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette mulig? En person kjøper seg et mobilnummer/simkort, bruker det en stund, men kanslererer "kontrakten" med mobiloperatøren. Denne personens nummer havner ut på markedet igjen og jeg får det.

 

Eller sagt på en annen måte: hver gang jeg kjøper nytt mobilnummer/simkort, genereres det da et nummer som aldri har vært i bruk før?

7867699[/snapback]

De bruker numrene om igjen. Det skjedde med gamlenummeret mitt.

Lenke til kommentar
Er dette mulig? En person kjøper seg et mobilnummer/simkort, bruker det en stund, men kanslererer "kontrakten" med mobiloperatøren. Denne personens nummer havner ut på markedet igjen og jeg får det.

 

Eller sagt på en annen måte: hver gang jeg kjøper nytt mobilnummer/simkort, genereres det da et nummer som aldri har vært i bruk før?

7867699[/snapback]

 

Før jeg fikk nytt for ca. ett år siden så var det mange som ringte meg angående noe motorcross, fordi nummeret mitt lå på en slik side, med et annet navn.

Lenke til kommentar
Er egentlig oppskriften på Coca Cola ennå hemmelig? Gjør ikke dagens teknologi dette enkelt å avsløre? :)

 

Kan man hvis man kan oppskriften ta pant på denne og nekte coca cola co å lage brusen?

7859402[/snapback]

Oppskriften er faktisk hemmelig, og kun et fåtall personer kjenner den. Tilsvarende for Heinz ketchup.

 

Tydeligvis så er ikke moderne teknologi i stand til å røpe hva som er i deres magiske blanding. Men hadde du derimot fått tak i innholdet kunne du faktisk tatt patent på det og nektet CC å produsere det, i en periode på 25 år. Som faktisk er grunnen til at Coca-Cola ikke tar patent på produktet sitt, da det nødvendigvis medfører offentlig registrering av innholdet, og de vil ha produktet kun eksklusivt i ytterligere 25 år før hvem som helst kan lage det selv!

7862148[/snapback]

Kjemilæreren min har oppskriften :D Han fikk den av noen danske kjemikere som hadde analysert den. Det var til og med en klasse som hadde som prosjekt å lage cola, men de måtte gi opp fordi de ikke fikk tak i alle de sjuke ingrediensene.

Lenke til kommentar

Når jeg skal finne den translatoriske kinetiske energien til et oksygenmolekyl ved 20 ºC så ville jeg bruke 303K i utregningen Ek = (3/2)*k*T, men det er allikevel 300K som gir rett svar i samtlige fysikkoppgaver der 20 ºC eller 25 ºC brukes.

 

Hvorfor skal man bruke 300K, det gengir jo ikke temperaturen i Celcius!?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvor finner jeg teori test på internett for Klasse S?

 

Slik prøve man kan teste ut seg selv. Finner ikke det. Men vegvesenet sa de hadde det :(

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Er det noen grense på hvor få sanger det må være i en singel? Irriterer meg at de krever så mye penger for EN sang. Jeg betaler ikke 60 kroner for en sang, uansett hvor god musikken er.

 

Edit: Her er singelen det er snakk om.

7871447[/snapback]

Singel har to spor.

Maxi-singel har tre eller fire.

EP har fem til syv sanger

Album har åtte eller flere

 

Muligens det finnes andre standarder, men det er disse jeg har vokst opp med! :innocent:

Lenke til kommentar
Er det noen grense på hvor få sanger det må være i en singel? Irriterer meg at de krever så mye penger for EN sang. Jeg betaler ikke 60 kroner for en sang, uansett hvor god musikken er

Det heter jo netop SINGEL da...

 

Single = En!

7871507[/snapback]

Begrepet singel har kommer fra da man brukte vinyl plater, og hiten ble trykket på den såkalte A siden. Likefullt hadde man en bakside til rådighet og derfor ble det trykket et bonusspor, om du vil, der. Derfor ble en singel en plate med to sanger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...