Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Illustrert Vitenskap lov til å sende ut faktura på noe jeg ikke har bestilt ? (bare faktura, ikke varen du betaler for)

7848114[/snapback]

Tja, de kan jo sende ut faktura (regningsblankett) med f.eks tilbud om å kjøpe bøker om planeter eller hva det skulle være og sende bøkene når og hvis du betaler.

 

Hva skjer når man koker cola? Blir det bare til vann da? Eller blir det Cola Toddy... Cuz that would be awesome!

7848249[/snapback]

Jeg er enig med Cutthroat Bill. Det blir nok en tykk sirup. Men jeg antar at aromaen vil endres litt også. Det foregår sikkert litt kjemiske reaksjoner oppi sirupen som endrer smak og andre egenskaper.

Lenke til kommentar

Cola brukes i en del matretter og da kokes det gjerne ned til en sirup først. BBQ-ribs er et eksempel, man får naturlignok en søtlig smak.

 

Hva som er i den sirupen av andre kjemiske substanser enn sukker tør jeg nesten ikke tenke på. Jeg vil tro at en varmebehandling endrer karakteren og starter endel prosesser i kjemikaliesuppa som vi ikke ville sett under normale temperaturintervaller..

Lenke til kommentar
Hva faen er meningen med livet egentlig?

Kimman:

42

Det er faktisk ikke 100% riktig. Svaret på 'Hva er meningen med livet, universet og alt mulig' (slik er det oversatt til norsk I min bok) er 42. ;)

 

 

Ingen som vet ca hvor lang tid Outland.no bruker på å sende pakker? I dette tilfellet til Lyngdal.

7848089[/snapback]

40ms. Litt spam må man ha!

 

cmd.png

Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke 100% riktig. Svaret på 'Hva er meningen med livet, universet og alt mulig' (slik er det oversatt til norsk I min bok) er 42. ;)

7848089[/snapback]

*Biip* Feil

 

Svaret på "Det ultimate spørsmålet om livet, universet og alt mulig" er 42. Hvilket igjen er en feil, fordi spørsmålet viser seg å ikke passe sammen med svaret.

Lenke til kommentar
Hvor kommer svor fra? Jeg tenker på den snacksen de selger på Europris. Veldig godt. Men jeg har hørt at svor kommer fra huden, jeg liker ikke tanken på at jeg sitter og spiser grisehud..

7848615[/snapback]

 

Det stemmer det ja, står jo også bakpå pakken at det er laget av grisesvor :love:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hvorfor får jeg blodsmak i munnen når jeg er har kroppsøving på skolen?

7848220[/snapback]

 

Fordi du enten er sliten eller har kjørt deg. Vet ikke akkorat hvorfor man får blodsmak, men jeg bruker å få det når jeg trener. Enten når jeg er skikkelig andpusten eller veldig sliten.

 

Edit: http://www.trening.no/nyhet.php?id=371

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hvor kommer svor fra? Jeg tenker på den snacksen de selger på Europris. Veldig godt. Men jeg har hørt at svor kommer fra huden, jeg liker ikke tanken på at jeg sitter og spiser grisehud..

7848615[/snapback]

Ikke bare spiser du grisehud, svor er hud med underhudsfett som er frityrstekt i olje og saltet. På skikkelig Dansk Fleskesvær så kan man også finne biter med rester av slaktestempelet. Det er heller ikke uvanlig å se rester av hår som ikke ble borte i skoldingen under slakteprosessen.

Ikke helt apetittvekkende kanskje, men skikkelig fleskesvor er svinaktig godt! oink oink ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Finnes det noe som kan forhindre spysyke. Tabletter eller noe?

 

Eventuelt noe som gjør at man ikke kaster opp.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...