Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Når man kjøper sprøyter i apotek, må man kjøpe fra disk, eventuelt ha begrunnelse for kjøpet?

7802481[/snapback]

Ja man må kjøpe det over disk. (med mindre det finnes sprøyteautomater i nærheten men de fleste steder har kutta ut disse)

Man trenger ikke begrunne kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ugh, føler meg så suspekt

7802510[/snapback]

Hehe vet åssen du føler det... Har et par kjente som driver å boler. De er tøffe nok til å stikke seg selv men de er faen ikke tøffe nok til å gå å kjøpe nålene på apoteket selv. Gjett hvem de sender i stedet :p (jeg derimot tør ikke stikke meg selv for alt i verden. Sprøyteskrekk til tusen)

Første gangen jeg gikk å kjøpte for de så følte jeg meg ganske suspekt der jeg spurte om grønne kanyler og 2ml sprøyter.

Nå gidder jeg ikke bry meg om hva de bak kassa tenker. De har taushetsplikt uansett...

Lenke til kommentar

Sprøyter kan også brukes til mange uskyldige formål. Man er ikke nødt til å være narkoman eller boler for å kjøpe de. F.eks kjøpte jeg sprøyter og nåler en gang jeg skulle reparere noen tabber etter tapetlegging. Dvs. det var kommet luftbobler under tapeten noen steder og det så veldig stygt ut. Da var det bare å fylle sprøyta med lim, stikke i tapeten, sprøyte inn lim og legge press på overflaten så forsvant boblene. Et annet eksempel er hjemmelagde pumper. Sprøyter uten spisser kan brukes sammen med elektromotorer og to ventiler for å lage en primitiv pumpemekanisme.

Lenke til kommentar

Vi bruker masse sprøyter på jobben. Vi støper mye epoxy på litt kleine steder og da er spøryter veldig hendig. Kjøper sprøyter i bulk + digre intramuskulære spisser som aldri noen aksl sett i låret mitt i alle fall. Ingenting å bry seg om, sprøyter brukes tross alt i all hovedsak til legitime ting.

Lenke til kommentar
Må mørkhudede bruke solkrem for ikke å bli solbrent?

Concentrations of this pigment vary greatly among individuals, but in general, darker-skinned people have more melanin than those with lighter skin. Correspondingly, the incidence of sunburn among dark-skinned individuals is lower.

Ja, men ikke i like stor grad.

Endret av Matias
Lenke til kommentar
Må mørkhudede bruke solkrem for ikke å bli solbrent?

Concentrations of this pigment vary greatly among individuals, but in general, darker-skinned people have more melanin than those with lighter skin. Correspondingly, the incidence of sunburn among dark-skinned individuals is lower.

Ja, men ikke i like stor grad.

7803349[/snapback]

 

 

En mørkhudet jeg kjenner ble solbrent. :thumbup:

Lenke til kommentar
En mørkhudet jeg kjenner ble solbrent.  :thumbup:

7803436[/snapback]

Samme her. Han jeg kjenner hadde spilt strandvollyball fra tidlig om morgenen til solnedgang i kortbukser og det sved visst skikkelig den natta og flasset av. Han er forsåvidt en veldig mørk mørkhudet. Han trodde ikke han kunne bli solbrent til dette skjedde.

Lenke til kommentar

Er det lurt å ta seg en høneblund på dagen?

 

Har møtt folk som sier det bare er sunt med en liten blund etter middag, og dem som sier at det ødelegger nattesøvnen.

 

Er det flest fordeler eller ulemper?

 

ps.

er det evt en "optimal" tid man bør sove?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...