SupremeX Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på hvordan man føler følelser. Lurer også på hvordan sola lagrer "drivstoffet" sitt, og hva drivstoffet er fornoe. Noen som så det der på discovery channel om når polene på jorda flyttes? Når dette skjedde så ville vi få masse poler over hele verden, og kompass ville bli ubrukelig. Noen som vet hvordan polene finner ut at de skal flytte? :!: Lenke til kommentar
rlz Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på hvordan man føler følelser.Lurer også på hvordan sola lagrer "drivstoffet" sitt, og hva drivstoffet er fornoe. Noen som så det der på discovery channel om når polene på jorda flyttes? Når dette skjedde så ville vi få masse poler over hele verden, og kompass ville bli ubrukelig. Noen som vet hvordan polene finner ut at de skal flytte? :!: Peker ikke aksen gjennom polene på Polarstjerna da? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Lurer også på hvordan sola lagrer "drivstoffet" sitt, og hva drivstoffet er fornoe. Sola består hovedsakelig av hydrogen, og hydrogen er "drivstoffet". Energien blir ikke frigitt vha. en tradisjonell forbrenningsprosess slik vi kjenner den, det er i steden masse (hydrogenet) som blir til energi vha. fusjon. Hvordan massen blir til energi blir litt langt å forklare, men du i hvert fall forstå prinsippet; E=mc^2. Energi=masse ganger lysets hastighet i annen potens. Lite masse kan altså bli mye energi . Meget kort fortalt. Endret 22. august 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Lurer også på hvordan sola lagrer "drivstoffet" sitt, og hva drivstoffet er fornoe. Noen som så det der på discovery channel om når polene på jorda flyttes? Når dette skjedde så ville vi få masse poler over hele verden, og kompass ville bli ubrukelig. Noen som vet hvordan polene finner ut at de skal flytte? :!: Peker ikke aksen gjennom polene på Polarstjerna da? Morsom tråd! Solas "drivstoff" er hydrogen, og det er i hovedsak hva solen består av. Polene er vel geometrisk definert, og kan nok ikke flytte på seg. (?) Aksen peker ikke nøyaktig på Polarstjerna, men nært nok for manges behov. De magnetiske polene, derimot, flytter på seg hele tiden. Kanskje er det de som skal bytte plass? Det hørtes jo spennende ut. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 De magnetiske polene, derimot, flytter på seg hele tiden. Kanskje er det de som skal bytte plass? Det hørtes jo spennende ut. I så fall er det jo bare å snu kompasset oppned. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 De magnetiske polene, derimot, flytter på seg hele tiden. Kanskje er det de som skal bytte plass? Det hørtes jo spennende ut. I så fall er det jo bare å snu kompasset oppned. Men hva gjør man mens de flytter på seg? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Noen som har en logisk forklaring på hvorfor det er dårligere vær og kaldere (stort sett) jo lenger nord du kommer? At det er kaldere kan forklares med at solstrålene må igjennom et mye tykkere lag med atmosfære. Men er det så dårlig vær her i nord, da? Leser stadig om stormer etc lenger sør... Endret 22. august 2004 av anderlin Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Lurer på hva inni hodet til folk gjør at de blir gal? Hvor stort (populært) var internett når det ble oppfunnet? Og hvem som oppfant skriften? Endret 22. august 2004 av SumSar Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hva er det som gjør at denne samlingen med atomer (meg) kan tenke og bevege seg? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Lurer på hva inni hodet til folk gjør at de blir gal? Ja apropos det. Jeg lurer på om jeg egentlig er skikkelig sinnsyk, bare at jeg ikke oppfatter det selv. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 HVis du kjører en bil i lysets hastighet, og slår på frontlyktene, hva vil da skje? Vil lyset samle seg i frontlyktene, eller vil lyset gå med 2x lysetshastighet? Kjører en bil i lysets hastighet vil den bli revet opp i millionbiter raskere enn du kan si Einstein. Ikke hvis bilen allerede beveger seg i lysets hastighet og alltid har gjort det, for Einstein sa at ingenting kan akselere til lysets hastighet. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 HVis du kjører en bil i lysets hastighet, og slår på frontlyktene, hva vil da skje? Vil lyset samle seg i frontlyktene, eller vil lyset gå med 2x lysetshastighet? Kjører en bil i lysets hastighet vil den bli revet opp i millionbiter raskere enn du kan si Einstein. Ikke hvis bilen allerede beveger seg i lysets hastighet og alltid har gjort det, for Einstein sa at ingenting kan akselere til lysets hastighet. Ved hastigheter som nærmer seg lysets vil energien bli til masse, og bilen vil bli større. Innmari kult, spør du meg. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Lurer også på hvorfor jorda er rund, ikke firkantet eller sylinderformet osv. Hvem satt den aller første verdensrekorden? hvor mange solsystem finnes det? Og sist men ikke minst, hvordan kan vi måle IQ når alle har forskjellige ting de vet mye om? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Den aller første var det nok det første mennesket som satte. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på åssen det første mennesket ble skapt, jeg. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på åssen det første mennesket ble skapt, jeg. Det er det nok ingen som vet desverre.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på hvordan mange csfjortisser har fått det for seg at "Q" skal ligne på bokstaven "Ø". Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på hvordan mange csfjortisser har fått det for seg at "Q" skal ligne på bokstaven "Ø". sikkert fordi man ikke kan skrive Ø i CS.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på åssen det første mennesket ble skapt, jeg. Var noen enda tidligere mennesker som formerte seg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lurer på hvordan mange csfjortisser har fått det for seg at "Q" skal ligne på bokstaven "Ø". sikkert fordi man ikke kan skrive Ø i CS.. Q ligner da ikke i det hele tatt på Ø! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg