Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det så morsomt for ungdommer/tenåringer å være oppe så sent som mulig, mens voksne (flest) går i sengs på en tid de synes er fornuftig?

7782149[/snapback]

Voksne har vel vært fornuftige nok til å pålegge barna å legge seg til bestemte tider gjennom hele oppveksten. Hvis de plutselig får lov til å være så lenge oppe som de vil så er det jo noe helt nytt og spennende de vil prøve.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så morsomt for ungdommer/tenåringer å være oppe så sent som mulig, mens voksne (flest) går i sengs på en tid de synes er fornuftig?

7782149[/snapback]

Det finnes jo voksne mennesker som også sitter oppe til langt på natt. Gjerne til 3-tiden. Disse menneskene har det problematisk på jobb (kjenner til flere). Derfor legger jeg meg som regel før tolv, for å rett og slett kunne være opplagt på jobb. Ganske dritt å stå opp klokka 6 hvis man bare har sovet 3-4 timer.

Lenke til kommentar
I Opera er Backspace tilbake, hva er forover? Kanskje ikke et snodig spørsmål. er ikke helt sikker. Har irritert meg i månedsvis over ikke å ha kunnet det.
Fremover kan fikses på mange måter i Opera:

x

Shift + backspace

Venstre + høyre museknapp

Og hvis du har mouse gestures aktivert kan du også holde inne høyre museknapp mens du drar musen mot høyre.

Lenke til kommentar
snip

7782291[/snapback]

snip

7782460[/snapback]

Er fortsatt av den oppfatning at det er ett eller annet som gjør at ungdommer er oppe lenger. Foreldrene mine legger seg klokka tolv vanligvis. Mens jeg synes det rett og slett ikke er gøy å legge meg så tidlig, og er oppe til to-tre, men legger meg på grunnlag av husets uskrevne regler.

Lenke til kommentar
snip

snip

Er fortsatt av den oppfatning at det er ett eller annet som gjør at ungdommer er oppe lenger. Foreldrene mine legger seg klokka tolv vanligvis. Mens jeg synes det rett og slett ikke er gøy å legge meg så tidlig, og er oppe til to-tre, men legger meg på grunnlag av husets uskrevne regler.

Kanskje de fleste eldre har lært seg å tvinge seg selv i søvn (Det finnes riktignok mange yngre som også klarer det). Dette er mitt problem, og grunnen til at jeg ofte er oppe til langt på natt. Jeg nekter å ligge i 2-3 timer å prøve å sove. Det er det kjedeligste som finnes og jeg har ingen planer om å kaste bort så mye tid.

Kanskje eldre blir lettere trøtte pga en aldrene kropp. Tenker på Friends episoden hvor Chandler, Joey og Ross er dautrøtte etter 1-2 timer med festing.

Kanskje eldre, etter mange år rett og slett har vendt seg til døgn rytmen, mens oss unge som ikke har like lang 'erfaring' ikke har kommet så langt.

Edit: Har selv ett spørsmål. Hvorfor blir det kaldere i Januar, Februar og Mars når solen snur i Desember/Januar? Hvis solen snur burde det jo bli varmere?

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...