Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feberfantasier er hallusinasjoner man får av å ha skyhøy feber. Ikke så gøy der og da, men ganske morsomt å huske tilbake på. Det andre der får Simen svare på.

7759816[/snapback]

Selvsagt vet jeg det, men i all grunn , mer detaljert vet jeg ikke. Wiki ga heller ikke stort svar på "FeberFantasi" heller ;)

Cola er ikke sunt, verken før eller etter trening, eller noengang, men gjør heller ikke noe skade, før antall liter er kjørt.

Men du vil føle deg dritt på treninga di hvis du heller i deg 0,5-1,5L cola før treninga.

Blodsukkret går til helvette , insuling sparkes til, å du blir slapp :)

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Dette skjedde for noen år siden:

Jeg satt på rommet mitt, og skrudde nattbordlampa mi halveis på, slik at lyset stod og flimra (altså jeg satte bryteren i en halvposisjon, ikke på, og ikke av). Et halvt sekund etter at jeg gjorde dette begynte bilalarmen på bilen til broren min å ule.

Jeg gjentok dette dagen etter, og alarmen på bilen gikk da også. Hvorfor skjedde det? Tviler på at det var tilfeldigheter ettersom bilalarmen ikke har gått andre ganger. Det er også omtrent 20-30 meter fra nattbordslampa mi til bilen.

Lenke til kommentar
Har aldri hatt halusinasjoner av feber. Tror det bare er en myte...

7763415[/snapback]

Men det forekommer hos enkelte.

7763429[/snapback]

Jeg hadde det for 3-4dager siden.. Var vel veldig dårlig, svetta febrilsk og litt sånn, og opplevde at jeg trodde veldig på at verden kom til å gå under om litt ol. Trodde såpass på det at jeg forsøkte og stoppe det osv. endte i spy tror jeg..

Søke litt på google jeg :D

Lenke til kommentar
Så det du sier er at å ta seg en cola etter trening er sunt, neitakk?

7763207[/snapback]

Det er mye sunnere å drikke en halv liter Cola etter trening enn det er å gå uten ny næringstilførsel en stund etter treningen!

Og dessuten, en halv liter Cola i ny og ne er da absolutt ikke skadelig for noen?

Lenke til kommentar
Dette skjedde for noen år siden:

Jeg satt på rommet mitt, og skrudde nattbordlampa mi halveis på, slik at lyset stod og flimra (altså jeg satte bryteren i en halvposisjon, ikke på, og ikke av). Et halvt sekund etter at jeg gjorde dette begynte bilalarmen på bilen til broren min å ule.

Jeg gjentok dette dagen etter, og alarmen på bilen gikk da også. Hvorfor skjedde det? Tviler på at det var tilfeldigheter ettersom bilalarmen ikke har gått andre ganger. Det er også omtrent 20-30 meter fra nattbordslampa mi til bilen.

7763419[/snapback]

Det kan være en sammenheng. Når bryteren er i halvposisjon så gnistrer det og lager mye elektronisk støy. Det fungerer delvis som et morsesignal som sendes gjennom 230V-anlegget i huset og som en radiosender som sender ut radiostøy.

Bilalarmer har en radiomottaker som tar i mot signalet fra dingsen man slår den av og på med. Det kan også være ulike sensorer i bilen som kan påvirkes av radiostøyen. Hvis bilen var koblet til en motorvarmer kan den elektriske støyen komme inn til bilen via ledningen.

Jeg kan ikke forklare hele hendelsesforløpet, bare sannsynliggjøre at det kan være en logisk sammenheng.

Feberfantasier forekommer nok. Akkurat som hjernen kan lures til å se "stjerner" når vi blir svimle så kan nok hjernen lures til å se ting som ikke eksisterer når man har høy feber. Neitakk, du må gjerne tro det er en myte om du ikke har opplevd det selv. Andre har opplevd det eller tror på de som sier de har opplevd det.

Cola er nok generellt usunt selv om man ikke merker noen umiddelbare helseeffekter. Folk trodde jo i gamle dager at røyk var sunt fordi de følte seg bedre av det. Det samme skjer med Cola og sukker nå.

Lenke til kommentar
Coca Cola er ikke skadelig nei. Ikke mer skadelig enn å drikke en halvliter appelsinjuice.

7763661[/snapback]

Jeg vil tro at Coca Cola er mer skadelig enn appelsinjuice. Coca Cola er i virkeligheten grønn, men er blitt tilsatt fargestoff for å få frem fargen vi forbinder den med. Men så er brunsaus i virkeligheten hvit også da...

Endret av Juicy
Lenke til kommentar
Coca Cola er ikke skadelig nei. Ikke mer skadelig enn å drikke en halvliter appelsinjuice.

7763661[/snapback]

Det var da en drøy påstand. Kan du dokumentere det på noen som helst måte eller er det ren synsing og personlig livsfilosofi a la det mange røykere hadde på 1960-tallet?

Juicy: Farge er i seg selv ikke usunt. Det er mange naturlige og sunne fargestoffer, men også en god del usunne. For Colaens del tror jeg det er stoffer som koffein og uhorvelige mengder med sukker som er hovedproblemet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...