Skavold Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Tja, jeg tok teoriprøven april i fjor (så vidt jeg husker), og da hadde det ikke vært slik lenge. Bel vel innført 1. jan. 2006, tenker jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Spørsmål : Er Simen1 her 24/7 ? Hva er maks postcount han noengang har klart på 1dag ?7759806[/snapback] Jeg er innom støtt og stadig men ikke kontinuerlig. Jeg både sover, spiser, dusjer, går på jobb, jobber (i hvertfall mye av tida jeg er der), spiser lunsj i kantine, går hjem, lager mat, ser på TV, er på besøk eller har besøk, ser på film, er ute og reiser, etc. I Jula var jeg nesten ikke på nett i 2 uker, i oktober var jeg på reise uten nett i ca en uke, i november også. Men det blir nok en del timer om dagen i gjennomsnitt på forumet Det skal jeg ikke legge skjul på. I dag har jeg vært på forumet (og surfet litt rundt andre plasser) hovedsaklig mellom kl 8-9, 10-12, 16-19, og 23.30 til ca 01. (Jeg legger meg om ca 20 minutter) Når jeg surfer fra jobb så har jeg gjerne oppe forumet på den ene skjermen og arbeid på den andre skjermen. Da kan jeg surfe hver gang PCen må tenke hardt i noen minutter. Noen ganger må PCen (eller rettere sagt serverene) tenke hardt i dagesvis og da blir det mye tid til overs. Da har jeg oppe arbeid (rapporter jeg skriver på, regneark etc) på den ene skjermen og forumet på den andre. Kalkulator. Kjemiske og matematiske tabeller, formelsamlinger, fysiske oppslagsverk etc er aldri mer enn en armlengde unna på jobben. Tror jeg har postet såvidt over 50 innlegg på under 24 timer noen få ganger. Jeg skriver som regel middels lange og lange innlegg så da blir det mye tekst men ikke så mange innlegg totalt. Jeg ligger faktisk sjeldent på topp ti lista over innlegg per dag. Jeg vet ikke hva rekorden er der, men tipper det er en eller annen som har postet over 100 innlegg på en eneste dag. Kanskje opp mot 200 hvis vi hadde telt med OT-delen av forumet og før da 14-tegnsreglen ble innført. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Går det ann å logge seg på blink uten at det vises min siste besøk? Og er det mulig å se på andres profiler uten at det vises hvem hadde vært på siden deres? Mvh. takk 7759659[/snapback] Anyone? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Spørsmål : Er Simen1 her 24/7 ? Hva er maks postcount han noengang har klart på 1dag ?7759806[/snapback] Jeg er innom støtt og stadig men ikke kontinuerlig. Jeg både sover, spiser, dusjer, går på jobb, jobber (i hvertfall mye av tida jeg er der), går hjem, lager mat, ser på TV, er på besøk eller har besøk, ser på film, er ute og reiser, etc. Men det blir nok en del timer om dagen i gjennomsnitt på forumet Det skal jeg ikke legge skjul på. I dag har jeg vært på forumet (og surfet litt rundt andre plasser) hovedsaklig mellom kl 8-9, 10-12, 16-19, og 23.30 til ca 01. (Jeg legger meg om ca 20 minutter) Tror jeg har postet såvidt over 50 innlegg på under 24 timer noen få ganger. Jeg skriver som regel middels lange og lange innlegg så da blir det mye tekst men ikke så mange innlegg totalt. Jeg ligger faktisk sjeldent på topp ti lista over innlegg per dag. Jeg vet ikke hva rekorden er der, men tipper det er en eller annen som har postet over 100 innlegg på en eneste dag. Kanskje opp mot 200 hvis vi hadde telt med OT-delen av forumet og før da 14-tegnsreglen ble innført. 7760114[/snapback] Leser alltid inleggene dine to ganger, alltid veldig godt skrevet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Leser alltid inleggene dine to ganger, alltid veldig godt skrevet. 7760134[/snapback] Jeg skriver de nesten alltid to ganger. En rask og en oppdatering der jeg har luket ut skrivefeil, hentet mer info, linker, bilder, fjernet faktafeil etc. Akkurat som det innlegget du siterte plutselig vokste litt. Og dette. Men takk for ros Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Men takk for ros 7760154[/snapback] *klemme hardt på Simen fordi han er så god* ---- Hvor kan jeg finne gjennomsnittsleveår per land/verdensdel? edit: samtidig lurer jeg på hvor jeg kan finne de beste kildene for open source-nyheter. Endret 19. januar 2007 av dabear Lenke til kommentar
CCola Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Men takk for ros 7760154[/snapback] Du fortjener ros Simen1. Du gjør en fantastisk jobb her på forumet Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Noen som har en liste, eller noe sånt, over hvor mye søvn et menneske trenger i de forskjellige aldrene? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Noen som har en liste, eller noe sånt, over hvor mye søvn et menneske trenger i de forskjellige aldrene? 7760225[/snapback] When healthy adults are given unlimited opportunity to sleep, they sleep on average between 8 and 8.5 hours a night. But sleep needs vary from person to person. Some people appear to need only about 7 hours to avoid problem sleepiness whereas others need 9 or more hours of sleep. Sleep needs also change throughout the lifecycle. Newborns sleep between 16 and 18 hours a day, and children in preschool sleep between 10 and 12 hours a day. Schoolaged children and adolescents need at least 9 hours of sleep a night. Tatt fra http://www.sleephomepage.org/How-Much-Sleep-Is-Enough.php Lenke til kommentar
CCola Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg har ett spørsmål; Har en kompis som skal kjøpe kjemikalier (magnesium/thermite) fra USA. Hvordan er det med toll og slikt i Norge? Får man det inn på noen måte? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det skulle vel gå greit. Han blir tollet på vanlig måte og må betale norske avgifter. Hvis det ikke er noe spesielt giftige saker så ser jeg ikke at det skal være andre hindringer. Han kan jo ta en telefon til tollvesenet og sjekke. Bedre å være litt proaktiv enn å miste sendinga fordi han har brutt en eller annen lov. Lenke til kommentar
exs Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg har ett spørsmål; Har en kompis som skal kjøpe kjemikalier (magnesium/thermite) fra USA. Hvordan er det med toll og slikt i Norge? Får man det inn på noen måte? 7760282[/snapback] hehe... noen som har sett litt for mye på brainiac :!: Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Jeg lurer på hvorfor jeg alltid har så jævlig vondt i fingertuppene etter jeg har drukket (alkohol). Det skjer hver gang, jeg våkner neste dag og det kjennes ut som om jeg ikke har hud på fingertuppene, skjønner ikke hvorfor det skal være sånn. Endret 20. januar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvor mye væske kan ei fullt utvikla menneskelig blære holde? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Wikipedia: The urinary bladder can hold approximately 17 to 18 ounces (500 to 530 ml) of urine, however the desire to micturate is usually experienced when it contains about 5 to 7 ounces (150 to 200 ml). Edit: La til litt mer informasjon. Endret 20. januar 2007 av Matias Lenke til kommentar
Espein Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Wikipedia:The urinary bladder can hold approximately 17 to 18 ounces (500 to 530 ml) of urine, however the desire to micturate is usually experienced when it contains about 5 to 7 ounces (150 to 200 ml). Edit: La til litt mer informasjon. 7762428[/snapback] Litt OT: Haha. Min urin ble målt til 6,5 dl tror jeg det var når jeg hadde operert. Da var det bare å gå ut av senga og rett på dass, for sove fikk jeg ikke før jeg hadde pissa fra meg :!: Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvor kan jeg finne gjennomsnittsleveår per land/verdensdel? F.eks. på Wikipedia. Norge ligger godt an. edit: samtidig lurer jeg på hvor jeg kan finne de beste kildene for open source-nyheter. 7760169[/snapback] Selv leser jeg helst LWN.net (tidligere kjent som Linux Weekly News). Tidligere was Slashdot brukbart, men det er lenge siden. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Mulig jeg skulle tatt opp dette i samfunnskategorien, men.. Hva i huleste gjør Coca Cola-automater overalt? Da tenker jeg spesielt ved idrettsannlegg; det kan jo umulig være slik at det skal oppførdres til å kjøpe sukkerbrus etter trening? Til og med i venterommet til hopperne i Verdenscupen i Zakopane er det plassert ut en cola-automat. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ilsaldur: Takk! dabear: Du burde sett filmen Supersize me. Der kommer det frem at brusfirmaene betaler skoler, idrettsanlegg osv for å ha automatene stående der. Idrettsanlegget tillater vel det for å få noen kroner ekstra i kassa. Trist men sant. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Coca Cola trenger da så absolutt ikke å være usunt. Har man et normalt forhold til sin kropp, og ikke drikker litervis til dagen, spiser bra osv. så er Cola kun et godt tilskudd med sukker som kroppen trenger. Dessuten har den god effekt mot hodeverk, virker oppkvikkende, og er generelt sett en meget god tørstedrikk. Slutt å diss Coca Cola. Er så lei av at alt skal farliggjøres i disse tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg