Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

hehe. :)

 

Jeg klikket på linken til youtube og der står det "Hexafluorid". Jeg har ikke hørt om den gassen før, men den må ha en veldig høy tetthet.

 

Jeg antar de mener Svovelhexafluorid, SF6. Det skal ha en tetthet på litt mer enn 5 ganger luft.

 

(Det kan også være Wolframhexafluorid, som er ennå tyngre.)

 

Begge disse gassene er veldig inerte og dermed ganske så ufarlige å eksperimentere med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forresten en reklame på radioen jeg ikke skjønner. Det tydeligvis snakk om ett utested som uttales: småflasker. Også sier mannen: "..google småflasker med c.... "

Nå har jeg forsøk cmåflasker, cmåflacker og småflacker etc uten større hell. Noen andre som vet hva det er snakk om?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hvis betalingsfristen er 16/01/07. Kan jeg da betale den 16/01/07 eller må jeg betale den før 16/01/07, altså 15/01/07?

 

Uuutrolig kronglete sagt, æ vett e..

 

EDIT: Glemte spm tegn ?

7728327[/snapback]

 

Du kan betale den samme dag som betalingsfristen er. Den må være betalt innen kl 23.59.

Lenke til kommentar
Er det holdbarhet på parfyme? Ved å søke litt har jeg skjønt at parfymeflasker oppbevares i romtemperatur. Greit nok, jeg har aldri vurdert å gjøre noe annet. Men hvor lenge kan de stå? Jeg snakker om ubrukte flasker.

7727865[/snapback]

 

Ubrukte flasker kan stå lenge. Se på boksen du fikk med parfymen i. Vanligvis har en parfyme en holdbarhet på 30 måneder. Med holdbarhet betyr det selvfølgelig ikke at parfymen lukter vondt etter disse månedene, heller at duften varer i en kortere periode. Parfymeflasker skal helst oppbevares litt kaldt og mørkt, derfor er soverommet et perfekt sted.

Lenke til kommentar
hehe. :)

 

Jeg klikket på linken til youtube og der står det "Hexafluorid". Jeg har ikke hørt om den gassen før, men den må ha en veldig høy tetthet.

 

Jeg antar de mener Svovelhexafluorid, SF6. Det skal ha en tetthet på litt mer enn 5 ganger luft.

 

(Det kan også være Wolframhexafluorid, som er ennå tyngre.)

 

Begge disse gassene er veldig inerte og dermed ganske så ufarlige å eksperimentere med.

7725678[/snapback]

SF6 er ufarlig nok (om vi overser den enorme drivhuseffekten), men WF6 er andre boller. Fra artikkelen:
It is nonflammable, but highly corrosive and very toxic.
SF6 brukes mye i høyspentsystemer, spesielt som gnistdemper i de helt store bryterne i overføringssystemet, så denne gassen er det nok ikke så vanskelig å få fatt i. Også WF6 er kommersielt tilgjengelig, men jeg anbefaler å unngå den.
Lenke til kommentar
Er det holdbarhet på parfyme? Ved å søke litt har jeg skjønt at parfymeflasker oppbevares i romtemperatur. Greit nok, jeg har aldri vurdert å gjøre noe annet. Men hvor lenge kan de stå? Jeg snakker om ubrukte flasker.

7727865[/snapback]

 

Ubrukte flasker kan stå lenge. Se på boksen du fikk med parfymen i. Vanligvis har en parfyme en holdbarhet på 30 måneder. Med holdbarhet betyr det selvfølgelig ikke at parfymen lukter vondt etter disse månedene, heller at duften varer i en kortere periode. Parfymeflasker skal helst oppbevares litt kaldt og mørkt, derfor er soverommet et perfekt sted.

7729858[/snapback]

Takk! Akkurat hva jeg var ute etter. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Du kan betale den samme dag som betalingsfristen er. Den må være betalt innen kl 23.59.

7728354[/snapback]

Alle betalinger etter et visst klokkeslett blir bokført for datoen dagen etterpå. Jeg betalte en regning ca 2300, den 20 desember, og den ble bokført 21 desember. Dermed gikk hele driten til inkasso. Kjipern...

7730128[/snapback]

 

Er ikke sånn jeg har fortstått det. har selb betalte regninger kl 22.30 på kvelden, altså en time og en halv før fristen, og alt gikk fint.

 

Merkelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...