Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Hvis du har Audacity eller et annet musikkprogram kan du lage selv. Så vidt jeg kunne finne på nettet er det en sinustone på ca. 1kHz.

redigert:

0,5 sek, 1kHz, sinustone vedlagt

7722353[/snapback]

Kan stemme det ja.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på tunell og tunnel?

7723258[/snapback]

Bare skrivemåten, hvis det er bokmål vi snakker om. Begge varianter er lov å skrive, og har samme betydning.

Tunnel er forøvrig også den engelske varianten.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Jeg skal bli pappa til sommeren og da dukker det selvsagt opp et par spørsmål. Nå etter ca 8uker er alle organer 'ferdige' og de skal mer eller mindre kun vokse seg større den resterende tiden. Hjertet har imidlertid allerede begynt å slå.

Hva er det som utløser det første hjerteslaget hos et foster?

Lenke til kommentar

Mozze: Gratulerer :)

Jeg tror det som utløser det første hjerteslaget er en muskelrefleks i hjertemuskelen. Hjertet pumper nærmest av seg selv på grunn av denne refleksen. Egentlig er det flere reflekser i ulike deler av hjertet, men disse utløser vist hverandre i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar

Bare for ordens skyld: Jeg hadde ikke på bowlingdrakta ujnder kutisen ;)

Ligger refleksen latent slik at den utløses med en gang muskelen er utviklet langt nok til en sammentrekning e.l.? Hmm, mye rart som skjer inne dama for tida. Tror kanskje ikke jeg vil ha absolutt alle detaljer, hehe

Lenke til kommentar

Hvis du følger linken videre til YouTube er dette overskriften.

Ship floating on nothing! (Hexafluorid) :: Physikshow Bonn

I teksten under er SF6, svovelhexafluorid spesifisert.

Og jeg som hadde kommet så langt i utregninger av tetthet for å finne ut hva dette kunne være for noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...