Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

I tillegg til dette har jeg også et spørsmål til Simen1: Kan ikke du lære oss andre forumbrukere å bruke google? Du har jo utrolige google-skills (har jeg hørt), og om du bare kunne hjulpe oss med hvordan du tenker når du søker osv, hadde vært evig takknemelige. Sikkert mange andre også! ;)

7714807[/snapback]

Det er jo nok stoff til en hel artikkel egentlig. Men husker jeg ikke feil så finnes det allerede en guide til søking skrevet her på HW.

 

Et kjapt søk på artikler (avansert søk, valgt "guider", søkeord "søkemotor") ga meg dette treffet:

 

Søketjenester

Søk mer effektivt

 

Google har også litt søkehjelp.

 

Vel bekomme :)

 

Ellers så er det bare å prøve å finne gode søkeord. Gjerne "rare" kombinasjoner av søkeord som utelukker veldig mange feile treff. De søkene jeg bruker mest er i prioritert rekkefølge: søkefeltet nede i firefox (ctrl-F), Google (tekstsøket + bildesøket), Wikipedia, hovedsøket her i forumet, artikkelsøket på HW, amobil, eller andre nettsteder, telefonkatalogen, ordbok.no, tritrans, og howstuffworks.com . Alle søkemotorene har jeg lagt inn i feltet øverst i firefox slik at de er tilgjengelige med ett klikk. På musa har jeg et par ekstra knapper som er programmert til "klipp ut" og "lim inn". Noe som gjør at søkeord kjappest mulig finner veien fra en tekst til et søkefelt. Et trykk på enter og åpning av de 10 første treffene i rask rekkefølge gjør at jeg raskt kan bla mellom dem i tabs og trykke ctrl-F - alt-N for å finne søkeordene i teksten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om Internett bevares slik det er i dag, og det ikke kommer millioner av kinesere som tramper på oss siden det er så varmt der nede, hvordan vil en død på Internett tolkes? Hvordan kan man vite at f.eks en Skype/WLM kontakt dør? Familiemedlemmer kan vel ikke gjøre det, nå som sikrere og sikrere passord kommer igang, og flere og flere folk bruker bedre og bedre kryptering i hytt og pine.

7711025[/snapback]

 

Man kan vel legge passord og brukernavn i testamentet sitt med beskjed om å logge den på en siste gang og si fra om at du er død. Kanskje litt ekstremt. :D

Lenke til kommentar
Hva er mest usunt av en halvliter øl og en halvliter cola, evt hvor mye øl må man drikke for at det skal tilsvare en cola?

7717839[/snapback]

Jeg regner med du tenker utelukkende på hva som er er fetende? (Altså at vi ser bort i fra usunt i forhold til kreftrisiko, risiko for å gjøre helsefarlige ting under påvirkning osv)

 

Det er ganske enkelt å finne ut. Det er bare å lese energiinnholdet i drikken. Det skal stå på flaska. Her er en liten oversikt over vanlige drikker:

Coca cola zero inneholder 1,3 kJ per 100 ml

Øl med 4,7% alkohol inneholder 163 kJ per 100 ml

Q-melk lett (1,0% fett) inneholder 170 kJ per 100 ml

Vanlig coca cola inneholder 180 kJ per 100 ml

Ringnes julebrus inneholder 185 kJ per 100 ml

Villa champagnebrus inneholder 190 kJ per 100 ml

Ren alkohol (etanol) inneholder 2518 kJ per 100 g (= 1987 kJ per 100 ml)

Melange margarin inneholder 2968 kJ per 100 g

Olivenolje inneholder 3378 kJ per 100 ml

Rapsolje inneholder 3700 kJ per 100 ml

 

Flere drikker og matvarer: http://matportalen.no/matvaretabellen

 

Nytt spørsmål: Hva er egenvekten til vanlig Coca Cola med sukker? Jeg antar at den er godt over 1 siden det er et svært høyt innhold av sukker. Er det noen som kan veie en full og en tom flaske og rapportere differansen? Og gjerne fylle den tomme flaska like full med vann og rapportere differansen der også?

Lenke til kommentar
Hvor høy er Golden Gate? Altså der folk hopper fra.

7720155[/snapback]

Jeg er ikke sikker på hvor de hopper fra men det er i hvert fall ca 67m klaring mellom brodekket og sjøen når det er flo.

 

Kilde: Wikipedia Golden Gate Bridge.

 

Høyden på tårnene er vist 746 fot eller ca 227,4 meter.

 

Hansker og votter.

Fordelen med hansker er at man har fingre til disp.

Fordelen med votter er at man ha fingrene samlet, og man holder på varmen bedre.

 

Er det kun av disse grunnene man har votter og hansker?

7720161[/snapback]

Hansker er også kjekke når man må gjøre fingerbevegelser som ikke kan gjøres med votter, men uten å la fingrene bli bare. F.eks kan man knyte sko, dra opp glidelåser, skyte med gevær og pistol når man har hansker, men ikke når man har votter. Forvsvaret har en kombiløsning der tommel og pekefinger har hver sin "finger" men de tre resterende fingrene er samlet.

 

Votter er sikkert billigere å produsere og designmessig er det nok enklere å lage et motiv på en vott.

Lenke til kommentar
I tillegg til dette har jeg også et spørsmål til Simen1: Kan ikke du lære oss andre forumbrukere å bruke google? Du har jo utrolige google-skills (har jeg hørt), og om du bare kunne hjulpe oss med hvordan du tenker når du søker osv, hadde vært evig takknemelige. Sikkert mange andre også! ;)

7714807[/snapback]

Det er jo nok stoff til en hel artikkel egentlig. Men husker jeg ikke feil så finnes det allerede en guide til søking skrevet her på HW.

 

Et kjapt søk på artikler (avansert søk, valgt "guider", søkeord "søkemotor") ga meg dette treffet:

 

Søketjenester

Søk mer effektivt

 

Google har også litt søkehjelp.

 

Vel bekomme :)

 

Ellers så er det bare å prøve å finne gode søkeord. Gjerne "rare" kombinasjoner av søkeord som utelukker veldig mange feile treff. De søkene jeg bruker mest er i prioritert rekkefølge: søkefeltet nede i firefox (ctrl-F), Google (tekstsøket + bildesøket), Wikipedia, hovedsøket her i forumet, artikkelsøket på HW, amobil, eller andre nettsteder, telefonkatalogen, ordbok.no, tritrans, og howstuffworks.com . Alle søkemotorene har jeg lagt inn i feltet øverst i firefox slik at de er tilgjengelige med ett klikk. På musa har jeg et par ekstra knapper som er programmert til "klipp ut" og "lim inn". Noe som gjør at søkeord kjappest mulig finner veien fra en tekst til et søkefelt. Et trykk på enter og åpning av de 10 første treffene i rask rekkefølge gjør at jeg raskt kan bla mellom dem i tabs og trykke ctrl-F - alt-N for å finne søkeordene i teksten.

7716695[/snapback]

Takk! :D

Lenke til kommentar
For å stramme huden i ansiktet så det skal bli slettest mulig når de "maler".

Akkurat som at du strekker huden på haka når du barberer deg. Hvis du er gammel nok til å ha skjeggstubber.

7720388[/snapback]

Menne altså, mascara går på øyevippene, ikke noe hud som strekkes der.

 

Hvordan lager man sånn "trademark" tegn på tastaturet? Sånn liten "tm" og en liten "r" med en ring rundt.

I windows er det med numpad-delen av tastaturet ditt.

 

® = Alt + 0174

© = Alt + 0169

 

Fant ikke akkurat nå, men det er mye gøyalt i Tilbehør -> Systemverktøy -> Tegnkart. Og i forumet kan du skrive

(TM)(R)(C)

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

@PT: Takk!

 

Lurer på noe annet. Jeg er fargeblind, og det ødelegger mye av udanningen jeg har lyst til å gå. Er det på ingen måte det går ann å fikse fargeblindhet på? Irriterer meg så sinnsykt at akkorat jeg må være fargeblind og akkorat det yrket jeg vil ha, så må man ikke være fargeblind.

 

:cry:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Er det snut du har lyst til å bli? Det er nok foreløpig umulig å fikse fargeblindhet.

7721336[/snapback]

 

Har tenkt litt på det og. Pilot har også vært interresant. Inn i marinen kunne jeg også tenkt meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...