Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tølse burde heller hatt en annen betydning, ettersom det høres mer ut som et verb. Har hørt noen si tølse for å skyte snørr ut av nesa.

7701274[/snapback]

Også kjent som å nyse?

7701750[/snapback]

Nei, det blir å blåse snørr ut av nesa. Når du har en busemann* i nesa, og den ligger løst, så lukker du det ene neseboret (uten busemannen*) og skyter den ut.

 

*)En spade er et manuelt verktøy konstruert for det formål å grave i jorden, men så lenge du kan kalle det for en spade blir det litt unødvendig.

Lenke til kommentar
"det er ikke glatt ute det er ru" (??)

 

Sånn kan det ikke være

7700730[/snapback]

Forskjellige ord i forskjellige situasjoner.

 

"I går var det glatte veier. Men idag er asfalten tørr, så kjøreturen går nok bra."

 

7701452[/snapback]

Hvis det er is på veien da?.. Og de har strødd veien med salt og stein, da kan man ikke si at asfalten er tør.. for det er den jo ikke.. det er jo vann i form av is der.

 

Men den med fisken er jeg med på.

Lenke til kommentar
hehe, kanskje for da vet du at du kan få noe bedre som mora di har mekka? :p

7702199[/snapback]

Hehe, jo det kan da hende. Kanskje hjernen tenker: Nyt god mat mens du kan, for når du skal på hybelen vet du hva det blir :whistle:

 

Men det som er det sykeste er at jeg spiser pytt i panne 4 ganger i uka, halv kilo per dag + potetmos (masse potet ja :p )

 

Og det er like godt hver dag, med et stoooooor glass melk :thumbup:

Lettvint og billig er det også! 37 kroner har du middag for 2 dager.

Lenke til kommentar
En sannhet med modifikasjoner. Det er alltid en grad av friksjon.

7699852[/snapback]

Jeg kan ikke helt se hvordan det skal modifisere sannheten. Jo mer friksjon, dess mindre glatt.

7700018[/snapback]

Da får du se bedre etter. Du sa at det motsatte av glatt er friksjon. Modifikasjonen ligger i at friksjon alltid er til stede, men i større eller mindre grad. Piggdekk mot blank is gir større friksjon enn sommerdekk mot is. Som du selv ser, la du til modifikasjonen i siste setning der -> "Jo mer friksjon, dess mindre glatt."

7700321[/snapback]

 

men en flate trenger ikke nødvendigvis være glattere jo mindre friksjon det er. Når du kommer til et punkt der friksonen er veldig liten, så får du en motsatt friksjon får å si det sånn. Du får da adhesjonsfriksjon, altså to flater som har ekstremt lite friksjon vil sette seg sammen. Dette kan du teste ved å legge to glassplater mot hverandre. Hva skjer? jo platene suger seg fast i hverandre akkurat som om det var stor friksjon. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hvor kan jeg finne ringelyden som de bruker i 24? CTU altså

7701128[/snapback]

Det spørsmålet tok du nærmest ut av munnen min.

Jeg hadde da også satt stor pris på om noen kunne ha hjulpet co2.

Det er vell den [pipp-pipp, dur] ringelyden du mener?

7702573[/snapback]

Google + 24 ctu ring tone = http://www.ccir.ed.ac.uk/~jad/ringtone.html

 

Redigert: Det er den nest øvst i lista, CTU24.wav, de er ute etter.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Hvis det er is på veien da?.. Og de har strødd veien med salt og stein, da kan man ikke si at asfalten er tør.. for det er den jo ikke.. det er jo vann i form av is der.

7702088[/snapback]

Da sier man at "det er tørt/godt vinterføre".

7702420[/snapback]

 

"Er det glatt ute ? Nei det er godt vinterføre" ?

Neineinei.. det blir hvertfall feil.. da vil jo det si at med en gang noen som helst flate ikke er glatt så er det bra vinterføre på det.

Lenke til kommentar
Så det store spørsmålet. Hvem fant opp dassrullen? :D

7702607[/snapback]

 

 

Det gikk nylig en dokumentar på discovery om dassrullen, men jeg gidder ikke lete etter den for deg. Kan i stedet sitere følgende fra wikipedia:

 

The first factory-made paper marketed exclusively for toilet use was produced by Joseph Gayetty in the United States in 1857.

 

Det er skrevet noen avsnitt om dassrullens histore dersom du ønsker å vite mere.

Les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...