Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge nettavisen vant Kjetil André medaljer i OL '92 og '94. Begge disse må jo ha vært vinter-OL!?

http://www.nettavisen.no/sport/vinter/alpi...ticle854273.ece

OL 1992: Gull i super-G, bronse i storslalåm

VM 1993: Gull i slalåm, gull i storslalåm, sølv i kombinasjon

OL 1994: Sølv i utfor, sølv i kombinasjon, bronse i super-G

7667242[/snapback]

Vinter OL i 1992

EDIT: Redline der har du feil.

EDIT2: Tidligere ble de olympiske leker avholdt hvert 4. år, og da ble vinter- og sommerlekene avholdt samme år, men siden 1994 har det gått 2 år mellom hver gang det ble arrangert olympiske leker, men da henholdsvis som vinter- og sommerleker.

Mere her!

Derfor :)

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar

Hei! Er faktisk en liten ting jeg lurer på. Les hele teksten!

 

Har mange ganger tenkt på en situasjon som dette:

Hvis du e på fest med sin kjæreste, dere har det artig, dansing osv., dama gikk å danse med veninna si, også kommer et eller annen fyr, dytter/slår henne (gjør henne vondt) hva skal du gjør? Hvis det var meg sku æ slå ham ned uten å si noen ting, uansett om det var en 30 åring. Sant?

 

Har snakka med en venn te faren min, han sa at ondskap mot ondskap gjør ikke ting bedre eller noe i denne duren, han jobba i politiet i 30 år og hadde aldri brukt makt på folk. Og han sa at du bør gå å snakk med denne fyren... I mine tanker, hvis jeg går og snakker med fyren som slo kjæresten min - så sku æ se ut som en pyse som redd å slå han? Det skjedde aldri, men det er fornuftig å tenk på situasjoner som dette da..og bli forberedt liksom..

 

Hva skulle dere gjort i dette tilfellet?

 

Mvh. takk :)

Lenke til kommentar
Hei! Er faktisk en liten ting jeg lurer på. Les hele teksten!

 

Har mange ganger tenkt på en situasjon som dette:

Hvis du e på fest med sin kjæreste, dere har det artig, dansing osv., dama gikk å danse med veninna si, også kommer et eller annen fyr, dytter/slår henne (gjør henne vondt)  hva skal du gjør? Hvis det var meg sku æ slå ham ned uten å si noen ting, uansett om det var en 30 åring. Sant?

 

Har snakka med en venn te faren min, han sa at ondskap mot ondskap gjør ikke ting bedre eller noe i denne duren, han jobba i politiet i 30 år og hadde aldri brukt makt på folk. Og han sa at du bør gå å snakk med denne fyren... I mine tanker, hvis jeg går og snakker med fyren som slo kjæresten min - så sku æ se ut som en pyse som redd å slå han? Det skjedde aldri, men det er fornuftig å tenk på situasjoner som dette da..og bli forberedt liksom..

 

Hva skulle dere gjort i dette tilfellet?

 

Mvh. takk  :)

7667527[/snapback]

Sjangsene er kansje store for at den fyren har drukket "litt" og kansje ikke er så lett å snakke med. Så kansje det hadde vert bedre å be ham gå fra festen siden han bare lager kvalme. Kansje flere kan være med på å få ham ut. Det er vel ikke for ingen ting at det er utkastere på offentlige steder.

Lenke til kommentar
Hei! Er faktisk en liten ting jeg lurer på. Les hele teksten!

 

Har mange ganger tenkt på en situasjon som dette:

Hvis du e på fest med sin kjæreste, dere har det artig, dansing osv., dama gikk å danse med veninna si, også kommer et eller annen fyr, dytter/slår henne (gjør henne vondt)  hva skal du gjør? Hvis det var meg sku æ slå ham ned uten å si noen ting, uansett om det var en 30 åring. Sant?

 

Har snakka med en venn te faren min, han sa at ondskap mot ondskap gjør ikke ting bedre eller noe i denne duren, han jobba i politiet i 30 år og hadde aldri brukt makt på folk. Og han sa at du bør gå å snakk med denne fyren... I mine tanker, hvis jeg går og snakker med fyren som slo kjæresten min - så sku æ se ut som en pyse som redd å slå han? Det skjedde aldri, men det er fornuftig å tenk på situasjoner som dette da..og bli forberedt liksom..

 

Hva skulle dere gjort i dette tilfellet?

 

Mvh. takk  :)

7667527[/snapback]

Dette hørtes ut som en virkelig situasjon. Skjedde dette? Og hva gjorde du/han?

Lenke til kommentar
Hei! Er faktisk en liten ting jeg lurer på. Les hele teksten!

 

Har mange ganger tenkt på en situasjon som dette:

Hvis du e på fest med sin kjæreste, dere har det artig, dansing osv., dama gikk å danse med veninna si, også kommer et eller annen fyr, dytter/slår henne (gjør henne vondt)  hva skal du gjør? Hvis det var meg sku æ slå ham ned uten å si noen ting, uansett om det var en 30 åring. Sant?

 

Har snakka med en venn te faren min, han sa at ondskap mot ondskap gjør ikke ting bedre eller noe i denne duren, han jobba i politiet i 30 år og hadde aldri brukt makt på folk. Og han sa at du bør gå å snakk med denne fyren... I mine tanker, hvis jeg går og snakker med fyren som slo kjæresten min - så sku æ se ut som en pyse som redd å slå han? Det skjedde aldri, men det er fornuftig å tenk på situasjoner som dette da..og bli forberedt liksom..

 

Hva skulle dere gjort i dette tilfellet?

 

Mvh. takk  :)

7667527[/snapback]

Dette hørtes ut som en virkelig situasjon. Skjedde dette? Og hva gjorde du/han?

7668077[/snapback]

Som jeg allerede sa, det skjedde ikke, jeg bare spekulerer på hva er det beste å gjøre hvis dette skjer. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
I Norge sluttet man med halshugging i 1876.

 

I visse islamsk-arabiske land utføres halshugging enda. Bla. i Saudi-Arabia, Yemen og Qatar.

7668334[/snapback]

 

Holder de enda på? Trodde man hadde sluttet med det jeg. Takk!

Lenke til kommentar
Hei! Er faktisk en liten ting jeg lurer på. Les hele teksten!

 

Har mange ganger tenkt på en situasjon som dette:

Hvis du e på fest med sin kjæreste, dere har det artig, dansing osv., dama gikk å danse med veninna si, også kommer et eller annen fyr, dytter/slår henne (gjør henne vondt)  hva skal du gjør? Hvis det var meg sku æ slå ham ned uten å si noen ting, uansett om det var en 30 åring. Sant?

 

Har snakka med en venn te faren min, han sa at ondskap mot ondskap gjør ikke ting bedre eller noe i denne duren, han jobba i politiet i 30 år og hadde aldri brukt makt på folk. Og han sa at du bør gå å snakk med denne fyren... I mine tanker, hvis jeg går og snakker med fyren som slo kjæresten min - så sku æ se ut som en pyse som redd å slå han? Det skjedde aldri, men det er fornuftig å tenk på situasjoner som dette da..og bli forberedt liksom..

 

Hva skulle dere gjort i dette tilfellet?

 

Mvh. takk  :)

7667527[/snapback]

Sjangsene er kansje store for at den fyren har drukket "litt" og kansje ikke er så lett å snakke med. Så kansje det hadde vert bedre å be ham gå fra festen siden han bare lager kvalme. Kansje flere kan være med på å få ham ut. Det er vel ikke for ingen ting at det er utkastere på offentlige steder.

7667676[/snapback]

 

Ok, men hva med om at fyren er ikke drukekt noe. At duden e for. eks. frekk?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på i hvilken fart en bil må kjøre for å holde bensinforbruket lavest over en lengst mulig strekning.

Dvs, kjører du sent, betyr det at du holder motoren i gang for en lenger tidsperiode, som i seg selv tapper bensin. Kjører du for fort blir bensinforbruket høyere på grunn av luftmotstanden. Jeg er klar over at det fins aerodynamiske forskjeller mellom forskjellige biler, men sånn ca ved hvor mange km/t går den gyldne middelvei for å komme lengst mulig? :)

7661589[/snapback]

Jeg har en vag formening om at den optimale hastigheten er rundt 60-80 km/t. Har dessverre ikke noen kilder på det.

 

Det fikk meg til å komme på et spørsmål jeg tenkte på her om dagen:


  •  
  • Lønner det seg med tanke på drivstofføkonomi å akselerere sakte eller fort? F.eks fra 0 km/t ved rødt lys/fotgjengerfelt til 60 km/t. Hvorfor?
     
    Hvis man akselererer sakte så vil man jo holde motoren lengre i gang, akkurat som i eksemplet ditt, og hvis man akselererer raskt så vil man oppnå en høy luftmotstand en større del av strekningen man kjører.
     
     
  • Hvis man kan velge mellom å kjøre i 2.giret på 3000rpm og 3.giret på 2000rpm, hva gir best drivstofføkonomi? Hvorfor?
     

 

Simen1: Kan du forklare hva forskjellen på disse lysene er, og hvorfor de bytter de ut på hveldene? Det er i et fengsel, og det veksles mellom natt og dag. Jeg så på The Hurricane nå nettop.

7662003[/snapback]

Jeg tror det er som de andre har sagt. At det røde lyset er lite forstyrrende på nattesynet til innsatte og ansatte.

 

Hva var det som før fikk folk til å tro at melk var så sundt?

7662857[/snapback]

Har det blitt usunt nå? Vel, jeg vet at fettet ikke er bra, men tidligere var det mindre problemer med overvekt og dermed ikke så skadelig for befolkninga som nå. Men resten er vel ganske sunt. F.eks vitaminer og kalsium for god benbygging. Land med høyt melkeforbruk (og D-vitamin) har vist statistisk færre benbrudd enn sammenlignbare land med lavt melkeforbruk.

 

Hvordan virker lys dioder og de infrarøde pærene i fjernkontroller?

7665636[/snapback]

Howstuffworks: How Light Emitting Diodes Work

 

Jeg stiller spørsmålet på nytt:

 

Hvis ett menneske en gang i fremtiden vil klare å oppnå lyset hastighet, vil da alt bli svart (for det mennesket)? Eller vil lyset "foran" det som egentlig er komme? Hvis dere skjønner.. :)

7666525[/snapback]

Det ble jo forklart at spørsmålet var umulig. Det blir som å spørre "Hvis 2 + 2 var 5 hva ville 2 + 3 blitt da?"

 

Hva skulle dere gjort i dette tilfellet?

7667527[/snapback]

Jeg vil si at vold veldig ofte er en dårlig løsning. Ikke bare risikerer du at fyren forsvarer seg og du blir skadet, men også at du får vennene hans, ansatte på utestedet eller andre mot deg. Forhåpentligvis uten vold, men det er jo ingen garanti mot det. I det hele tatt synes jeg det får være nok med ett offer (venninna). Bruker man vold så er det stor fare for at det blir flere.

 

Hormonelle tenåringer (ikke rettet mot deg) handler ofte i affekt og tyr til vold. Voksne vet ofte mer om farene det innebærer og har lettere for å handle rasjonelt pga mindre hormoner. Jeg vet i hvert fall at jeg og mine venner (i begynnelsen av 30-årene) ofte grøsser når vi tenker på oppførselen vår i sånne situasjoner når vi var ca 16-20 år. Det kunne fort fått verre utfall enn det gjorde.

 

Redigert: Det samme gjelder om fyren er edru og frekk.

 

Angående personlig ære så ville jeg hatt langt mer respekt for en som klarte å løse det på en fredelig måte enn en som slår. Det er et imponerende kunststykke å takle vanskelige personer på en god måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis man fortsatt bor hjemme hos mamma er det vel fullt lovlig å kjøpe TV og så registrere den på mamma slik at man ikke får NRK-lisens? Man kan vel melde inn TVen når man eventuelt flytter?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...