Fruktkake Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Simen1: Kan du forklare hva forskjellen på disse lysene er, og hvorfor de bytter de ut på hveldene? Det er i et fengsel, og det veksles mellom natt og dag. Jeg så på The Hurricane nå nettop. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Rødt lys gjør det lettere for øynene å venne seg til nattsyn. Samme prinsippet som de røde lysene i en ubåt. Endret 7. januar 2007 av Loeve Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ved rødt lys så mister du ikke nattesynet. brukes f.eks til sjøs når du vil se inne, men samtidig kunne se utover sjøen. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Rødt lys gjør det lettere for øynene å venne seg til lys etterpå. Samme prinsippet som de røde lysene i en ubåt. 7662015[/snapback] Venne seg til mørke tenker vel på. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Altså de røde lysene slås av i fengslet etter en stund? Er det for at fangevokterne skal se? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Altså de røde lysene slås av i fengslet etter en stund? Er det for at fangevokterne skal se? 7662054[/snapback] De røde lysene står nok på hele natta. Si at vaktene er ute i mørket og patruljerer fengselsområdene. når de da kommer inn i det røde lyset vil de ikke miste nattsynet på samme måte som om de skulle brukt vanlig lys der. Da kan de så gå ut igjen i mørket uten å ha mistet nattsynet. (nattsyn tar rundt en halvtime å bygge opp btw) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Altså de røde lysene slås av i fengslet etter en stund? Er det for at fangevokterne skal se? 7662054[/snapback] For at det ikke skal forstyrre de innsatte og for at nattevaktene skal kunne se. Vil jeg tro. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Mon tro om de lysene bruker mindre strøm. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Vet ikke helt om de bruker mindre strøm. Hvis de er vanlige lyspærer med fargefilter, tviler jeg sterkt, men kan ikke se bortifra det hvis det er sparepærer. Hva var det som før fikk folk til å tro at melk var så sundt? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 i går kokte jeg meg 4 egg i 6 min, de ble hard kokte med en myk plomme. i dag kokte jeg meg 3 egg i 6 min, de ble nesten ikke kokt... hvordan kan dette ha seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 i går kokte jeg meg 4 egg i 6 min, de ble hard kokte med en myk plomme. i dag kokte jeg meg 3 egg i 6 min, de ble nesten ikke kokt... hvordan kan dette ha seg? Hvis du i går fylte vann på 20 grader i en gryte og kokte dem i 6 minutt vil resultatet bli forskjellig om du i dag fylte vann på 5 grader i en gryte og kokte dem i 6 minutt. For å få likt resultat måtte du latt kaldtvannet renne en stund for å få samme temperatur. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 i går kokte jeg meg 4 egg i 6 min, de ble hard kokte med en myk plomme. i dag kokte jeg meg 3 egg i 6 min, de ble nesten ikke kokt... hvordan kan dette ha seg? Hvis du i går fylte vann på 20 grader i en gryte og kokte dem i 6 minutt vil resultatet bli forskjellig om du i dag fylte vann på 5 grader i en gryte og kokte dem i 6 minutt. For å få likt resultat måtte du latt kaldtvannet renne en stund for å få samme temperatur. 7663309[/snapback] hmmm... la eggene oppi når det kokte... de var like store like kalde når jeg la de oppi. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Vet ikke helt om de bruker mindre strøm. Hvis de er vanlige lyspærer med fargefilter, tviler jeg sterkt, men kan ikke se bortifra det hvis det er sparepærer. Hva var det som før fikk folk til å tro at melk var så sundt? 7662857[/snapback] Godt for tennene? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 De visste nok det var næringsrikt. Fødde jo opp unger med det. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 D- og K-vitaminer er bra for benene i kroppen, i hvert fall. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvordan virker lys dioder og de infrarøde pærene i fjernkontroller? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 D- og K-vitaminer er bra for benene i kroppen, i hvert fall. 7663526[/snapback] Trodde vi bare fikk K-vitaminer når vi ble født, jeg. Og at det hjalp magen til å "starte". Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvorfor blir vannet fra vasken på badet fortere kaldt enn vannet fra kjøkkenet? Det er kaldere også. Slik er det hos oss og huset vårt er ganske nytt. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 går vel sikkert ikke gjennom så mange rør innenfor huset før den kommer ut av vasken på badet da Lenke til kommentar
CCola Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg stiller spørsmålet på nytt: Hvis ett menneske en gang i fremtiden vil klare å oppnå lyset hastighet, vil da alt bli svart (for det mennesket)? Eller vil lyset "foran" det som egentlig er komme? Hvis dere skjønner.. smile.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg