Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som hjør at en dvd plate gjenkjennes som en dvd plate, og ikke en cd.

Den fysiske formen ser jo praktisk talt lik ut.

mener du av cd-spilleren eller dvd-spilleren da eller?

Vel egentlig av begge.

Er det en form for index eller noe som leses av i spilleren, og som da spilleren gjenkjenner som enten cd eller dvd?

Lenke til kommentar

er vel en form for index tror jeg, eller så er det bare at cd-spilleren ikke skjønner hva som står der, og derfor sier at det ikke er en cd-plate, og motsatt...

 

de fleste dvd-spillere tar også cd-plater, da vil jeg tro at den sjekker begge lesemåter, og bruker den lesemåten den forstår...

Lenke til kommentar
hvorfor kommer lyden 'eeh' eller 'øøh' frem når man ikke kommer på noe å si?

Hæ?

du vet, hvis du holder på å fortelle noe, og så kommer du ikke på riktig ord eller noe. sånn: 'jeg skulle hatt en sånn... eeh.. øøh... krokodille'. for eksempel.

 

jamfør norsk kvinnelig politibetjent som jobber med offentliggjøring av listen over savnede etter flomkatastrofen.

Lenke til kommentar

Høres oftest ut som "øøøh" her utenfor Oslo. (Romerike, Skedsmo).

 

Me, TehMesterGenius. :p

 

 

Spørsmål:

Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Jeg ante ikke engang at det var en dialekt. Jeg har også bodd i Oslo med nøyaktig den samme "dialekta" som jeg alltid har snakket både i Oslo og nher jeg bor nå, er helt likt... :hmm:

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Hva er det som hjør at en dvd plate gjenkjennes som en dvd plate, og ikke en cd.

Den fysiske formen ser jo praktisk talt lik ut.

mener du av cd-spilleren eller dvd-spilleren da eller?

Vel egentlig av begge.

Er det en form for index eller noe som leses av i spilleren, og som da spilleren gjenkjenner som enten cd eller dvd?

Det er faktisk to forskjellig overflater på CD-plater og DVD-plater. Derfor trenger man to lesere for å lese begge (ergo en CD-spiller og en DVD-spiller) eller en leser som takler begge (ergo en DVD-spiller som også leser CD-plater)...

 

Spørsmål: Hvor mye penger bruker nordmenn gjennomsnittlig hvert år på å kjøpe klær fordi de man har er blitt "ut"?

Lenke til kommentar
hvorfor kommer lyden 'eeh' eller 'øøh' frem når man ikke kommer på noe å si?

Hæ?

du vet, hvis du holder på å fortelle noe, og så kommer du ikke på riktig ord eller noe. sånn: 'jeg skulle hatt en sånn... eeh.. øøh... krokodille'. for eksempel.

 

jamfør norsk kvinnelig politibetjent som jobber med offentliggjøring av listen over savnede etter flomkatastrofen.

jeg tror det kommer av at når man sier noe, så holder man vedkommende man snakker med interresert ved å holde tempoet oppe, dvs: fylle inn med tomord, istedenfor å bare være stille mens man tenker over det rette ordet/setningen.

Lenke til kommentar
Høres oftest ut som "øøøh" her utenfor Oslo. (Romerike, Skedsmo).

 

Me, TehMesterGenius. :p

 

 

Spørsmål:

Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Jeg ante ikke engang at det var en dialekt. Jeg har også bodd i Oslo med nøyaktig den samme "dialekta" som jeg alltid har snakket både i Oslo og nher jeg bor nå, er helt likt... :hmm:

damn right

Lenke til kommentar
Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste?

Feil, dialekt i Kristiansund, ofte referert til som "ballis" (fra Ballsund), er den styggeste i landet. Den er heeeelt fæl.

Men i hær grenland så kosær vi vårs fært me dialekta vår. Jepp; Bilær å båtær tutær å bråkær.... :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste?

Feil, dialekt i Kristiansund, ofte referert til som "ballis" (fra Ballsund), er den styggeste i landet. Den er heeeelt fæl.

Men i hær grenland så kosær vi vårs fært me dialekta vår. Jepp; Bilær å båtær tutær å bråkær.... :p

Off topic: Du posta post nr 1337 L4r5, woho, gratulerer! :w00t:

Edit: Post nr 1337 i denna threaden

Endret av thomasw
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...