fargoth Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva er det som hjør at en dvd plate gjenkjennes som en dvd plate, og ikke en cd. Den fysiske formen ser jo praktisk talt lik ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva er det som hjør at en dvd plate gjenkjennes som en dvd plate, og ikke en cd.Den fysiske formen ser jo praktisk talt lik ut. mener du av cd-spilleren eller dvd-spilleren da eller? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva er det som hjør at en dvd plate gjenkjennes som en dvd plate, og ikke en cd.Den fysiske formen ser jo praktisk talt lik ut. mener du av cd-spilleren eller dvd-spilleren da eller? Vel egentlig av begge. Er det en form for index eller noe som leses av i spilleren, og som da spilleren gjenkjenner som enten cd eller dvd? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 er vel en form for index tror jeg, eller så er det bare at cd-spilleren ikke skjønner hva som står der, og derfor sier at det ikke er en cd-plate, og motsatt... de fleste dvd-spillere tar også cd-plater, da vil jeg tro at den sjekker begge lesemåter, og bruker den lesemåten den forstår... Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Åssen greier kråkeboller å formere seg? De har sex. De gjør det samme som rur.. de legger seg ved siden av hverandre og så kommer det en lang penis ut som bøyer seg inni hunnkjønnet, hvis jeg ikke tar helt feil.. korkt meg if im wrong Lenke til kommentar
loketing Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hvorfor kommer lyden 'eeh' eller 'øøh' frem når man ikke kommer på noe å si? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hvorfor kommer lyden 'eeh' eller 'øøh' frem når man ikke kommer på noe å si? Hæ? Lenke til kommentar
loketing Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hvorfor kommer lyden 'eeh' eller 'øøh' frem når man ikke kommer på noe å si? Hæ? du vet, hvis du holder på å fortelle noe, og så kommer du ikke på riktig ord eller noe. sånn: 'jeg skulle hatt en sånn... eeh.. øøh... krokodille'. for eksempel. jamfør norsk kvinnelig politibetjent som jobber med offentliggjøring av listen over savnede etter flomkatastrofen. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm, På meg høres det ut som ØØhh. Kanskje dialekta? Lenke til kommentar
loketing Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm, På meg høres det ut som ØØhh. Kanskje dialekta? kanskje. men hvorfor akkurat denne lyden? hvorfor ikke 'oooaaaiiiaaaeeeknerr'? og ja, dette er et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Høres oftest ut som "øøøh" her utenfor Oslo. (Romerike, Skedsmo). Me, TehMesterGenius. Spørsmål: Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Jeg ante ikke engang at det var en dialekt. Jeg har også bodd i Oslo med nøyaktig den samme "dialekta" som jeg alltid har snakket både i Oslo og nher jeg bor nå, er helt likt... Endret 3. januar 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva er det som hjør at en dvd plate gjenkjennes som en dvd plate, og ikke en cd.Den fysiske formen ser jo praktisk talt lik ut. mener du av cd-spilleren eller dvd-spilleren da eller? Vel egentlig av begge. Er det en form for index eller noe som leses av i spilleren, og som da spilleren gjenkjenner som enten cd eller dvd? Det er faktisk to forskjellig overflater på CD-plater og DVD-plater. Derfor trenger man to lesere for å lese begge (ergo en CD-spiller og en DVD-spiller) eller en leser som takler begge (ergo en DVD-spiller som også leser CD-plater)... Spørsmål: Hvor mye penger bruker nordmenn gjennomsnittlig hvert år på å kjøpe klær fordi de man har er blitt "ut"? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Spørsmål: Hvor mye penger bruker nordmenn gjennomsnittlig hvert år på å kjøpe klær fordi de man har er blitt "ut"? Ring Statistisk Sentralbyrå og spør da val. De har sikkert tall på sånt... Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hvorfor kommer lyden 'eeh' eller 'øøh' frem når man ikke kommer på noe å si? Hæ? du vet, hvis du holder på å fortelle noe, og så kommer du ikke på riktig ord eller noe. sånn: 'jeg skulle hatt en sånn... eeh.. øøh... krokodille'. for eksempel. jamfør norsk kvinnelig politibetjent som jobber med offentliggjøring av listen over savnede etter flomkatastrofen. jeg tror det kommer av at når man sier noe, så holder man vedkommende man snakker med interresert ved å holde tempoet oppe, dvs: fylle inn med tomord, istedenfor å bare være stille mens man tenker over det rette ordet/setningen. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Spørsmål: Hvor mye penger bruker nordmenn gjennomsnittlig hvert år på å kjøpe klær fordi de man har er blitt "ut"? Ring Statistisk Sentralbyrå og spør da val. De har sikkert tall på sånt... ssb.no, orker ikke å begynne å lete engang Endret 3. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
rlz Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Feil, dialekt i Kristiansund, ofte referert til som "ballis" (fra Ballsund), er den styggeste i landet. Den er heeeelt fæl. Lenke til kommentar
CoilinG Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Høres oftest ut som "øøøh" her utenfor Oslo. (Romerike, Skedsmo). Me, TehMesterGenius. Spørsmål: Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Jeg ante ikke engang at det var en dialekt. Jeg har også bodd i Oslo med nøyaktig den samme "dialekta" som jeg alltid har snakket både i Oslo og nher jeg bor nå, er helt likt... damn right Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Feil, dialekt i Kristiansund, ofte referert til som "ballis" (fra Ballsund), er den styggeste i landet. Den er heeeelt fæl. Men i hær grenland så kosær vi vårs fært me dialekta vår. Jepp; Bilær å båtær tutær å bråkær.... Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Hvorfor ble romeriksdialekta kåret til den minst peneste? Feil, dialekt i Kristiansund, ofte referert til som "ballis" (fra Ballsund), er den styggeste i landet. Den er heeeelt fæl. Men i hær grenland så kosær vi vårs fært me dialekta vår. Jepp; Bilær å båtær tutær å bråkær.... Off topic: Du posta post nr 1337 L4r5, woho, gratulerer! Edit: Post nr 1337 i denna threaden Endret 3. januar 2005 av thomasw Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Lurer på hvorfor jeg har døgna 6 døgn i juleferien istedet for å sove. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg