Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Er det noen land som allerede har feiret nyttårsaften? (Orket ikke lete:P)
se på vg.no

er bilder der

Hvis du ser på dette bildet ser du de forskjellige tidssonene i verden. Norge ligger innenfor GMT+1, mens New Zealand ligger innenfor GMT+12. New Zealand er altså 12 timer foran oss (de har sommertid nå), og kommer da naturligvis inn i et nytt år et halvt døgn før oss, mens andre land kommer et halvt døgn etter oss.
Lenke til kommentar
Når man ser ut av vinduet f.eks og ser på et utelys langt vekke, hvorfor blinker det på en måte?

7614980[/snapback]

Om jeg ikke tar feil av beskrivelsen din, er dette den samme effekten som gjør at stjerner tindrer. Luften er ikke helt homogen, det finnes "bobler" med annen temperatur som derfor har en annen tetthet, som igjen gjør at lyset brytes som om det var en linse. Siden boblen beveger seg, blir lysstrålen noen ganger konsentrert mot der du står, og andre ganger brutt slik at lysstrålen konsentreres et annet sted.

 

Spesielt om kvelden rundt solnedgang i stille vær kan en oppleve at en går igjennom luft som er merkbart flere grader varmere eller kaldere enn luften ellers. Jeg rusler tidvis igjennom et område med mange slike bobler, og jeg anslår dem til å være ca. 5 meter i omkrets langs bakken.

 

På dagtid kan du se samme effekten over varm asfalt når du holder hodet nær asfalten, da kan bildet være svært urolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har en ekstern harddisk.

Den der inngangen hvor jeg kobler ledningen inn i usbhardisken har løsnet,og gått inn i selve harddisken. Hvordan beskriver jeg denne situasjonen på engelsk?

I've got an external hard drive which I've managed to break; the connector input for the USB cable has been pushes into the hard drive casing.

 

Dette er forresten ikke en support-tråd, oversettelsestråd finnes det allerede på forumet.

Merry nyttår.

Lenke til kommentar
Hva var det Akam tenkte på da de la ut dette spørsmålet i dagens romjulskalender:
Hvor mange tegn består et serienummer for Photoshop CS2 av?

Ja, hva skal man søke etter for å finne det svaret mon tro?

7598194[/snapback]

Akam har vel antatt at de fleste brukerene har CS2 installert. Det å kunne søke seg til alle svarene er litt kjipt også.

 

Du kan søke deg til svarene ved å gå inn på litt "gråe" sider, og lese .nfoen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvem slettet innlegget mitt i denne tråden for ikke så lenge siden og hvorfor? En forklarende PM hadde vært flott.

 

Spørsmålet er ikke snodig men grunnen til at innlegget ble fjernet er det.

Lenke til kommentar
Hvem slettet innlegget mitt i denne tråden for ikke så lenge siden og hvorfor? En forklarende PM hadde vært flott.

 

Spørsmålet er ikke snodig men grunnen til at innlegget ble fjernet er det.

7620986[/snapback]

Hva stod i innlegget ditt?

Vet det er OT så unnskyld, pm funskjonen funker bare ikke nå :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva stod i innlegget ditt?

Vet det er OT så unnskyld, pm funskjonen funker bare ikke nå :(

Jeg stillte to spørsmål, det ene var hvordan brennere leser hva maksimal brennehastighet er, det andre spørsmålet husker jeg ikke i farten, mangler film i den fotografiske hukommelsen.

 

[/OT]

 

EDIT: Kom på det andre spørsmålet, hvordan forskjellige brenneprogrammer vet hvilken CD det er når de leter etter spillelisten i databaser (og spørsmålet bryter ikke noen retningslinjer angående piratvirksomhet som jeg kan tenke på, å kopiere egne CDer til mp3-spillere er vel fortsatt lov?)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hva stod i innlegget ditt?

Vet det er OT så unnskyld, pm funskjonen funker bare ikke nå :(

Jeg stillte to spørsmål, det ene var hvordan brennere leser hva maksimal brennehastighet er, det andre spørsmålet husker jeg ikke i farten, mangler film i den fotografiske hukommelsen.

 

[/OT]

7621607[/snapback]

Ahh ok

 

[/ot]

Lenke til kommentar
Hva stod i innlegget ditt?

Vet det er OT så unnskyld, pm funskjonen funker bare ikke nå :(

Jeg stillte to spørsmål, det ene var hvordan brennere leser hva maksimal brennehastighet er, det andre spørsmålet husker jeg ikke i farten, mangler film i den fotografiske hukommelsen.

 

[/OT]

 

EDIT: Kom på det andre spørsmålet, hvordan forskjellige brenneprogrammer vet hvilken CD det er når de leter etter spillelisten i databaser (og spørsmålet bryter ikke noen retningslinjer angående piratvirksomhet som jeg kan tenke på, å kopiere egne CDer til mp3-spillere er vel fortsatt lov?)

7621607[/snapback]

All infoen om platene ligger i den innerste data raden på platen. Det står gjerne noen bokstaver eller noe der.

 

Der ligger det info om platen, hvor fort den kan brennes, og hvilken plate det er når man skal rippe den =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...