Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvorfor sløkkes lyktestolpen når man sparker i den?

Dvs. sparker man i den sløkker lyset seg men kommer tilbake etter en viss tid ettersom hvilken lykte stolpe det er. Noen lys sløkkes helt mens andre lys lyser minimalt.

7589327[/snapback]

Film?

7589426[/snapback]

jeg har testet, d funker! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS. Spenningstap pga motstand (resistans) får man kun når man begynner å belaste spolen slik at det går en strøm gjennom den. Uten noen last så blir spenningen sånn man kan forvente i teorien.

7589238[/snapback]

Bare tenkte på at det blir vel ganske varmt inni en transformator hvis den skal avgi så høy spenning, og strømmen går vel ned en del hvis transformatoren er kortslutningssikker. Har ikke akkurat så sinnsykt mye peil på det ennå. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor sløkkes lyktestolpen når man sparker i den?

Dvs. sparker man i den sløkker lyset seg men kommer tilbake etter en viss tid ettersom hvilken lykte stolpe det er. Noen lys sløkkes helt mens andre lys lyser minimalt.

7589327[/snapback]

Film?

7589426[/snapback]

jeg har testet, d funker! :thumbup:

7589444[/snapback]

Lengter fortsatt etter svar :innocent:

Lenke til kommentar
Hvorfor brukes børstemotorer på div. elektrisk verktøy ? Børsteløse motorer varer jo evig(nesten) uten å bli dårligere.

 

Børsteløse motorer bruker også mindre strøm...

7591742[/snapback]

Børsteløse motorer er kanskje litt dyrere å produsere? Ellers så tipper jeg produsentene ønsker å selge deg nye elektriske verktøy når de konker etter 2-3 års aktiv bruk i stedet for å måtte vente til et børsteløst elektrisk verktøy konker om kanskje 10-15 år. Jo kortere levetid jo flere salg per tiår. Bruk og kast. Det er dessverre slik det fungerer. Forøvrig er det vel mobiltelefonbransjen som har kommet lengst innen korte bruk-og-kast sykluser på elektronikk. Elektriske verktøy kommer nok etter. Om 10 år blir kanskje folk overrasket om mobiler holder et helt år og elektriske verktøy hele 2 år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...