Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor fasinerer menneskelig lidelse oss så mye? tenker på filmer som Hostel og Saw trekker millioner til kinoene.

7564475[/snapback]

 

Jeg tror det egentlig handler om å rømme fra virkeligheten. 1-2 timer med hjernedød underholdning hvor man slipper å tenke i det hele tatt. Eller så er det på grunn av at mange rett og slett liker adrenalinkicket en får av sånne filmer

Lenke til kommentar
Alkohol er merkelige greier, det som fascinerer meg mest er hvordan det påvirker balansen. Hvis det tar 10-12 timer før all alkoholen er ute av kroppen, hvorfor er jeg da litt ustø også etter de 10-12 timene etter siste øl?

7564585[/snapback]

 

Du har kanskje ikke drukket nok vann?

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at enkelte ikke klarer å huske hva som tok plass da de var beruset, mens andre husker det meste, nesten uansett promille?

7562064[/snapback]

Er vel det samme som gjør at enkelte folk har klisterhjerne, mens andre ikke husker en dritt =)

 

For eksempel, jeg husker faen så mye fra barndommen, og alt sånt, mens de fleste i klassen min ikke husker noe som helst av det.

 

Hjernene våre er forskjellige, enkelt å greit.

 

 

Alkohol er merkelige greier, det som fascinerer meg mest er hvordan det påvirker balansen. Hvis det tar 10-12 timer før all alkoholen er ute av kroppen, hvorfor er jeg da litt ustø også etter de 10-12 timene etter siste øl?

7564585[/snapback]

Det er ikke sånn at all alkohol forsvinner når det har gått 12 timer, må nok skuffe deg der.

 

Alkohol blir forbrennes i sånn cirka 0,15 promille i timen. Har du 2 i promille, tar det altså 13 timer før du er helt edru.

 

Har du mer, tar det selvfølgelig lengre tid.

 

Du kan jo også ha en treigere alkohol forbrenning.

Lenke til kommentar
Hvorfor fasinerer menneskelig lidelse oss så mye? tenker på filmer som Hostel og Saw trekker millioner til kinoene.

7564475[/snapback]

 

Jeg tror det egentlig handler om å rømme fra virkeligheten. 1-2 timer med hjernedød underholdning hvor man slipper å tenke i det hele tatt. Eller så er det på grunn av at mange rett og slett liker adrenalinkicket en får av sånne filmer

7564555[/snapback]

Ja, men man ser jo også folk strømmer til hvis det har vært en bilulykke eller en annen ulykke der folk enten er døde eller lemlestet

Lenke til kommentar
Hvorfor fasinerer menneskelig lidelse oss så mye? tenker på filmer som Hostel og Saw trekker millioner til kinoene.

7564475[/snapback]

 

Jeg tror det egentlig handler om å rømme fra virkeligheten. 1-2 timer med hjernedød underholdning hvor man slipper å tenke i det hele tatt. Eller så er det på grunn av at mange rett og slett liker adrenalinkicket en får av sånne filmer

7564555[/snapback]

Ja, men man ser jo også folk strømmer til hvis det har vært en bilulykke eller en annen ulykke der folk enten er døde eller lemlestet

7564996[/snapback]

Interesse for det uvanlige?

Lenke til kommentar

Ja, men man ser jo også folk strømmer til hvis det har vært en bilulykke eller en annen ulykke der folk enten er døde eller lemlestet

7564996[/snapback]

Interesse for det uvanlige?

7566667[/snapback]

 

Det er tross alt ikke hver dag man opplever en bilulykke der menneskeliv går tapt. Rett og slett den menneskelige nygjerrigheten for ting man ikke opplever ofte.

Lenke til kommentar
hvorfor er himmelen svart om natten og lyseblå om dagen?

solen lyser vel ikke opp hele universet?

7571000[/snapback]

Det er svart bedre i tråden flere ganger flere ganger, men her er hurtigsvaret. Når lyset fra sola går gjennom atmosfæren brytes det i vanndampen og annet slik at det ser blått ut for oss. Vinklen til sola på himmelen i forhold til oss bestemmer hvilken farge det blir, og derfor får vi også solnedganger med gulere og rødere farger.

Lenke til kommentar
Folk som ikke har problemer med alkohol blir oppspilte og glade, de som blir deprimerte er mennesker som er på vei inn i alkoholproblemer, de er igjennom det som for dem er en fase der alkoholen gir eufori, og over i en fase der den gir dysfori. Den som begynner å få slik rus er på vei til å bli alkoholikere (skjønt det kan ta veldig mange tiår før problemet er manifest).

 

Hvorfor har jeg de symptomene, når jeg ikke drikker så ofte?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...