Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette har blitt spurt før. Men hvorfor kan bæsj være så forskjellig fra gang til gang. Noen ganger er det mykt, og noen ganger steinhardt. Noen som har et godt svar til dette?

7515357[/snapback]

Mange faktorer som bestemmer dette. Fiber, fysisk aktivitet, vann, sukker, etc.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fysisk aktivitet noe å si altså?

7515466[/snapback]

Ja. Lite eller ingen fysisk aktivitet kan lett føre til forstoppelse.

 

Mer utfyllende liste over ting som avgjør konsistensen på avføringen:

Over 2 daglige liter væske (mykere)

Regelmessige måltider (mykere)

Variert kost (mykere)

Fysisk aktivitet (mykere)

Fiberrik mat (mykere)

Søt mat og fin gjærbakst, bananer og søt melk (hardere)

Stress (hardere)

Kreft (hardere. Ro ned. Du har det mest sannsynlig ikke)

Spesielle medisiner (hardere)

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

det finnes ja. kjenner en som har det hjemme, han er rørlegger riktignok. Du kan sikkert høre med en rørlegger så kan de garantert skaffe deg det.

 

leste ikke hele siste posten din.. de jeg har sett har vært en ekstern tappekran men en liten intern tank. men en sentral kaldvannsbereder i huset burde vel la seg gjøre.. men koster sikkert flesk, både i installasjon og drift.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Mer utfyllende liste over ting som avgjør konsistensen på avføringen:

Over 2 daglige liter væske (mykere)

Regelmessige måltider (mykere)

Variert kost (mykere)

Fysisk aktivitet (mykere)

Fiberrik mat (mykere)

Søt mat og fin gjærbakst, bananer og søt melk (hardere)

Stress (hardere)

Kreft (hardere. Ro ned. Du har det mest sannsynlig ikke)

Spesielle medisiner (hardere)

7515505[/snapback]

Vet ikke om jeg er helt enig i alt på lista di.

Mye fet og usunn mat fører ofte til myk avføring, nærmest diaré. Bare se "Du blir hva du spiser". Har man imidlertid et fiberrikt kosthold med bra inntak av vann og generelt sunne ting vil man ha en fast og fin bajs.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg kan gå på postkontoret og hente en pakke som står på min far (pakken er til meg da) hvis jeg har den henteleppen og alt er betalt. Eller må min far faktisk gå ned dit?

7519870[/snapback]

Det er ikke noe problem å hente en forelders ting. Mine foreldre har henta ting for meg mange ganger, mine venner har henta ting for meg av og til.

Eneste man trenger for å hente det som skal hentes er hentelappen

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å hente en forelders ting. Mine foreldre har henta ting for meg mange ganger, mine venner har henta ting for meg av og til.

Eneste man trenger for å hente det som skal hentes er hentelappen

7519946[/snapback]

pga. av mye svindel så har de mange steder begynt å kreve legitimasjon og underskrevet fullmakt om du skal hente pakker som ikke er til deg. Enkelte steder er de likevel sløve med dette...

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg er helt enig i alt på lista di.

Mye fet og usunn mat fører ofte til myk avføring, nærmest diaré. Bare se "Du blir hva du spiser". Har man imidlertid et fiberrikt kosthold med bra inntak av vann og generelt sunne ting vil man ha en fast og fin bajs.

7519124[/snapback]

Ja, sant, det. Jeg tok et litt feil grunnlag. Jeg tenkte hvordan en forstoppelse hadde blitt om den ble "påført" disse elementene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...