Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Vet ikke om dette har blitt spurt før. Men hvorfor kan bæsj være så forskjellig fra gang til gang. Noen ganger er det mykt, og noen ganger steinhardt. Noen som har et godt svar til dette? 7515357[/snapback] Mange faktorer som bestemmer dette. Fiber, fysisk aktivitet, vann, sukker, etc. Endret 16. desember 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har fysisk aktivitet noe å si altså? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Har fysisk aktivitet noe å si altså? 7515466[/snapback] Ja. Lite eller ingen fysisk aktivitet kan lett føre til forstoppelse. Mer utfyllende liste over ting som avgjør konsistensen på avføringen: Over 2 daglige liter væske (mykere) Regelmessige måltider (mykere) Variert kost (mykere) Fysisk aktivitet (mykere) Fiberrik mat (mykere) Søt mat og fin gjærbakst, bananer og søt melk (hardere) Stress (hardere) Kreft (hardere. Ro ned. Du har det mest sannsynlig ikke) Spesielle medisiner (hardere) Endret 16. desember 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 DryTech feltrasjonar (hardare) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Finnes det noe slikt som kaldtvannsberedere? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Nei, jeg tenkte mer i retning av en dings som du kobler på vannledningene i huset på samme måte som en varmtvannsbereder, slik at det kalde vannet i springen blir ekstra kaldt. Endret 16. desember 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) det finnes ja. kjenner en som har det hjemme, han er rørlegger riktignok. Du kan sikkert høre med en rørlegger så kan de garantert skaffe deg det. leste ikke hele siste posten din.. de jeg har sett har vært en ekstern tappekran men en liten intern tank. men en sentral kaldvannsbereder i huset burde vel la seg gjøre.. men koster sikkert flesk, både i installasjon og drift. Endret 17. desember 2006 av andesam Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Mer utfyllende liste over ting som avgjør konsistensen på avføringen:Over 2 daglige liter væske (mykere) Regelmessige måltider (mykere) Variert kost (mykere) Fysisk aktivitet (mykere) Fiberrik mat (mykere) Søt mat og fin gjærbakst, bananer og søt melk (hardere) Stress (hardere) Kreft (hardere. Ro ned. Du har det mest sannsynlig ikke) Spesielle medisiner (hardere) 7515505[/snapback] Vet ikke om jeg er helt enig i alt på lista di. Mye fet og usunn mat fører ofte til myk avføring, nærmest diaré. Bare se "Du blir hva du spiser". Har man imidlertid et fiberrikt kosthold med bra inntak av vann og generelt sunne ting vil man ha en fast og fin bajs. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Nei, jeg tenkte mer i retning av en dings som du kobler på vannledningene i huset på samme måte som en varmtvannsbereder, slik at det kalde vannet i springen blir ekstra kaldt. 7518133[/snapback] Avanserte kjøleskap har dette hvor du både kan få ut isbiter og isvann. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vi hadde et amerikanerkjøleskap på jobben. Det produserte isbiter, men hvis det var meningen at vannet skulle være kaldt også, må det ha vært noe galt med det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Lurer på om jeg kan gå på postkontoret og hente en pakke som står på min far (pakken er til meg da) hvis jeg har den henteleppen og alt er betalt. Eller må min far faktisk gå ned dit? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvis den ikke er rekommandert kan du det. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 få din far til og skrive under på hentelappen først Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Lurer på om jeg kan gå på postkontoret og hente en pakke som står på min far (pakken er til meg da) hvis jeg har den henteleppen og alt er betalt. Eller må min far faktisk gå ned dit? 7519870[/snapback] Det er ikke noe problem å hente en forelders ting. Mine foreldre har henta ting for meg mange ganger, mine venner har henta ting for meg av og til. Eneste man trenger for å hente det som skal hentes er hentelappen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det er ikke noe problem å hente en forelders ting. Mine foreldre har henta ting for meg mange ganger, mine venner har henta ting for meg av og til. Eneste man trenger for å hente det som skal hentes er hentelappen 7519946[/snapback] pga. av mye svindel så har de mange steder begynt å kreve legitimasjon og underskrevet fullmakt om du skal hente pakker som ikke er til deg. Enkelte steder er de likevel sløve med dette... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Satser på de er sløv med det, jeg...sånn siden faren min er bortreist og jeg må hente pakken i morgen. Eller så får jeg bare låne hans id og utgi meg for å være 27 år eldre enn det jeg er. Endret 17. desember 2006 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Da jeg skulle hente et rekomandert brev måtte jeg være der selv i person, og jeg måtte vise id. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Rekommenderte brev kan hentes av andre enn adressat, men da må man ha med fullmakt og legitimasjon fra vedkommende (i hvert fall har jeg gjort det på den måten). Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vet ikke om jeg er helt enig i alt på lista di.Mye fet og usunn mat fører ofte til myk avføring, nærmest diaré. Bare se "Du blir hva du spiser". Har man imidlertid et fiberrikt kosthold med bra inntak av vann og generelt sunne ting vil man ha en fast og fin bajs. 7519124[/snapback] Ja, sant, det. Jeg tok et litt feil grunnlag. Jeg tenkte hvordan en forstoppelse hadde blitt om den ble "påført" disse elementene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg