Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

I forhold til gamle systemer med os på en diskett og programmer på en annen så var det ofte 2 5 tommers diskettstasjoner og de fikk da navnene a og b. Slik har det bare fortsatt. På smal IDE-kabel er det fortsatt mulighet til å koble på 2 diskettstasjoner og da ville de også fått navnene a og b.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dabear:

Det må vere det særaste eg har søkt etter på Google nokon gong... Utan å ha leita mykje fann eg ein artikkel om ein undersøkjing om isbjørnar, der mellom anna dette stod:

The adult polar bear testicles the researchers examined were on average roughly three inches across and 1.8 ounces in weight, although they could dramatically enlarge during the height of sexual activity from January to July. Their bacula, or penis bones, were on average nearly seven inches long.

Ikkje noko klart svar, og det seier ingenting om dei andre bjørneartane.

Redigert: Dette var til dabear, so eg la til det, og ei utheving i sitatet.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

FaO:

Fant en artikkel på wikipedia, handler om hvorfor polene bytter plass innimellom.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal

En annen interessant artikkel om hvorfor polene beveger på seg:

http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/env99/env99314.htm

Ut fra det jeg har lest virker det som om årsakene til at de magnetiske polene beveger på seg stadig ikke er helt kjent. Forstyrrelser i de ytre delene av jordens jernkjerne virker å gå igjen, disse forstyrrelsen kommer blant annet av hvordan materiale kommer ned fra jordskorpen og gravitasjon fra andre himmellegemer.

I følge denne artikkelen, som blant inneholder historisk posisjon av nord-polen, beveger polen seg i retning Sibir nå. Denne bevegelsen har foregått nogenlunde lineært siden målingene starta. Likevel kan ikke forskerne i dag være sikre på hvordan bevegelsen fortsetter i fremtiden.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å vite det?  :tease:

Sammenlikningsgrunnlag? Sammenlikne Bjørn med bjørner..

dabear:

Det må vere det særaste eg har søkt etter på Google nokon gong...

Jepp, jeg skjønner ikke hvordan du fant fram på google, innimellom alle de gay-sidene som dukka opp :p

Their bacula, or penis bones, were on average nearly seven inches long.[/b]

Ikkje noko klart svar, og det seier ingenting om dei andre bjørneartane.

7511569[/snapback]

17,8cm altså? Dæven :p

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Jepp, jeg skjønner ikke hvordan du fant fram på google, innimellom alle de gay-sidene som dukka opp :p
Søkte på to måtar, og fann to ulike artiklar – ein i kvart søk – som omhandla den same undersøkinga. På det eine søket var artikkelen det fyrste treffet, på det andre var artikkelen det andre treffet. Bladde meg ikkje vidare i søkeresultata, so det kan vere fleire relevante treff.
17,8cm altså? Dæven :p
Det er då berre beinet inni, vert vel litt meir med kjøt på beinet. Forresten, her ei side med litt meir nøyaktige data angåande isbjørnar sitt bacula (kven forskar eigentleg på slikt?):

http://journals.cambridge.org/action/displ...line&aid=241981

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det gnist hvis man slår to flintstein mot hverandre?

7513089[/snapback]

Hvis jeg skal gjette, så er det fordi det blir så stor varmeutvikling at det blir gnister. Men det hjalp deg vel ikke noe spesielt. :p

7513278[/snapback]

Jeg vil gjette det samme.

Friksjon i støtet gjør at steinen blir varm, og samtidig løsner små fragmenter fra steninen. Disse fragmentene er gnistene.

(som sagt er det gjetting)

Lenke til kommentar
Stemmer det at hvis man spruter øyedråper i kaffen til noen så får de diare?

7512993[/snapback]

Høres jo fornuftig ut, det. Øyedråper er nok ikke så veldig bra for magen.

7513346[/snapback]

Jeg er mer skeptisk.

Tårekanalen leder fra øyet ned til nesen, og veien til maven er bare ett snufs unna. Kloramfenikol har en bitter smak, som en kjenner helt klart når en har snytt seg et par ganger. Jeg har aldri vært plaget med diare pga. disse øyendråpene, og det er heller ikke nevnt som bivirkning i Felleskatalogen.

Det er mulig det finnes øyendråper med slik virkning, men pga. tårekanalen virker det tvilsomt på meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...