Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så en gang et program på Discovery en gang om en flyplass laget på en kustig øy i Asia. Selve flyterminalen hadde form som en gigantisk sirker, men det var bare en liten del som kunne sees.

Altså, terminalen er ikke formet som en sirkel som går gjennom hele jorden, men den delen som befinner seg på overflaten.

Denne konstruksjonsmetoden heter noe, men jeg husker ikke hva.

Er det noen som vet det?

Lenke til kommentar
Går det an å få kjøpt kinaputter noe sted enda? Eller er det helt umulig etter at det ble forbudt også i Sverige for noen år siden? Hadde mye moro med det i gamle-dager  :)

7494720[/snapback]

 

 

Eller du kan lage elektriske kinaputter selv. Ta to kulepenner. Napp ut hodet som må være metall. Kutt blekkrøret i to, som må være tomt for blekk. Kjør en tynn stålulltråd (se etter stålull på kjøkkenet til mor) gjennom røret og plugg den ene enden med det ene hodet. Fyll med det du skraper av et fyrstikkhode og tett igjen enden med det andre hodet. Så er det bare å sette strøm i begge ender med et batteri eller en billader.

 

Du kan selvsagt utvide modellen med tykke plastikkrør, maskinskruer, slangeklemme og krutt eller noe lignende. Husk å smella av i et gitter da en av pluggene oftest fyker av gårde

Lenke til kommentar
Eller du kan lage elektriske kinaputter selv. Ta to kulepenner. Napp ut hodet som må være metall. Kutt blekkrøret i to, som må være tomt for blekk. Kjør en tynn stålulltråd (se etter stålull på kjøkkenet til mor) gjennom røret og plugg den ene enden med det ene hodet. Fyll med det du skraper av et fyrstikkhode og tett igjen enden med det andre hodet. Så er det bare å sette strøm i begge ender med et batteri eller en billader.

 

Du kan selvsagt utvide modellen med tykke plastikkrør, maskinskruer, slangeklemme og krutt eller noe lignende. Husk å smella av i et gitter da en av pluggene oftest fyker av gårde

7499301[/snapback]

Sprøtt. Skal få en kompis til å teste det ut, har en som alltid må prøve sånne ting (så slipper jeg å svi av meg håret :!: )
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvorfor fortsetter vi mennesker å hogge ned store deler regnskogen hver dag? Vi vet jo at den er viktig for både mennesker og dyr! Vi får ny kunnskap hver dag, insekter og plantearter oppdages stadig. Men desverre dør de også ut samtidig...

 

Så hvorfor stopper ikke nedhoggingen?

Lenke til kommentar
Hvorfor fortsetter vi mennesker å hogge ned store deler regnskogen hver dag? Vi vet jo at den er viktig for både mennesker og dyr! Vi får ny kunnskap hver dag, insekter og plantearter oppdages stadig. Men desverre dør de også ut samtidig...

 

Så hvorfor stopper ikke nedhoggingen?

7499664[/snapback]

m

Vanligvis fattige som hogge ned for å overleve

Lenke til kommentar
Hvorfor fortsetter vi mennesker å hogge ned store deler regnskogen hver dag? Vi vet jo at den er viktig for både mennesker og dyr! Vi får ny kunnskap hver dag, insekter og plantearter oppdages stadig. Men desverre dør de også ut samtidig...

 

Så hvorfor stopper ikke nedhoggingen?

 

For da hadde vi ikke hatt tre til hus og alt annet det trengs til. Det blir det samme som med bil. Ingen vil ødelegge atmosfæren eller ozonlaget, men de flest må ha bil eller syntes det er gøy med bil.

Endret av venture
Lenke til kommentar
Hvis jeg har en bilett til en konsert, kan jeg selger den da? Er ikke det svartebørs?

 

Man kan jo legge ut biletter på finn.no

Det er lov, men alle som selger konsertbilletter til høyere pris enn det de selv har brukt på den burde blitt skutt og hengt ut offentlig til spott og spe.

Folk som selger billetten sin til opprinnelig pris fordi de selv ikke kunne gå har jeg altså ingenting i mot :)

Lenke til kommentar
Web research seems to indicate that most fish do drink plenty of water, some continuously. Some fish absorb water through their skin and/or gills, and may excrete water that way, too. Apparently, fish need to maintain a fairly high concentration of salt, so how a fish deals with this need depends on whether it is a saltwater or freshwater fish. Most saltwater fish get enough or too much salt, and so preventing water loss is their concern. Freshwater fish are short on salt, and since water dilutes sodium, they have many mechanisms for excreting water. It is interesting to note that kidneys process water for excretion, so some saltwater fish have dysfunctional kidneys or are missing kidneys to help prevent water loss.
Lenke til kommentar
Jeg så en gang et program på Discovery en gang om en flyplass laget på en kustig øy i Asia. Selve flyterminalen hadde form som en gigantisk sirker, men det var bare en liten del som kunne sees.

Altså, terminalen er ikke formet som en sirkel som går gjennom hele jorden, men den delen som befinner seg på overflaten.

Denne konstruksjonsmetoden heter noe, men jeg husker ikke hva.

Er det noen som vet det?

7498688[/snapback]

Jeg regner med du mener den i Tokyo Bay med navnet Mega-Float som er en VLFS, men jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Men linken jeg gav svarer muligens på spørsmålet ditt.

 

Du kan selvsagt utvide modellen med tykke plastikkrør, maskinskruer, slangeklemme og krutt eller noe lignende. Husk å smella av i et gitter da en av pluggene oftest fyker av gårde

7499301[/snapback]

..også kjent som en pipe bomb? :wow:

 

Hvorfor fortsetter vi mennesker å hogge ned store deler regnskogen hver dag? Vi vet jo at den er viktig for både mennesker og dyr! Vi får ny kunnskap hver dag, insekter og plantearter oppdages stadig. Men desverre dør de også ut samtidig...

 

Så hvorfor stopper ikke nedhoggingen?

7499664[/snapback]

Fordi mat for sultne mennesker er viktigere for de rammede menneskene enn potensiell kunnskap for mennesker tusenvis av mil unna som lever i overflod.

 

The campain against forrestry is a classic case of absolutely ant totally missleading the general public. Its true that we are loosing forest in the tropics of this world, but its not because of logging companies, its because of poor people, millions of them, who are trying to make a living and grow some food for their families.

 

----

The environmental groups have got people thinking that when you go into a lumberyard and buy wood you are causing the forest to be destroyed, when in fact  what you are doing is ordering new trees to be planted.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...