Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Det med et par misforsto jeg før. Jeg jobber på Torvet for 1 år siden. Når noen sa de skulle ha et par kilo poteter ga jeg de nesten alltid tre kilo og sa det koster kr 29,99,- etc.

 

Fikk vite av en sint dame en gang at hun SA hun ville ha et par,2 kg. Da fikk jeg sjokk...

 

Jeg har alltid egentlig trodd at et par er 2-3, men jaja. Folk sier jo et par-tre kilo epler da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva har det seg at det bestandig samler seg lort og hår under knappene på tastaturet. Når jeg blåser på det, tyter det ut hår og all mulig annen gugge. Hvor kommer hårene ifra? De kan jo ikke komme fra fingrene, eller?

7494417[/snapback]

Hårene kommer forhåpentligvis fra hodet ditt som har blitt ført (av luftstrømmer/trekk) over tastaturet på rommet ditt. Det er skittent overalt, men siden du ikke rengjør under knappene vil det med tid bli samlet opp ganske mye støv, hår, lo og annen mannskit.

Lenke til kommentar
Hva har det seg at det bestandig samler seg lort og hår under knappene på tastaturet. Når jeg blåser på det, tyter det ut hår og all mulig annen gugge. Hvor kommer hårene ifra? De kan jo ikke komme fra fingrene, eller?

7494417[/snapback]

Blåser? Bank det i pulten/bordet du skal du få deg en overraskelse :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Går det an å få kjøpt kinaputter noe sted enda? Eller er det helt umulig etter at det ble forbudt også i Sverige for noen år siden? Hadde mye moro med det i gamle-dager  :)

7494720[/snapback]

 

Man finner det i Finland.

Lenke til kommentar
Hva kom først? Høna eller egget? :hmm:

Evolusjon sier at det etterhvert gikk fra noe annet til en kylling. Det vil si at noe som ikke lignet helt på en kylling la et egg, og når det klekket kom en kylling ut. Derfor blir det egget.

 

Hva skjer når man dør?

Da blir det gjerne arrangert begravelse, og hvis du levde et interessant liv skriver noen kanskje en bok om deg.

2653844[/snapback]

 

Det må ha verrt høna som kom først... ellers så hadde egget blitt omelett for Adam og Eva :tease:

Lenke til kommentar
Går det an å få kjøpt kinaputter noe sted enda? Eller er det helt umulig etter at det ble forbudt også i Sverige for noen år siden? Hadde mye moro med det i gamle-dager  :)

7494720[/snapback]

 

Man finner det i Finland.

7494850[/snapback]

Seriøst? Jeg er på vei.. :w00t:

7495901[/snapback]

Polen er jo et billig alternativ :)

En i klassa kjøpte MANGE stor og små kinaputter, veldig billig seff.

 

La en kinaputt på bakken og tok et glass over, var ikke et glasskår å se igjen etterpå :w00t:

Lenke til kommentar
EDIT: Kan det hende at jeg faktisk får SE sensuren?

7493858[/snapback]

Du har trått inn i en ny og bedre virkelighet :) Jeg tror grunnen er at på vidregående så kan man få eksamen i ettertid under spesielle forutsetninger. F.eks om man er innlagt på sykehus den dagen det er eksamen. Da kan man i teorien få hjelp fra de andre studentene ved å kikke på deres kladd. Dette får man ikke på universitetet. Går man glipp av eksamen, uansett hvor gyldig grunnen er så får man ikke den samme eksamen om igjen. Da får man ta konteeksamen noen måneder senere eller må rett og slett vente på eksamen neste semester.

 

Sensuren får man bare se dersom man klager eller spør foreleseren pent og han er sensor. Normalt er det to sensorer og de får hver sin blåkopi. De skribler på disse og noterer rett, galt, etc. som hjelper dem i karaktersettingen når de har rettet alt. Hvis sensorene er uengie om karakter prater de sammen og blir enten enige eller må sende oppgaven til en 3. person for endelig bedømmelse.

 

Når man sier et par, mener man alltid to da?

7494272[/snapback]

Teknisk sett JA. Men som påpekt så mener man ofte omtrent to.

 

Hva vil det si å være manisk depressiv?

7496356[/snapback]

At man har tilbakevendende depresjoner.

7496407[/snapback]

Er det ikke stadige store humørsvingninger? Altså ikke bare at man er langt nede stadig vekk, men at når man ikke er langt nede så er man veldig langt oppe. Enten veldig lykkelig, sosial og positiv eller veldig langt nede og depresiv. Av og på som en lysbryter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...