d'espresso Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Går det greit å ha med elektriske artikler inn i badstuen? F.eks mobilen? Eller en TV? Edit: Leifur Endret 11. desember 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Går fint så lenge du er forsiktig. Mange har radio, minitv og PSP f. eks. Hva er forskjellen mellom klementiner og mandariner? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Mandarinen er bløt med mye steiner, klementinen er fastere med mindre steiner. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva er forskjellen mellom klementiner og mandariner?7479624[/snapback] Det er en avstemning om hva man kaller det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=679776 Det står også en forklaring på forskjellene der. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Kanskje ikke så snedig men er det noen som har lyst til å vise meg hvordan man tegner en halv sirkel sett nedenifra? Fatter ikke hvordan det går ann, har sitti en halvtime uten å få det til >_< Lenke til kommentar
Minus Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvorfor fins det så mange hus med skråvegger? Det må da være noe av det minst praktiske i hele verden? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Kanskje ikke så snedig men er det noen som har lyst til å vise meg hvordan man tegner en halv sirkel sett nedenifra?Fatter ikke hvordan det går ann, har sitti en halvtime uten å få det til >_< 7480374[/snapback] Hvordan nedenifra? På skrått? xD Whops feil bilde =/ Endret 11. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvorfor fins det så mange hus med skråvegger?Det må da være noe av det minst praktiske i hele verden? 7480716[/snapback] For at vi skal slippe å måke taket Fatter har helt rett tak, og det må måkes to-tre ganger i løpet av en snø-sesong. Det blir også gjevnlig fuktskader med rett tak hvis snø blir liggende. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) ...helt feil tråd Endret 12. desember 2006 av Lakus Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kanskje ikke så snedig men er det noen som har lyst til å vise meg hvordan man tegner en halv sirkel sett nedenifra?Fatter ikke hvordan det går ann, har sitti en halvtime uten å få det til >_< 7480374[/snapback] Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Går det greit å ha med elektriske artikler inn i badstuen? 7479603[/snapback] Jeg ville vært forsiktig med elektronikk i badstuen. Det er høy temperatur og fuktighet. Du vil kanskje ikke merke noe med det sammen, men noen uker eller en måned etterpå har du fuktskader og korrosjon som kan knele alt sammen. Hva er forskjellen mellom klementiner og mandariner? 7479624[/snapback] Klementiner er en podet sitrusfrukt som vi kjenner som i orangse små 'appelsinene'. De skal i utgangspunktet være steinfrie, men enkelte har allikevel stein som en følge av feilpollenering av bier. Typisk problem hvis klementintreet står for nære et mandaringtre. Mandariner har ikke vært solgt i fruktdisken noe sted i Norge på over 20år, eneste sted man finner de er hermetistert. Mandariner er noe bitrere enn klementin, har tynnere skall og har masse steiner. I løpet av året spiser normenn ca 26.000 tonn klementiner, hvorav 50-60% spises i løpet av november/desember. Det er ganske mye per pers! Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Når man får "lårhøne" på armen, hva heter det da? Akkurat som noen slår deg drit hardt på øvredelen av armen så man får liksom krampe Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Når man får "lårhøne" på armen, hva heter det da?Akkurat som noen slår deg drit hardt på øvredelen av armen så man får liksom krampe 7483076[/snapback] Dødskulder Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 I dag når jeg stod opp, la jeg merke til en slags føflekk rett under brystkasa. Jeg pirka borti den, og den ble litt rød. Jeg klemte på den, og det kom blod ut. Grunn til bekymring ? Bør jeg kontakte fastlegen min ? Og hva er forskellen på en vorte, og en føflekk ? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) En fløflekk vil vel aldri gå vekk, mens en vorte fløflekk kan gå vekk. Vi har foressten en tråd ang. om det er noe å bekymre seg over ting.. Endret 12. desember 2006 av Gaston Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 I dag når jeg stod opp, la jeg merke til en slags føflekk rett under brystkasa. Jeg pirka borti den, og den ble litt rød. Jeg klemte på den, og det kom blod ut. 7483150[/snapback] Det KAN være en betent hårrot. Det har jeg hatt mange ganger og har enda ikke vært til legen med det Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Og hva er forskellen på en vorte, og en føflekk ?7483150[/snapback] Føflekk er en flekk på huden med unaturlig høyt innhold av farrgepigmenter. Noen ganger er den helt flat, andre ganger en svak forhøyning. Vorte er en godartet svulst i huden med normalt farge. Vorte stikker enten tydelig ut eller dypt ned i underhuden. En skikkelig klump. Jeg tror ikke det er noe å dra til legen for. Bare la være å klø på den og la den gro. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hva skjer med jorden om menneskene plutselig forsvinner. Om de i løpet av en dag er vekke? En kompis som påstod at all co2en vi produserer er uvurderlig for jorden. Dokumentasjon tar jeg gjerne i mot Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hva skjer med jorden om menneskene plutselig forsvinner. Om de i løpet av en dag er vekke? En kompis som påstod at all co2en vi produserer er uvurderlig for jorden. Dokumentasjon tar jeg gjerne i mot 7489305[/snapback] Kan aldri tenke meg noen voldsomme forandringer. Carl i Hagen sa i Nytt på Nytt at menneske stod for bare 5 % av co2'en som ble sluppet ut. Resten var naturen. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hva skjer med jorden om menneskene plutselig forsvinner. Om de i løpet av en dag er vekke? En kompis som påstod at all co2en vi produserer er uvurderlig for jorden. Dokumentasjon tar jeg gjerne i mot 7489305[/snapback] Kan aldri tenke meg noen voldsomme forandringer. Carl i Hagen sa i Nytt på Nytt at menneske stod for bare 5 % av co2'en som ble sluppet ut. Resten var naturen. 7489607[/snapback] Har selv tenkt tanken på et scenrio hvor alle menneske plutselig dør. Hvor store miljøkatastrofer osv det vill medført etterom fly ramlet ned, skip gikk på grunn, reaktorer gikk i lufta osv. Hvis menneskene bare dør vil CO2 som er bundet i kroppen bli frigitt under foråtnelsen, slik at netto CO2 innhold her i verden ikke ville blitt forandret. Det Carl i Hagen sa på Nytt på Nytt forrige fredag bare viser hvor lite han skjønner. Han hvilker på statistikken som sier at menneskene står for 'kun 5%' av de totale CO2 utslipp. Hvis vi vrir litt på det så ser det styggere ut; Jorda har brukt millioner av år på å tilpasse naturen slik at vi har en form for likevekt mht utslipp og nedbrytelse/forbruk av forurensende stoffer. Så kommer menneskene og bruker 100år på å rokke ved denne balansen. På 100år har vi kanskje skjøvet innholdet av en type gass med hele 5%. 5% mer CO2 i atmostfæren tilsvarer sikker mangfoldige millioner (kanskje milliarder) tonn og er ikke noe man bare skal le vekk i FRP-rus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg