Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor virker ikke te i kaldt vann?

Here's the deal. Jeg liker smaken på fruktte. Jeg liker derimot ikke kokende vann. Derfor tok jeg denne gangen kaldt vann fra springen, heiv oppi en tepose og tre suketter. Hvorfor skjer det ingenting? Det er akkurat som om teen ikke vil ut av posen sin, og sukettene ligger musestille på bunnen.

Hvorfor spiller temperaturen på vannet en rolle? Teit-UR!

Lenke til kommentar

Hadde om noe lignende i naturfag for ikke så lenge siden, bare da var eksempelet sukker og ikke te, så jeg bruker sukker.

I varmt vann beveger vannpartiklene seg villere enn i kaldt vann. Vannpartiklene dunker mer mot sukkerpartiklene i vamrt vann, så sukkerpartiklene blir fortere løst opp i vamrt vann enn kaldt vann.

Kort fortklart.

Endret av Knut_
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvorfor går ikke politiet i Norge med våpen?

Hva hvis det skjer et væpnet ran, må de da kjøre tilbake til politistasjonen å hente våpen forså komme tilbake? Regner med ranerne er borte for lengst da.

Og hva hvis noen plutselig begynner å skyte på de med pistoler, skal de ta frem peppersprayen å håpe på det beste?

Idioti!!

Lenke til kommentar

Hva hvis det skjer et væpnet ran, må de da kjøre tilbake til politistasjonen å hente våpen forså komme tilbake? Regner med ranerne er borte for lengst da.

Og hva hvis noen plutselig begynner å skyte på de med pistoler, skal de ta frem peppersprayen å håpe på det beste?

Idioti!!

7470904[/snapback]

De har MP5 bak i bilen

Endret av co2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
De har det ja? Er bare jeg som har missforstått da :) Det er vel sånn at de ikke kan ha pistol på seg.
Politiet i Norge bærer ikke håndvåpen, rett og slett fordi de fleste utrykkninger løses fint uten våpen. Vi er ikke USA :roll:
Lenke til kommentar

Idioti!!

7470904[/snapback]

Når politiet ikke bruker våpen, synes ikke de kriminelle at det er nødvendig med våpen heller.

Hvis først noen begynner å bruke våpen, vil det bre seg en slags bølge av våpenhysteri gjennom hele samfunnet.

Og hva skal politiet gjøre for å hindre de væpnete ranerene? Skyte dem? Er et menneskeliv verdt like mye som kasseinnholdet på Rimi?

Lenke til kommentar
Og hva skal politiet gjøre for å hindre de væpnete ranerene? Skyte dem? Er et menneskeliv verdt like mye som kasseinnholdet på Rimi?

7471762[/snapback]

Dette utsagnet var ikke helt riktig synes jeg. Når du selv sier væpnede ranere, så kan man vel også tenke at politimennene burde ha mulighet til å forsvare seg selv...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
De har det ja? Er bare jeg som har missforstått da :) Det er vel sånn at de ikke kan ha pistol på seg.
Politiet i Norge bærer ikke håndvåpen, rett og slett fordi de fleste utrykkninger løses fint uten våpen. Vi er ikke USA :roll:

7471309[/snapback]

Allikavel! De er jo politi for guds skyld! Plutselig en dag skjer det jo noe, selv om ikke dette er USA.

Lenke til kommentar

7471309[/snapback]

Allikavel! De er jo politi for guds skyld! Plutselig en dag skjer det jo noe, selv om ikke dette er USA.

7472407[/snapback]

Og da er bagasjerommet i bilen. Case closed, punktum finale.

Lenke til kommentar

7471309[/snapback]

7472407[/snapback]

Man skal aldri se bortifra at noe spesielt forferdelig kan hende når som helst, men det betyr ikke at det hadde hjulpet om politiet hadde hatt våpen på seg. Mest sannsynelig så ville ikke politiet komme inn i bildet før det var for sent. Men når politiet jakter etter personer de vet er farlige, da har de såklart våpen på seg. Eller det sendes kanskje ut spesialstyrker istedenfor det ordinære politiet, da, eller?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg var ferdig med engang jeg fikk svaret fra deg. Men måtte bare få fram ett poeng til han som mener politiet i Norge ikke trenger håndvåpen siden dette ikke er USA.

Lenke til kommentar

Jeg var ferdig med engang jeg fikk svaret fra deg. Men måtte bare få fram ett poeng til han som mener politiet i Norge ikke trenger håndvåpen siden dette ikke er USA.

7472574[/snapback]

Ja, som er fullstendig relativt til akkurat det svaret du gav ham. Som arumenterer bort det du argumenterte med mot ham.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...