Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Går ikke jenter oftere lettere kledd enn gutter da?

7442605[/snapback]

...sitter og fryser med jakke på i et klasserom som holder 21°C?...

7442389[/snapback]

;)

7442650[/snapback]

Tynn jakke, men kun topp under eller ei jakke som går opp til over navlen? Nei, dette ble bare horete... :p

Gutter har mere muskelmasse, mer fett etc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi julepølse egentlig er medisterpølse med juleetikett på. Du har blitt lurt.

Gilde sin juleplse er laget av: kjøtt av svin (73%), melk, potetmel, salt, muskat, pepper, glukose og allehånde.

Maybe it's the svin...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

De fleste pølser har den fargen som passer til fargetilsetningen i 'pølsestoffet'.

Hva som faktisk er i tarmen er ikke godt å si alltid, tro faktisk ikke vi vil vite det heller. Det er i alle fall stor variasjon fra en Grøstad-pølse til Grillos. Sistnevnte tror jeg knapt kan brukes til dyrefór.. ;)

Lenke til kommentar
Det er vel litt potato potato på dette forumet  :!:

7445226[/snapback]

Helt klart, men så heter tråden "Snedige ting du lurer på" og ikke "Tråden med de riktige svar" ;)

Når det er sagt har denne tråden seilt opp som en favorittråd for meg. Mye morsomme spørsmål og svar, samt noen virkelig smarte spørsmål og enda smartere svar. Her kan man både lære litt og smile litt. :thumbup:

Hvorfor får man feilmeldinger som kune viser til en referanse i hex-desimaler?

Typisk: "Minne kunne ikke være read: 0213465465:dgdfg445" (litt fra husken, men den dukker opp et par ganger i uka)

Lenke til kommentar
ariani, hvis det er en exe-fil, dobbeltklikker du på filen for å kjøre programmet. Hvis det er en rar-fil eller en zip-fil må du ha programmet winrar eller winzip (hvis du har windows som operativsystem selvfølgelig) for å åpne den komprimerte filen.

7448106[/snapback]

Det er en torrent fil. jeg får oppgitt at jeg må velge program fra en liste eller web, men da kommer det bare opp linker uten noe hjelp

:hmm:

Det er en bin fil?? og en cue fil hjelp!!!!!!!!

Endret av ariani
Lenke til kommentar

Da har du vel gjerne ikke lastet ned programmet i seg selv, men bare torrent-filen som viser til programmet. Du må ha et torrent-program for å kunne laste ned programmet. Men det er vel et gratisprogram, ikke sant? Ellers har du ikke lov til å spørre om slike ting på forumet, piratkopiering og nedlasting av programmer som ikke er shareware eller abandonware er regnet som piratvirksomhet.

Edit: Bin og cue filer må brennes til en cd, eller evt lages som en virtuell cd ved hjelp av ulike program. Nero brenner hvertfall bin og cue filer.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Da har du vel gjerne ikke lastet ned programmet i seg selv, men bare torrent-filen som viser til programmet. Du må ha et torrent-program for å kunne laste ned programmet. Men det er vel et gratisprogram, ikke sant? Ellers har du ikke lov til å spørre om slike ting på forumet, piratkopiering og nedlasting av programmer som ikke er shareware eller abandonware er regnet som piratvirksomhet.

Edit: Bin og cue filer må brennes til en cd, eller evt lages som en virtuell cd ved hjelp av ulike program. Nero brenner hvertfall bin og cue filer.

7448130[/snapback]

Jo. jeg har lasted ned ferdig. Hvis jeg brenner den funker det da eller må jeg velge vilket program jeg skal bruke da?? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke varmere på jorda?

Jorda får jo hele tiden tilført varme-energi fra kjernefysiske prosesser fra jordens indre, og av sola. Den eneste veien jeg fant som varmen kunne unnslippe er ut i verdensrommet. Men siden det er nesten totalt vakum i rommet vil det isolere så godt at nesten ingen varme vil slippe ut.

Hvor tar alt denne energien veien?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ikke varmere på jorda?

Jorda får jo hele tiden tilført varme-energi fra kjernefysiske prosesser fra jordens indre, og av sola. Den eneste veien jeg fant som varmen kunne unnslippe er ut i verdensrommet. Men siden det er nesten totalt vakum i rommet vil det isolere så godt at nesten ingen varme vil slippe ut.

Hvor tar alt denne energien veien?

7448932[/snapback]

Lys og varmestråling ut igjen i rommet. Elektromagnetisk stråling (som lys og varmestråling) går veldig fint gjennom vakum.

Noe av returstrålingen blir fanget opp av klimagassene (H2O, CH4 og CO2), men ikke alt. Hvordan tror du ellers at jorden er synlig fra månen/rommet?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvor store pengeverdier er det i norske mynter og sedler som er i omløp (ikke utdaterte mynter som ti-øringer osv)? Altså hvis alle norske analoge penger ble samlet i en haug, hva ville den totale verdien blitt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...