Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid når jeg våkner om morgonen, så slår jeg på lyset og gnir meg skikkelig i øya for lyset er så sterkt, sliter dette på øya mine siden det blir så brå overgang for de?

Får man dårligere syn av det etterhvert eller har det ikke noe å si?

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Hva er den lyden (aka. "tenke-lyden") som kommer fra en datamaskin når den jobber. Er det hardisken? Hvorfor lager den lyder? Er det for å indikere at den jobber eller rett og slett pga. av bevegelige komponenter i HDD?

Takk.

7436482[/snapback]

Det er fordi den går kjapt over bredden av harddisken :)

Lenke til kommentar
Hva er straffen for å deale narkotika i fengsel? Altså man er innsatt selv og selger/kjøper droger.

7435824[/snapback]

Sikkert den samme som utenfor fengslet. Dvs. at man blir tiltalt og dømt til f.eks 1 års fengsel. (Jeg aner ikke hva stafferammen er). Soningen legges til den soningen man allerede har eller man slipper ut og blir innkalt til soning senere. Evt. kan man få andre soningsforhold (f.eks bli sendt til et fengsel i en annen landsdel) eller strengere soning.

Hva er den lyden (aka. "tenke-lyden") som kommer fra en datamaskin når den jobber. Er det hardisken? Hvorfor lager den lyder? Er det for å indikere at den jobber eller rett og slett pga. av bevegelige komponenter i HDD?

7436482[/snapback]

Det er harddisken. Inni ser den ut som en LP platespiller med plater, pickup og det hele. Når man skal ha filer ulike plasser på harddisken så må lesehodene ("pickupen") flytte seg fra et spor til et annet. F.eks fra innerst til ytterst på plata. For at det ikke skal ta for lang tid så er harddiskene laget sånn at armen flytter seg på ca 0,01 sekund. Dette er så kjapt at det høres ut som et lite "tikk". Mange flyttinger etter hverandre høres ut som en serie raske tikk. "tikk-tikk-tikk-tikk" osv.

Bilder fra innsiden av en harddisk.

Lenke til kommentar
Hvilke funksjoner har negler? Står på Wiki at de beskytter fingertuppene, men hvordan?

7437055[/snapback]

Neglene beskytter noen av de områdene på kroppen som har høyest konsentrasjon av nerver, samt at de er en avart av klørne vi hadde for mange, mange, mange, mange, mange, mange, mange år siden.

Lenke til kommentar
Neglene beskytter noen av de områdene på kroppen som har høyest konsentrasjon av nerver..

7437127[/snapback]

Burde vi ikke da hatt negler på tissefanten?

Hva er det som gjør at menneskekroppen har så lett for å bli avhengig av stoffer som ikke gjør noe nytte for seg?

Lenke til kommentar

Hæ? Har dere ikke negler på jr.?

Ehm, ja...jeg lurer på hvorfor Urge smaker så utrolig forskjellig fra butikk til butikk. Går det på datoen? I så fall, noen som har funnet ut hvor gammel de skal være for å få frem den riktige smaken?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det er noen som har fått bedre skjermbilde ved å koble skjermen på en UPS eller liknende...?

Har en mistanke om at flimring o.l., muligens også blackouts, kan komme som et direkte resultat av variasjoner i spenningen og at kvaliteten på skjermens strømforsyning også er relevant.

Da jeg hadde kontor i Oslo, gikk skjermene amok når toget gikk forbi...

Lenke til kommentar
Hvorfor får vi sanger på hjernen?

7433879[/snapback]

Så det på TV engang. Det har med det at feks på Kurt sin Shes so high sang, så går tonehøyden opp på refrenget. Derfor får vi nettop (8) sheeeees so hiiiiiighiighh(8) på hjernen. Den eneste måten vi kan bli kvitt det på er å la det gå av, eller høre på en annen sang med samme type opphøying av tonehøyden et eller annet sted i sangen.

7434554[/snapback]

Ja, det er jeg faktisk rimelig klar over. Men hva har det seg at disse lydmønstrene blir klistret fast i hjernen? Jeg spør ikke hva som fører til det, men hvorfor det fører til det.

Og en annen ting. Jeg skal på MR uti nyåret. Noen som vet om det går ann å høre på mp3-spiller inne der? Øreklokker går jo fint an, så hvorfor ikke?

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen som veit hvorfor Monty Python kaller seg... Monty Python! :)

Så på det i går, og begynte å tenke! Er Monty Python en kar, eller..?

7438396[/snapback]

Fra Wikipedia:

There are differing accounts of the origins of the Python name although the members agree that its only 'significance' was that they thought it sounded funny. In the 1998 documentary Live At Aspen the group implied that 'Monty' was selected as a gently-mocking tribute to Field Marshal Lord Montgomery, a legendary British general of World War II; requiring a "slippery-sounding" surname, they settled on 'Python'. On other occasions Idle has claimed that the name 'Monty' was that of a popular and rotund fellow who drank in his local pub; people would often walk in and ask the barman, "Has Monty been in yet?", forcing the name to become stuck in his mind. These explanations aside, some believe that 'Monty Bodkin', the name of a character in several books by humourist P. G. Wodehouse, served on some level as an inspiratio

Lenke til kommentar
Tviler på at du får lov til det. Er vel noe metall i MP3-spilleren? Vet ikke om det enda kan skje noe skade på spilleren.

7438723[/snapback]

Tenkte på at siden du fkk høre på en viss type øreklokker, kan jo dette hende at mp3-spilleren kan ligge utenfor selve MR-røret, om de har et spesielt system for dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...