Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruker produsenter den dømrade livsfarlige harde plasten som er sveiset sammen i skjøtene på så mange produkt. Det blir så mange skarpe kanter og er et mareritt å åpne uten å få sår på mine sarte små fingre.

7418071[/snapback]

Det er jo beskyttelse da. Tenk om varen er fraktet fra et sted i Asia til her.

Hvor finner jeg patchen som gjør de kjedlige bilene i GTA San Andreas om til BMW, Audi, Mazda, Ferrari osv?

Komplett bil-liste HER!

7418098[/snapback]

Dette er ikke en support tråd, lag en tråd her eller her. :)

Hva skjer om man ber Taxi sjåføren om å sende regning og oppgir feil navn og adresse?

7418814[/snapback]

Det samme som bestilling på nettet vil jeg gjette, ingenting eller svært lite. Man kan returnere varen i dette tilfellet regningen. Må si at jeg aldri har hørt om at man kan få tilsendt kjøre regninga i posten, i så fall burde sjåføren be om legitimasjon.

Vi fikk engang tilsendt noen smaksprøver fra en vinklubb som vi ble plutselig innlemmet i. Vi sendte alt tilbake og sa at vi ikke var/er det. De sa det var greit og end of story.

Lenke til kommentar
Hva skjer om man ber Taxi sjåføren om å sende regning og oppgir feil navn og adresse?

7418814[/snapback]

Det samme som bestilling på nettet vil jeg gjette, ingenting eller svært lite. Man kan returnere varen i dette tilfellet regningen. Må si at jeg aldri har hørt om at man kan få tilsendt kjøre regninga i posten, i så fall burde sjåføren be om legitimasjon.

Vi fikk engang tilsendt noen smaksprøver fra en vinklubb som vi ble plutselig innlemmet i. Vi sendte alt tilbake og sa at vi ikke var/er det. De sa det var greit og end of story.

7418861[/snapback]

Å få returnert en taxi-tur er kanskje ikke så lett. :p

"Du betalte ikke for turen! Hopp inn, så kjører jeg deg tilbake igjen!"

Lenke til kommentar

Hvordan tilkalte du taxien? Via telefon? I så fall så registrerer taxisentralen det og lar være å komme hvis du prøver å bestille senere fra det samme telefonnummeret.

Hvis du stillte deg på en taxiholdeplass i byen og dro hjem, f.eks natt til søndag så vil adressen bli registrert og du vil få en regning i posten, eller en taxisjofør på døra dagen etter.

Hvis du sitter i bilen og nekter å betale så kan det hende sjoføren kjører deg tilbake eller kjører deg til politistasjonen. Evt. trykker kriseknappen og venter til en haug med andre taxier dukker opp på stedet for å hjelpe. Jeg vet ikke helt hvordan den kriseknappen fungerer, men jeg tror den starter å overføre samtalen fra bilen til taxisentralen også, slik at de får en oversikt over situasjonen, samt at GPS-posisjon sendes slik at de vet nøyaktig hvor bilen er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Evt. trykker kriseknappen og venter til en haug med andre taxier dukker opp på stedet for å hjelpe. Jeg vet ikke helt hvordan den kriseknappen fungerer, men jeg tror den starter å overføre samtalen fra bilen til taxisentralen også, slik at de får en oversikt over situasjonen, samt at GPS-posisjon sendes slik at de vet nøyaktig hvor bilen er.
Kriseknappen skal bare brukes dersom passasjeren oppfører seg truende eller stikker av. De fleste taxier har i dag kamera slik at bevisføring ovenfor politiet blir lettere.

Jeg ville forresten aldri blitt taxisjåfør, man må jo være ganske modige egentlig, spesielt på lørdagskvelder med fulle passasjerer som har kort lunte.

Lenke til kommentar
Sitter her emd to 10 øringer og lurer på, Hvor mye er de verdt?

7410649[/snapback]

Mynter som har vært i sirkulasjon har desverre ingen verdi utover pålydende. Når det gjelder 10-øringer så har vel fristen for innveksling gått ut så da er det bare å levere de i en glass/metall container..

10-øringen er såpass ny og har vært produsert i så svimlende antall at man må ha helt spesielle årganger og ubrukte mynter for at de skal ha noe som helst samleverdi. Og så 'ubrukt' holder det ikke at man fikk den som veksel i banken, den må nærmest ha blitt tatt ut av produksjonen før den fikk en eneste ripe og ligget i fløyel siden ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hørt at en to-øring fra 1968 skal være verd en del fordi det ble laget så få av dem, stemmer det? Har massevis av mynter (og frimerker) gjemt her et sted ... rart hva man samlet på da man var yngre :roll:

Lenke til kommentar
Har hørt at en to-øring fra 1968 skal være verd en del fordi det ble laget så få av dem, stemmer det? Har massevis av mynter (og frimerker) gjemt her et sted ... rart hva man samlet på da man var yngre :roll:

7419551[/snapback]

Vet ikke om det finnes noen online myntkatalog, men du kan jo sjekke i biblioteket sin, om du lurer veldig ;)

Lenke til kommentar

7419551[/snapback]

Vet ikke om det finnes noen online myntkatalog, men du kan jo sjekke i biblioteket sin, om du lurer veldig ;)

7419981[/snapback]

Du kan finne priser på mange av de gamle norske myntene hos Bergen Mynt og seddelforening.

Tiøren ble erklert verdiløs og ikke mulig å veksle inn fra 1.3.2003. Andre frister for veksling av utrangerte mynter og sedler finner du her.

FaO: Hvor melder jeg meg på? Ups, der var vel løpet kjørt allerede. (opptakskravet er vist at man klarer å søke seg frem til påmeldingen på egenhånd) :p

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få tak i en litt spesiell "stol", så den på Jysk for et halv år siden men har ikke sett den etter det :/

Den hadde ikke føtter, den var formet som en bokstav L bare den var bøyd i ryggen så det ble som himmelen å sitte i den, dessuten kunne man vippe bakover i den. Kostet vel 5-6 hundre men den var UBESKRIVELIG digg!!

Noe sånt som dette:

|

|

|

(____

Nesten! :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...