OnetroM Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 fordi 0,7% er transvesitter da selvfølgelig 7400459[/snapback] Men hvor stor andel av de 0.7% er kvinner i mannskropp og vice versa? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Et spm. Hvis en asteroide hadde truffet jorda nå, den var på størrelsen av f. eks India i diameter, men den treffer på den andre siden av Norge (Kristiansand nærmere bestemt , andre siden av kloden for oss liksom). Hadde det da vært en sjanse for at vi hadde overlevd? Hadde noen overlevd? Hvis ikke: Hva om jeg tar et jækla bra fly å flyr ekstremt høyt og venter til det har roet seg nede.. hadde det gått? 7399913[/snapback] Jeg tror INGEN på jorda hadde overlevd en slik smell... Det meste av både plante- og dyreliv ville dødd ut... edit: I tilleg til selve "kollisjonskadene" ville det blitt enorme vulkanutbrudd7399932[/snapback] Hvis den hadde truffet med en hastighet som er på nivå med det vanlige asterider smeller inn i planeter med så ville den garantert utslettet jorden fullstendig. Omtrent som et eple + en geværkule. Det er ikke sikkert jorda hadde vært en sammenhengende klump etterpå en gang. Atmosfæren ville blitt blåst bort, å være om bord i en romstasjon i bane rundt jorda hadde neppe hjulpet en til å overleve selve smellen og hva skal man lande på etterpå? Overflaten av resteklumpen er sikkert bare flytende lava med "isbiter" av jordskorpa flytende rundt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det normalt å få hodepine når man begynner å bruke kontaktlinser? Har brukt briller i noen år, men blir veldig sliten i pannen av linsene. Evnt noen tips? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Det er en ting jeg har lurt litt på, vis står opp ned og drikker Alkohol blir man fortere full da. Siden Alkoholet går fortere til hjernen da Endret 1. desember 2006 av MKej Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Haha, Mkej. Den var god. Jeg synes det høres rimelig ut. Vi får vente til Simen1 har googlet. Edit: Hvis ikke noen stiller seg frivellige til å teste teorien? Endret 1. desember 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det normalt å få hodepine når man begynner å bruke kontaktlinser? Har brukt briller i noen år, men blir veldig sliten i pannen av linsene.7400944[/snapback] Ikke et direkte svar, men litt relatert: Jeg tror det er normalt å få hodepine når man går over fra ingenting til briller eller kontaktlinser. Det skal vist skyldes at man ser skarpere og dermed får hjernen mer "bildedata" å prosessere. Jeg vet ikke om det samme gjelder i ditt tilfelle. Hvis du f.eks brukte briller bare deler av dagen før så fikk synssenteret slappe litt av i blant. Siden linsene sitter på hele dagen så vil ikke synssenteret få slappe av like mye og blir "stresset" og gir hodepine. Det beste tipset jeg kan komme med (hvis dette stemmer i ditt tilfelle) er å lukke øynene og slappe av noen ganger i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er en ting jeg har lurt litt på, vis står opp ned og drikker Alkohol blir man fortere full da. Siden Alkoholet går fortere til hjernen da 7401004[/snapback] Hvorfor skal alkoholen gå raskere fra munnen til magen når man står på hodet? Eller raskere fra magen og ut i blodet? Eller hvorfor skal blodet strømme raskere gjennom systemet når man står på hodet? (Det er jo ikke tyngdekraften som transporterer blodet i kroppen). Dessuten er alkohol lettere enn vann, og i hvertfall lettere enn blod så om tyngdekraften hadde noe med saken å gjøre så ville det havnet i bena. En annen ting er at magen bruker ganske mange minutter (10-20) på å overføre en merkbar mende alkohol til blodet. I så fall må man stå veldig lenge på hodet for å vente på virkninga. Det jeg tror skjer er at man blir lurt til å tro at det er alkoholen som får en til å føle seg svimmel. Det er nok heller det at man står på hodet som er årsaken til svimmelheten. Prøv f.eks å drikk et glass vann mens du står på hodet og kjenn etter om du føler deg mer svimmel eller "fullere" etter å ha drukket dette glasset. I hvertfall hvis man står på hodet i 10-20 minutter. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det normalt å få hodepine når man begynner å bruke kontaktlinser? Har brukt briller i noen år, men blir veldig sliten i pannen av linsene.7400944[/snapback] Ikke et direkte svar, men litt relatert: Jeg tror det er normalt å få hodepine når man går over fra ingenting til briller eller kontaktlinser. Det skal vist skyldes at man ser skarpere og dermed får hjernen mer "bildedata" å prosessere. Jeg vet ikke om det samme gjelder i ditt tilfelle. Hvis du f.eks brukte briller bare deler av dagen før så fikk synssenteret slappe litt av i blant. Siden linsene sitter på hele dagen så vil ikke synssenteret få slappe av like mye og blir "stresset" og gir hodepine. Det beste tipset jeg kan komme med (hvis dette stemmer i ditt tilfelle) er å lukke øynene og slappe av noen ganger i løpet av dagen. 7401064[/snapback] Stemmer at jeg også ble ganske ør da jeg begynte med briller, men det ga seg etter en ukes tid mener jeg å huske. Har deretter brukt briller mer eller mindre konstant, unntatt når jeg drikker faktisk. Da blir jeg helt tummelumsk med briller. Lurer litt på om linsene gjør at øyemusklene jobber litt anderledes. Bl.a. sitter linsen på øye og ikke litt utenfor som med briller. Likevel burde det jo blitt korrigert i linsen. Videre så gjør linsene at man mister "referanse-område" som man har utenfor brillekanten, og som også bidrar til at øynene jobber forskjellig med linser. Og sist så har det kanskje litt med vane å gjøre ift hvordan man sitter og jobber, tenker på avstand til det man leser etc. Ang å bli fuller når man står på hode! Om du vil bli fuller da så gjør du det, for opplevelsen av alkohol er ofte psykisk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det med at man skal bli fullere av å stå på hodet å drikke kan jo ha noe med at økt aktivitet fører til høyere puls som igjen fører til at alkoholen transporteres raskere rundt i systemet. Dette er bare min teori. Har ingen kilder å støtte meg til og har heller ikke testet å stå på hodet å drikke (alkohol) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det med at man skal bli fullere av å stå på hodet å drikke kan jo ha noe med at økt aktivitet fører til høyere puls som igjen fører til at alkoholen transporteres raskere rundt i systemet. Dette er bare min teori. Har ingen kilder å støtte meg til og har heller ikke testet å stå på hodet å drikke (alkohol) 7401528[/snapback] Tilsynelatende en ok teori det, men man klarner jo gjerne opp om man må gå hjem fra by'n enn å bare ta taxi. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det normalt å få hodepine når man begynner å bruke kontaktlinser? Har brukt briller i noen år, men blir veldig sliten i pannen av linsene.7400944[/snapback] Det skal vist skyldes at man ser skarpere og dermed får hjernen mer "bildedata" å prosessere. 7401064[/snapback] Hodepine skyldes trengsel i blodårene, eller stiv nakke. Mulig at de uvanlig skarpe synsinntrykkene kan forårsake økt blodtilførsel fordi oksygenbehovet blir større. Dermed blir blodkarene overbelastet og man kjenner det som dunking i hodet. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 er det mulig og deaktivere den lille knappen som skrur av lyset på skjermen på en bærebar pc? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) er det mulig og deaktivere den lille knappen som skrur av lyset på skjermen på en bærebar pc? 7404013[/snapback] Har du Windows? Hvis det er det du har så går du inn på Kontrollpanel->Strømalternativer->Avansert Under Av/På-knapper finner du alternativet: Når jeg stenger lokket på den bærebare maskinen: Der velger du eventuelt alternativet: Ikke gjør noe. Edit: Leste igjennom posten din en gang til og ble i tvil om det var dette du lurte på. Endret 1. desember 2006 av Bruckiania Lenke til kommentar
M-J Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 problemet er egentlig at knappen har kilt seg fast og at skkjermen hele tiden er uten lys. har opprettet en egen tråd om problemet. men er det noen som har et kjapt svar så hadde jeg blitt glad har windows ja Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Pirke ut knappen, eventuelt demontere toppdekselet som sitter langs enden. Mulig du kan løsne fire små skruver under skjermen på hengslene. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 men da går vel garangtien så er kanksje bedre og få et verksted til og se på det Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kan man bruke Nokia 6230 i USA ? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hva skyldes snorking? Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Hva skyldes snorking? 7405225[/snapback] Snorkelyden oppstår fordi det bløte bindevevet i luftveiene fyller for mye i forhold til det som er ideelt. Dette medfører at luftpassagen blir for trang når du er avslappet under søvn. Da kan luftveiene til og med klappe helt sammen, og man får pustestopp. Da får ikke kroppen nok luft og oksygen. Oksygeninnholdet i blodet synker. Kroppen settes i "alarmberedskap", noe som resulterer i økt muskelaktivitet for å få sugd nok luft ned i lungene. Snorkeren våkner hyppig og blir fysisk og psykisk trett selv om han har ligget i sengen hele natten. =P Endret 2. desember 2006 av Toffenl Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvorfor snorker folk mere etter at de har drukket? tørr hals? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg