Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hva er denne saken for?
Transformator.

Altså den transformerer signal.

Dette fungerer på en mengde forskjellig typer elektriske signaler.

Sludder, det er en magnet som reduserer elektrisk støy.

 

EDIT: Er ikke sikker på om det er en magnet, men det er i alle fall et metall som skal redusere støy.

7387516[/snapback]

Det er ringer av feritt og de demper en del høyfrekvent elektronsisk støy. Det blir faktisk omdannet til varme, men det er så små mengder at det ikke er snakk om merkbar temperaturøkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bor på hybel nære toglinja.

Når uklare NRK står på og toget raser forbi blir det soleklart, mens om TV2 står på som er ganske bra fra før, og toget raser forbi blir dette uklart.

 

Hvordan har dette seg? Er det noe med at toget har magnet som forsterker signalt eller noe?

Bruker sånn antenne ute..

7374568[/snapback]

Noen som kan gi meg svar på dette?

Lenke til kommentar
Det er ringer av feritt og de demper en del høyfrekvent elektronsisk støy. Det blir faktisk omdannet til varme, men det er så små mengder at det ikke er snakk om merkbar temperaturøkning.

7388721[/snapback]

Hva skjer hvis man tar av dette?

 

Var en sånn på Video-kabelen fra Vision:M-en min, men jeg trodde det var et lodd av en type :blush:

Lenke til kommentar
For meg så det ut som du var på utkikk etter en 2,5->3,5mm-overgang. Ser ut som dimensjonene på den ene pluggen på bildet med mp3-spilleren er betydelig mindre enn den andre.  :blush:

7389455[/snapback]

Det var det jeg ikke la merke til med en gang, at den ene var mindre enn den andre :p Derfor jeg trodde jeg skulle ha en slik en.

 

 

Men der var det akkurat slik som jeg skal ha!

 

*Bestille*

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på hvilke spørsmål jeg får på testen jeg skal ta på sesjon i morgen/i dag. Håper ikke de ødelegger mine muligheter til å bli som Ahnold, altså Kommando. Men ved å nesten døgne dagen før sesjon (skal opp kl. 06.00) er jeg hvertfall litt som en annen Kommando; Chuck Norris sover aldri, han venter :!: [/trøtt]

 

Edit: Hjelp! Noen som vet hva "Egenerklæring om helse" i sammenheng med sesjon er? Det står at den skulle ha fulgt med inkallingen til sesjon, men jeg kan ikke huske å ha sett den...

Endret av kmess
Lenke til kommentar
Edit: Hjelp! Noen som vet hva "Egenerklæring om helse" i sammenheng med sesjon er? Det står at den skulle ha fulgt med inkallingen til sesjon, men jeg kan ikke huske å ha sett den...

7390063[/snapback]

Egenerklæring om helse må vel være at du selv skriver litt om helsa di. Om du har noe ubehag, smerter osv.

Lenke til kommentar
Edit: Hjelp! Noen som vet hva "Egenerklæring om helse" i sammenheng med sesjon er? Det står at den skulle ha fulgt med inkallingen til sesjon, men jeg kan ikke huske å ha sett den...

7390063[/snapback]

Egenerklæring om helse må vel være at du selv skriver litt om helsa di. Om du har noe ubehag, smerter osv.

7390887[/snapback]

Det var noen ark man skulle fylle ut som kom sammen med de andre papirene i posten. Veldig grei å ha, jeg hadde letet en gang til.

Lenke til kommentar
Når man puster på et vindu slik at det kommer dogg og man kan tegne/skrive på det. Er doggen 'spyttet' vårt, eller er det fuktighet i luften eller? Eller er det bare fuktigheten i spyttet vårt?

 

Går det ann å finne 'Scarface^ partikler' i doggen hvis jeg hadde pustet på et vindu?

7390991[/snapback]

Vet ikke helt hva du mener med "scarface partikler"..

 

Dogg på vinduet er fuktighet i lufta du puster ut som kondenserer på vinduet. Hvis du blåser hardt kan det selvsagt bli med noen spyttpartikler fra munnene, men i utgangspunktet er det vann og ikke spytt.

 

Når man puster inn er det endel fuktighet i lufta, men man avgir ganske mye vann i lungene slik at lufta får en vesentlig høyere relativ luftfuktighet. Kombinasjonen av disse to + at lufta blir varmet opp gjør at kondensineringen er veldig tydelig på f.eks kjølige glassruter.

Lenke til kommentar
Det er ringer av feritt og de demper en del høyfrekvent elektronsisk støy. Det blir faktisk omdannet til varme, men det er så små mengder at det ikke er snakk om merkbar temperaturøkning.

7388721[/snapback]

Hva skjer hvis man tar av dette?

 

Var en sånn på Video-kabelen fra Vision:M-en min, men jeg trodde det var et lodd av en type :blush:

7389501[/snapback]

 

Lurer på det samme, den kabelen min som har en slik sak på er på et par cm og jeg bruker en som er mye lengre til å gå bak pcen min som ikke har slike ringer.

Lenke til kommentar
Når man puster på et vindu slik at det kommer dogg og man kan tegne/skrive på det. Er doggen 'spyttet' vårt, eller er det fuktighet i luften eller? Eller er det bare fuktigheten i spyttet vårt?

 

Går det ann å finne 'Scarface^ partikler' i doggen hvis jeg hadde pustet på et vindu?

Vet ikke helt hva du mener med "scarface partikler"..

 

Dogg på vinduet er fuktighet i lufta du puster ut som kondenserer på vinduet. Hvis du blåser hardt kan det selvsagt bli med noen spyttpartikler fra munnene, men i utgangspunktet er det vann og ikke spytt.

 

Når man puster inn er det endel fuktighet i lufta, men man avgir ganske mye vann i lungene slik at lufta får en vesentlig høyere relativ luftfuktighet. Kombinasjonen av disse to + at lufta blir varmet opp gjør at kondensineringen er veldig tydelig på f.eks kjølige glassruter.

Ja ok. Da blir det ingen Scarface^ partikler der :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...