Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er en 'randon' funksjon helt tilfeldig eller er det mulig å forutsi utfallet?

En vanlig PC er en deterministisk maskin og kan normalt sett ikke gjøre noe helt random.

 

Softwaregeneratorer er derfor PRNG og selv om den ikke er helt random kan en god algoritme være "random nok for sin bruk", men dårlige algoritmer derimot kan åpne for alt fra sikkerhetsfeil til verdiløse analytiske data.

 

Men ekte randomness er vel uansett ikke noe vi vil kunne oppdage uansett..

:hmm:

Lenke til kommentar

Bor på hybel nære toglinja.

Når uklare NRK står på og toget raser forbi blir det soleklart, mens om TV2 står på som er ganske bra fra før, og toget raser forbi blir dette uklart.

 

Hvordan har dette seg? Er det noe med at toget har magnet som forsterker signalt eller noe?

Bruker sånn antenne ute..

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Når uklare NRK står på og toget raser forbi blir det soleklart, mens om TV2 står på som er ganske bra fra før, og toget raser forbi blir dette uklart.

Der jeg kommer fra blir så vidt jeg vet NRK sendt over VHF mens TV2 blir sent over UHF. Dette kan være årsaken bak den forskjellige oppførselen, men hva som lager selve forstyrrelsen vet jeg ikke nøyaktig. Eletriske motorer genererer en god del EM støy som sikkert er synderen, men nøyaktig hvordan dette skjer får en med mer teknisk innsikt prøve å forklare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...