Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Har fått ganske vondt i korsryggen i det siste. er ikke helt sikker på hva det kommer av, men tjenestegjør på båt for tiden, og tror jeg bøyer ryggen i en unormal stilling når jeg går ut fra underkøya.

er det noe jeg kan gjøre for å lindre dette? evt noe jeg bør unngå å gjøre? fysioterapaut er siste utvei.

håper det går over..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trene ryggen og magemusklene. Det støtter opp om ryggsøylen din og minsker belastningen. Men hvis du konsekvent løfter tunge løft feil vil ikke dette hjelpe nevneverdig.

Se litt rundt på nettet etter øvelser som trener opp mage og rygg. Er sikkert mange andre ting du kan gjøre, men dette er hvertfall noe du kan gjøre selv, andre ting får noen andre komme med :)

Lenke til kommentar
Har fått ganske vondt i korsryggen i det siste. er ikke helt sikker på hva det kommer av, men tjenestegjør på båt for tiden, og tror jeg bøyer ryggen i en unormal stilling når jeg går ut fra underkøya.

er det noe jeg kan gjøre for å lindre dette? evt noe jeg bør unngå å gjøre? fysioterapaut er siste utvei.

håper det går over..

7355737[/snapback]

Trene ryggen og magemusklene. Det støtter opp om ryggsøylen din og minsker belastningen. Men hvis du konsekvent løfter tunge løft feil vil ikke dette hjelpe nevneverdig.

Se litt rundt på nettet etter øvelser som trener opp mage og rygg. Er sikkert mange andre ting du kan gjøre, men dette er hvertfall noe du kan gjøre selv, andre ting får noen andre komme med :)

7357099[/snapback]

Ja. Tren korsryggen, samt at når man skal løte veldig tunge ting fra bakken, og man har dårlig vane med og bruke ryggen som hjelpemiddel, så strutt med rumpa og vær rett i ryggen og bruk armer og bein.

Ellers kan du være varm og strekke deg i en sirkel med ryggen :) Det er deilig.. Eller fysioterapaut

Jeg lurer på når jorden går under, og hvorfor vi her nede i Østold / sarpsborg ikke har noe som helst snø, eller har hatt det, det er den 26november, noe er vel galt ?! Før hadde vi jo snø i oktober liksom...

Lenke til kommentar

håper det går over..

7355737[/snapback]

7357099[/snapback]

Ja. Tren korsryggen, samt at når man skal løte veldig tunge ting fra bakken, og man har dårlig vane med og bruke ryggen som hjelpemiddel, så strutt med rumpa og vær rett i ryggen og bruk armer og bein.

Ellers kan du være varm og strekke deg i en sirkel med ryggen :) Det er deilig.. Eller fysioterapaut

Jeg lurer på når jorden går under, og hvorfor vi her nede i Østold / sarpsborg ikke har noe som helst snø, eller har hatt det, det er den 26november, noe er vel galt ?! Før hadde vi jo snø i oktober liksom...

7359757[/snapback]

Mener jeg er flink til å løfte riktig når jeg bærer tungt, tror ikke det er det som er problemet.

håper det går over, skal prøve å trene en del rygg og mage framover.

Lenke til kommentar

Hvorfor finnest det så mange forskjellige tannkremer? Kunne de ikke bare laget en tannkrem med alle ingrediensene så vi fikk : frisk pust, hvite tenne, fjerning av gulfarge, behandling for tannkjøtt osv i en tube? :p

Alle ville ha kjøpt det og alle ville ha likt det, god formue, hehe...

Dritt at man skal stå å tenke hvilken tannkrem man skal kjøpe hver gang man står der :!:

Lenke til kommentar
Hvorfor finnest det så mange forskjellige tannkremer? Kunne de ikke bare laget en tannkrem med alle ingrediensene så vi fikk : frisk pust, hvite tenne, fjerning av gulfarge, behandling for tannkjøtt osv i en tube? :p

Alle ville ha kjøpt det og alle ville ha likt det, god formue, hehe...

Dritt at man skal stå å tenke hvilken tannkrem man skal kjøpe hver gang man står der  :!:

7360073[/snapback]

Det er konkurranse.. Om vi bare hadde hatt 1 tannkremmerke hadde det sikkert kostet 1000 kr. pr. tube bare fordi det var 1 merke.. og folk MÅTTE ha kjøpt det.

Sånn er det vel stort sett med alt vi er avhengige av, eller kjøper.

Lenke til kommentar
Hva er geleshot, og hvordan lager man det?

Blander gele og sprit eller noe? :p

7359192[/snapback]

bland i litt sprit, gjerne vodka, når du blander sammen pulveret og vann.

7359226[/snapback]

Bah, da var jeg for sent ute.

Trodde man hadde det i geléen etterpå :p

Sitter her med en dugelig porsjon gele og en liter vodka, som jeg skulle blandet før :p

Ja ja, dessert til frokost fungerer vel det og.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jeg trodde man skulle bytte ut litt av vannet i oppskriften med sprit jeg?

Ellers blir det jo sinnsykt tynt?

7361379[/snapback]

Hehe.. Einstein :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer G-kraften eller Gyro kraften som det heter?

7359794[/snapback]

Si du befinner deg i en boks. Naturkreftene vil at du skal være på samme sted hele tiden, men hvis boksen flytter på seg, tar den jo deg med seg. Da vil du bli dradd mot plassen du sto.

Dårlig forklart, I know.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Nytter det å spise mye hvis maten er gratis? Det hjelper vel ikke å spise mer enn det man trenger, altså til man blir mett.

Hva er du når du er:

Lord?

Lady?

Sir?

Duke?

7362321[/snapback]

Lord: Mann med makt og autoritet

Lady: Det er en dame som er motstykke til en Lord

Sir: Det er en person med høy status. Sir er en ærestittel

Duke: Da er man adel. Ofte er monarker kalt "duke"

Edit: Vet ikke hva man blir kalt i Norge hvis man er noe av det over.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...