Arang Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det ser ut som Go, et spill som enkelt fortalt går ut på å ta over deler av brettet uten å selv bli slått ut. Selv om reglene er enkle er visstnok spillet utrolig komplisert. Forresten var det fint at det var med noe i posten din som kunne gi meg et spor. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvor mange kjøretimer er det krevd/vanlig at man tar? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Spørsmål: Hvor mye er 2mW strøm. Hvor mye volt batterier hadde vi trengt for å tilfredstille denne enheten i en mnd? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Strøm måles i ampere, ikke i watt. Watt er effekt. 2mW er 2 milliwatt. Spenning(V) x Strøm(A)=Effekt(W) Regn ut selv Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Strøm måles i ampere, ikke i watt. Watt er effekt. 2mW er 2 milliwatt. 7341835[/snapback] Hvor mange amper finnes det i ett batteri da? Tenkte meg sånn lr03/aaa, eller de små runde. Har lett rundt men finner bare ikke W eller A. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ja, det var (tydligvis) go jeg tenkte på. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Strøm måles i ampere, ikke i watt. Watt er effekt. 2mW er 2 milliwatt. 7341835[/snapback] Hvor mange amper finnes det i ett batteri da? Tenkte meg sånn lr03/aaa, eller de små runde. Har lett rundt men finner bare ikke W eller A. 7341951[/snapback] An AAA battery (pronounced "triple A") is 44.5 mm long and 10.5 mm in diameter, weighing around 11.5 grams. Output of alkaline batteries in this size is 1.5 volts, 900 to 1,155 mA·h (3240 to 4158 coulombs). Modern nickel metal hydride (NiMH) batteries of this size can store about 800 mA·h, with an output of 1.2 volts. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Strøm måles i ampere, ikke i watt. Watt er effekt. 2mW er 2 milliwatt. 7341835[/snapback] Hvor mange amper finnes det i ett batteri da? Tenkte meg sånn lr03/aaa, eller de små runde. Har lett rundt men finner bare ikke W eller A. 7341951[/snapback] Det står vel som regel mAH (milliamperetimer) på batterier. Man kan ikke betegne et batteri med 2mW, for effekten den gir kommer an på motstand og spenning. U = R x I U - spenning (Volt) R - resistanse/motstand (Ohm) I - strøm (Ampere) W = I x A Ut fra dette kan du f.eks regne ut hvor mye effekt man kan legge på en vanlig 10 ampere kurs som du sikkert har på rommet hjemme: 10A x 240V = 2400W Skal du da finne ut hvor stort batteri du trenger for å holde liv i et eller annet en viss tid så må du vite litt mer enn bare 2mW, minst to av tre paramtere U, R eller I. Endret 23. november 2006 av Mozze Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Strøm måles i ampere, ikke i watt. Watt er effekt. 2mW er 2 milliwatt. 7341835[/snapback] Hvor mange amper finnes det i ett batteri da? Tenkte meg sånn lr03/aaa, eller de små runde. Har lett rundt men finner bare ikke W eller A. .... 7342098[/snapback] Okei, takk. Prøver å finne ut hvor mye strøm det trengs for å holde en blåtann enhet oppe å gå, og all informasjonen jeg har er denne; Class 1: 100 mW / 20 dBm ~100 meters Class 2: 2.5 mW / 4 dBm ~10 meters Class 3: 1 mW / 0 dBm ~1 meter Skal se om jeg finner resterende informasjon, takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 En usb-enhet opererer vel på 5 volt...eller ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) 4.75–5.25 volt, så ja, er nok 5V. Endret 23. november 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvorfor er det ofte tall i bunnen av vannglass? Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hva er den kjemiske formelen til melk og brus? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Brus er jo en fellesbetegnelse, og vi finner mange forskjellige brustyper. Brus er vel en blanding av mange forskjellige kjemiske stoffer, så man kan vel ikke svare på spørsmålet ditt? Finnes ikke én formel for brus, uansett om det bare hadde vært cola på markedet. Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Kan desverre kun periodesystemet(more or less), så å kunne skrive den kjemiske formelen på f.eks cola gidder jeg ikke nå. EDIT- Men det skal gå. Endret 23. november 2006 av Edge Lenke til kommentar
alec09 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei, har et lite (les: moskva marit stort) problem som jeg håper at dere kan hjelpe meg med. For en liten stund siden tok en liten fest av typen rølpemegafylla sted hjemme hos meg. Da gikk mitt o så utspilte Metal Gear Ssolid 3: Snake eater til helvete. Ripa opp til det hinsidige. Det jeg da lurer på er om noen av dere vet et sted, på nettet selfølgelig, hvor det e mulig å finne dette vidundelige spillet til under 500,- ? Det er selfølelig verdt hver krone, og til og med nå til 500 spenn, men liten cash flow atm gjør at det er litt no go før neste lønning. Snakker om selve spillet ikke expansion pack vel og merke. På forhånd takk Lenke til kommentar
Espein Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hei, har et lite (les: moskva marit stort) problem som jeg håper at dere kan hjelpe meg med. For en liten stund siden tok en liten fest av typen rølpemegafylla sted hjemme hos meg. Da gikk mitt o så utspilte Metal Gear Ssolid 3: Snake eater til helvete. Ripa opp til det hinsidige. Det jeg da lurer på er om noen av dere vet et sted, på nettet selfølgelig, hvor det e mulig å finne dette vidundelige spillet til under 500,- ? Det er selfølelig verdt hver krone, og til og med nå til 500 spenn, men liten cash flow atm gjør at det er litt no go før neste lønning. Snakker om selve spillet ikke expansion pack vel og merke. På forhånd takk 7345853[/snapback] VERSÅGOD =D Bla bla bla.. 14 tegn Edit: Morsomt det med prisen :!: Endret 23. november 2006 av Ludacris Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har hørt at hvis man har melk i et ølglass så blir det "ødelagt", fordi ølen da skummer for mye, selv etter at glasset er vasket. Stemmer dette? I så fall, hvorfor? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har hørt at hvis man har melk i et ølglass så blir det "ødelagt", fordi ølen da skummer for mye, selv etter at glasset er vasket. Stemmer dette? I så fall, hvorfor? 7347276[/snapback] Melk inneholder fettstoffer som setter seg på glassveggen. Vasker du 'bare' med f.eks Zalo får du ikke vekk dette. Maskinoppvaskpulver derimot er sterkt nok til å fjerne slike rester og glasset er igjen friskmeldt. Ble også litt usikker på det du sier om at det skummer for mye, mener å huske at resulatet blir det motsatte.. Her trenger vi flere innspill. Og det kjapt, helga er nærme og problemstillingen blir meget aktuell for flere av oss Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg har prøvd det og det skummer ekstra mye. Har forøvrig spurt om dette før uten å få svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg