Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener å huske at noen nevnte at disney hadde en konspirasjon med noen? At det var et eller annet tegn i panna på Simba i løvenes konge og no greier?

Noen som vet no om det? Mulig jeg er helt på viddene, men mener det var no snusk med disney

7324030[/snapback]

Herregud!

Ok jeg har ikke hørt om det før men når noen vil finne konspirasjoner klarer de altid å tenke ut en eller anne konspirasjon.

Jeg mener forl ser gjerne det de vil se.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor bokstavene på tastaturet er satt akkorat hvor de er. Hvorfor ikke i alfabetisk rekkefølge f.eks?

Det er ein etterlevning etter skrivemaskiner. For å hindre at armane som trykte bokstavane på papiret satte seg fast (eller noko slikt), arrangerte ein bokstavane slik at bokstavane i vanlege bokstavkombinasjonar stod langt frå kvarandre.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor bokstavene på tastaturet er satt akkorat hvor de er. Hvorfor ikke i alfabetisk rekkefølge f.eks?

Det er ein etterlevning etter skrivemaskiner. For å hindre at armane som trykte bokstavane på papiret satte seg fast (eller noko slikt), arrangerte ein bokstavane slik at bokstavane i vanlege bokstavkombinasjonar stod langt frå kvarandre.

7325450[/snapback]

Hmm, står e f g h i j k l m n langt ifra hverandre? :p

Skjønte jeg det riktig etter hva du sa..

Lenke til kommentar

7325450[/snapback]

7325957[/snapback]

Skal være en stor topic her på forumet en plass om det med tastaturet, og hvorfor det har QWERTY oppsett, og ikke ABC oppsett.

Men det har med det at knappene ikke skulle være så narme hverandre siden de hang seg fast og greier.

Men det finnes tastatur med ABC oppsett om du heller vil ha det. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nei, det vil jeg ikke. For det går utmerket godt å skrive med det "vanlige" oppsettet. Er vant til det så kan ikke tenke meg å bruke ABC oppsett :)

Lenke til kommentar

7325957[/snapback]

Vanlege bokstavkombinasjonar i ord, ikkje i alfabetet, om det var det du tenkte på... Eg var ikkje hundre prosent sikker på det eg skreiv sjølv, men desse sidene kan sikkert forklare litt betre:

http://home.earthlink.net/~dcrehr/whyqwert.html

http://home.earthlink.net/~dcrehr/

http://en.wikipedia.org/wiki/QWERTY

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...