Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Ja okk!

Finnes det et eller annet program eller noe som kan fortelle meg hvilke sider jeg besøker oftere enn andre. En eller annen statistikk over mine besøk. Hadde vært kult å se.

7316366[/snapback]

Diskusjon.no på topp. :D

Hvordan blir man talent i noe?

7316434[/snapback]

diskusjon.no er nok den siden jeg har vært mest innpå ja :D

Du må være født talent.. Sånn som jeg er :) Jeg har talent i alt jeg driver med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, sikkert for å "skremme" personen fra å ha i seg noe kroppen ikke har godt av? (F.eks. alkohol)

Men det er bare det jeg tror.

Det er fra klokken 4-6, men the real deal starter ikke før halv 6 :)

7313665[/snapback]

Nja, men når du sitter en søndagsmorgen foran en dass og brekningskvalt hvisker "aldri mer" til deg selv, men hører det ikke pga de jævla tømmermennene som jobber som et helvete bak i hodet ditt, hva skjer? Du ender opp foran dass en søndagsmorgen sju dager senere.

Lenke til kommentar
Finnes det en logg på maskinen som viser alt du foretar deg? Ikke bare internettloggen, men sånn hvilke program du er innom osv?

7316431[/snapback]

Ja, en eller annen statistikk over det du gjør.

7317205[/snapback]

Vet noen hvor jeg finner denne statistikken?

Lenke til kommentar
Har et litt merklig spørsmål.. Du vet den følelsen du har når noen f.eks lister seg innpå deg.. At du "føler" at noen er der..

Hva kommer den "følelsen" av..

Takk.

7319768[/snapback]

Menneskelig instinkt? Eller kanskje det var litt dumt. En av våre sanser vil jeg si...

Det kan ikke forklares, det er metafysisk.

Lenke til kommentar
Btw. Hvorfor er kvalme og oppkast så fryktelig? Det er da kroppens måte å bli frisk fort på, så hvorfor har den da "laget seg" slik at man frykter veldig å kaste opp.

(Nå snakker vi selvfølgelig ikke om etter du kaster opp. De fleste vet at dette er en herlig følelse. Men veldig få har lyst til å oppleve denne følelsen om det innebærer at de må kaste opp.)

Og nei. Jeg har ikke oppkastsyke. ;)

Jeg lurer litt i samme banen.

Når folk har feber, hodepine og føler seg slappe og dårlige, hører jeg alltid at de hiver nedpå febernedsettende piller (f.eks Paracet) osv. De gangene jeg har hatt feber og sånt har jeg også blitt tilbydt sånne greier.

Men er det ikke meningen at feberen skal være der for at kroppen skal bli frisk igjen? Bekjempe ondt med ondt liksom? Blir det ikke feil å ta febernedsettende da?

Fordi det lærer oss å unngå ting som er dårlig for oss. Hvis kvalme og oppkast hadde følt godt, da hadde vi vel kastet i oss masse dritt slik at vi kan oppleve følelsen igjen. Som hadde vært dårlig for kroppen.

Vi er utviklet gjennom evolusjon, og de som lærte å holde seg vekke fra slikt var de som overlevde, og det var deres gener som ble ført videre. Hvis man kan unngå den vonde følelsen av feber så er ikke det noe problem. Eneste grunnen den er der er for å lære oss noe.

Tror hverfall jeg.

Lenke til kommentar
Har et litt merklig spørsmål.. Du vet den følelsen du har når noen f.eks lister seg innpå deg.. At du "føler" at noen er der..

Hva kommer den "følelsen" av..

Takk.

7319768[/snapback]

Trykkendringer i luft, ørsmå endringer i lysforhold og mange andre små variasjoner i miljø som vi enser men ikke tenker over.

Lenke til kommentar
Btw. Hvorfor er kvalme og oppkast så fryktelig? Det er da kroppens måte å bli frisk fort på, så hvorfor har den da "laget seg" slik at man frykter veldig å kaste opp.

(Nå snakker vi selvfølgelig ikke om etter du kaster opp. De fleste vet at dette er en herlig følelse. Men veldig få har lyst til å oppleve denne følelsen om det innebærer at de må kaste opp.)

Og nei. Jeg har ikke oppkastsyke. ;)

Når folk har feber, hodepine og føler seg slappe og dårlige, hører jeg alltid at de hiver nedpå febernedsettende piller (f.eks Paracet) osv. De gangene jeg har hatt feber og sånt har jeg også blitt tilbydt sånne greier.

Men er det ikke meningen at feberen skal være der for at kroppen skal bli frisk igjen? Bekjempe ondt med ondt liksom? Blir det ikke feil å ta febernedsettende da?

Fordi det lærer oss å unngå ting som er dårlig for oss. Hvis kvalme og oppkast hadde følt godt, da hadde vi vel kastet i oss masse dritt slik at vi kan oppleve følelsen igjen. Som hadde vært dårlig for kroppen.

Vi er utviklet gjennom evolusjon, og de som lærte å holde seg vekke fra slikt var de som overlevde, og det var deres gener som ble ført videre. Hvis man kan unngå den vonde følelsen av feber så er ikke det noe problem. Eneste grunnen den er der er for å lære oss noe.

Tror hverfall jeg.

7319988[/snapback]

riktig!

Det er ikke sunt for kroppen å kaste opp med mindre det er nødvendig. Fin måte å unngå at vi kaster opp med mindre vi bør!

kroppen er en helt sjukt bra konstruksjon

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Innstinkter er en "forhåndsprogramert" vilje eller "trang" man er utstyrt med fra naturens side. De har oppstått fordi vi rett og slett ikke ville overlevd som en rase uten de. Trangen til å formere seg er en av dem. Trangen til å holde pusten under vann og rett å slett spise mat er noen andre. De kommer av mange millioner års naturlig utvelgelse. De med disse "forhåndsprogrammene" overlevde og de uten døde ut

Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig i tankegangen. Som oftets er det en årsak til at man har vondt i hodet. Vanlige årsaker er dehydrering, lite søvn osv. Da blir en paracet som å ta batteriene ut av røykvarsleren for å slukke en brann. Man angriper ikke årsaken, men symptomene.

Det kan godt hende f.eks Paracet har noen virkestoffer som faktisk gjør noe også med årsaken, men ved f.eks fyllesyke skal man unngå masse piller i stedet for å spise godt, drikke masse og ta seg en tur ut og en dusj.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...