Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Hva hjelper mot hodepine BORTSETT fra ibux, paracet og vann?

Er ikke noe tilhenger av piller og vil heller ha noen alternative metoder.

Dette hjelper alltid:

Press fingrene dine i øyekrokene som vist på bildet nedenfor. Gjør dette oppti flere ganger. (Du skal kanskje høre en slags lyd). Med dette vil kroppen "sende ut" selvlagde morfiner til hodet og man blir frisk.

Når du bruker medikamenter så hjelper det faktisk veldig mye at du TROR at de funker eller så er det bare unødvendig.

Det samme kan vel også sies om din "Dette hjelper alltid:"? Hjalp ikke på meg, og hverken paracet, ibux, palargin, diclofenackalium (puh!) eller andre ting hjelper. Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du bruker medikamenter så hjelper det faktisk veldig mye at du TROR at de funker eller så er det bare unødvendig.

Samme med folk som er kvalme. De er gjerne pessimistiske og har dårlig og skjelden erfaring med kvalme, noe som gjør at de blir kvalmere enn de tror de er. Dette har jeg opplevd, så prøvde jeg å faktisk kjenne etter, nei, der var jo alt bra!

Lenke til kommentar
Hva hjelper mot hodepine BORTSETT fra ibux, paracet og vann?

 

Er ikke noe tilhenger av piller og vil heller ha noen alternative metoder.

7284450[/snapback]

- Et glass rent og friskt vann er jo en sunn og pillefri metode. Man får lett vondt i hodet av å være dehydrert.

- Frisk luft hjelper også. Fuktig og utpustet luft (mye CO2) får man lett vondt i hodet av. F.eks hvis man sitter i et typisk norsk klasserom med et ventilasjonsanlegg fra 60-tallet.

- Få noe annet å tenke på. Hør musikk, se en film eller noe sånt. Da løser man opp hodepine som er forårsaket av at man kverner rundt på bekymringer eller andre tanker.

 

Og så et par forebyggende tiltak:

- Spis regelmessig og sunnt.

- Unngå svidd stekt mat som f.eks grillmat.

Lenke til kommentar

I mat som svir seg er det en del kjemiske reaksjoner som skjer. Kroppen er fra historisk tid ikke tilpasset de uvanlige stoffene slik at man ofte blir slapp, lett får hodepine og blir svimmel av dette. Man får også en real dose oksidanter, som igjen øker faren for kreft. Bare tanken på det må vel være en grunn til hodepine? :p

Lenke til kommentar
Hvor mange dimensjoner har vi og hva er de enkelte? Vet de fire (på en måte) vi har. De vanlige 3D og tid som er en fjerde, men har hørt det er ti forskjellige. Hva er disse?

7284173[/snapback]

De 3+1 er vel riktige. Noen (tilhengerene av superstrengteorier) mener vi har 22 dimensjoner. Men det er vel ingen som vet hvordan disse dimensjonene "ser ut" siden den menneskelige hjerne har mer enn nok med å forstå de 3+1 som vi har. F.eks er det ikke bare bare å skjønne hvordan rom-tid strekker seg rundt et sort hull eller en tung stjerne.

7284400[/snapback]

 

 

Ja mener å ha lest noe om at vi er i disse tre (fire) dimensjonene, og kan ikke forstå noen andre fordi vi er låst inne i disse tre (fire) dimensjonene. På en måte som en maur som går langs et bord. Den kan se en veps komme oven i fra og lande på bordet, men kan ikke oppleve det selv. Den er låst til 2 dimensjoner. På samme måte er vi låst til 3, og kan ikke annet enn å prøve å forstå de andre dimensjonene.

Lenke til kommentar

Har du sittet i 10 timer foran PC'n uten å drikke eller spise annet enn Cola, og får hodepine, er det pga. dehydrering. Drikk vann, det hjelper faktisk mye. Cola er væske, men det dehydrerer kroppen fordi kroppen frastøter det. Derfor må man pisse så ofte når man sitter og pimper Cola eller øl.

Få litt frisk luft også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Har prøvd det, men det fungerer dårlig når 3 stk skal ut å røyke heletiden, kattene skal ut døgnet rundt og jeg får venner på besøk jeg ikke veit om er familie eller ikke.

 

Faen ass. Tror neppe jeg får purken til å mekke besøksforbud heller...

 

Jeg får prøve låse døra teknikken igjen.

Lenke til kommentar
Hvem er det som kriger i Irak, og hva kriges det om?  :hmm:

7285861[/snapback]

Krigen i Irak er egentlig fordelt over 3 kriger. Den første var da Irak invaderte Iran i 1980 grunnet langvarige konflikter, og denne krigen varte i 8 år. Krig nummer 2 startet da Irak invaderte Kuwait, da invaderte USA og 20 andre land, med FNs tillatelse. Koalisjonen fikk drevet irakiske styrker ut av Kuwait, og dette er det som kalles Gulfkrigen.

 

Krigen som foregår nå startet som du sikkert vet da USA invaderte Irak og fjernet Saddam fra makten. Krigen som foregår nå er veldig kompleks, da det er motstandere av USA som kjemper imot både irakiske og internasjonale styrker, samtidig som Shia og Sunni-muslimene kjemper mot hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...