Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et spørsmål: 1) Hva er o-fag?

7275724[/snapback]

Det var et fag man hadde før i tida fra ca 4-7 klasse om jeg husker rett. O-fag er en forkortelse for orienteringsfag. Det omfattet både historie, geografi, naturfag og kjemi. I 8. og 9. klasse ble faget splittet i de ulike grenene. Jeg tror faget opphørte med reform 94 eller 97.

Lenke til kommentar
Det er ett stoff som kan gjøre celler i kroppen motstandsdyktige/imune mot antibiotika (tror jeg).

Det stoffet var/er i en del dagligdagse husolnings produkter som Colgate Total (tror jeg).

Hørte om det på FBI på nrk for lenge siden

Hva heter det stoffet?

7272733[/snapback]

Noen som vet?

7274640[/snapback]

Slenger meg på denne jeg :hmm:
Lenke til kommentar
Hvis vi stammer fra apene og det var et punkt da mennesket gikk ned fra trærne og begynte å gå på to ben hvorfor har vi ikke endra oss enda mer da?

 

Mennesket har jo eksistert i tusenvis av år, hvorfor går vi ikke med et ben eller noe nå?

7278224[/snapback]

Fordi det er det som er den best løsningen naturen hittentil har kommet med... Stor nok flate til en god balanse, men har frigjort frambeina (armene) til annen bruk.

Lenke til kommentar
Det er ett stoff som kan gjøre seller i kroppen motstandsdyktige/imune mot antibiotika (tror jeg).

Det stoffet var/er i en del dagligdagse husolnings produkter som Colgate Total (tror jeg).

Hørte om det på FBI på nrk for lenge siden

Hva heter det stoffet?

7272733[/snapback]

Kan det være triclosan?

 

EDIT: Mer om triclosan

7278168[/snapback]

Var nok det jeg tenkte på ja, takker :)

Lenke til kommentar
Det finnes ikke oksygen i universet, det er alle enige om.

Vi er også enige om at oksygen er helt nødvendig for at noe skal brenne/gløde.

 

Hvordan kan da solen brenne/gløde?

7279265[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_fusion

 

Forresten, så er det ikke nødvendig med oksygen for at det skal skje en forbrenningsreaksjon. http://en.wikipedia.org/wiki/Combustion

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...