Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det så mange spill man må trykke på start først før man kommer til menyen?

7254733[/snapback]

 

Fordi man lett kan ødelegge mye når man først er inne på hovedmenyen, og skal ha en slags sperre mot dette. Start er som regel den minst tilgjengelige knappen på spillspaker.

 

Det kan også være fordi man i gamle dager måtte trykke på start-knappen for å starte flerspillermodus i mange spill.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange som bruker de fettete pekefingrene sine på skjermen for å vise andre noe når de har en musepeker som er ideell til formålet?

7263649[/snapback]

Jeg gjør det på laptopen fordi det da blinker av baklyset på punktet jeg treffer så det er mye lettere å både peke og flytte rundt på fingeren for å vise en bevegelse.

Det er uansett LCD, så med mindre du sitter i perfekt posisjon får jeg ikke mørke nok farger til å kunne se flekker i omgivelsene jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Hva heter det når du er redd for å gå ut?

Er en fobi eller en sykdom hvor man ikke tørr å gå ut.

7265703[/snapback]

Det er kanskje agorafobi du er ute etter? Den lidelsen gjør ofte at offeret er redd for åpne plasser og masse folk, men den kan også utarte seg på andre måter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Agoraphobia

 

Er det noen som har en uåpnet pakke Vossafår og kan fortelle meg hvor mange skiver det er i den?

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør enkelte helt tilbakestående, mens jeg klarer å holde meg helt fin når jeg er full?

 

Stod ved døren idag og holdt vakt ved en fest og det nytter faen ikke å diskutere med noen.

7266952[/snapback]

Mengde

Seriøsitet

Og..Du vrøvler nok litt selv her og da :)

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør enkelte helt tilbakestående, mens jeg klarer å holde meg helt fin når jeg er full?

7266952[/snapback]

Vilje og placebo. Noen klarer å opptre full når de har blitt lurt til å drikke alkoholfri drikke overbevist om at det er alkohol i det. I andre kulturer klarer folk å opptre dannet når de har drukket mye, men i Norge har vi tradisjon for å opptre harry, vulgært og rølpete når vi er fulle. Man blir så tilbakestående man vil bli. Alkoholmengden spiller ikke så stor rolle som man skulle tro. Hvordan man er "lært til" å opptre når man er full kommer nok an på miljø.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Edit:

En ting til, hvor kan jeg få scannet a3 ark? Har ikke så stor scanner selv.

Har spurt på den lokale photobutikken men de kunne ikke.

Prøvd å spørre på skolen? Vi har i allefall mulighet til å scanne A3-ark der.
Eventuellt kan du scanne det i to deler og sette det sammen med et bilderedigeringsprogram.
Lenke til kommentar
Vilje og placebo. Noen klarer å opptre full når de har blitt lurt til å drikke alkoholfri drikke overbevist om at det er alkohol i det.

7267534[/snapback]

Alltid like gøy å se på de som er sørpe full etter en flaske lettøl.

Eller de som har røykt seg høy på oregano. :D

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Tror det er pga vannet og syren i colaen har forskjellige frysepunkter og når en av dem fryser vil den "skille" seg ut. Når du da tiner den ned igjen får du ikke blanda den godt nok pluss at det ikke er mer kullsyre igjen.

 

Har 2 spm:

 

Hva er den sterkeste strukturen som finnes (ala firkant, trekant)?

Hvorfor bygger vepser honning og "hus" i sekskant struktur?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...